Po atostogų Turkijoje namo sugrįžusią klaipėdietę ištiko šokas, kai sužinojo, jog už svetur suteiktas mobiliojo ryšio paslaugas turi sumokėti bemaž pusšešto tūkstančio litų.
Išgirdusi vos neapalpo
Į Lietuvą sugrįžusi Ramunė nustebo, kai pastebėjo, jog mobiliuoju telefonu ji nebegali nei skambinti, nei rašyti trumpųjų SMS žinučių. Pradėjusi domėtis, kodėl taip atsitiko, ji sužinojo, jog jos numeris dėl viršytos ir neapmokėtos sąskaitos yra užblokuotas.
"Kai išgirdau, kokią įspūdingą sumą man teks sumokėti, vos neapalpau. Gyvenime nesu tiek prašnekėjusi. Apskritai man nesuvokiama, kur reikia skambinti, kad tokią sąskaitą "privarytumei"?" – stebėjosi Ramunė.
Moteris prisiminė, kad vos tik atvykus į Turkiją jos telefonas iškart prisijungė prie šioje šalyje veikiančio mobiliojo ryšio operatoriaus, – telefone yra įjungta roumingo paslauga.
"Atostogaudama niekur neskambinėjau ir į skambučius neatsiliepiau. Per visą tą laiką parašiau gal penkias ar septynias žinutes į Lietuvą, o jie man tokią sąskaitą pateikia. Apskritai, kaip taip gali būti? Sutartyje aiškiai parašyta, jog mano kredito limitas yra 500 litų. Jeigu šią sumą viršiju ir noriu ryšio paslaugomis naudotis toliau, turiu sumokėti avansą. Iš manęs jo niekas neprašė, tad nė neįtariau, kad prašnekėta suma tokia milžiniška", – pasakojo Ramunė.
Apmokėti – nedelsiant
Paskambinusi operatoriaus atstovams, Ramunė pasiteiravo, ar neįvyko klaida.
Atsiliepusi aptarnavimo centro specialistė ją patikino, jog iš tiesų iš jos numerio buvo parsisiųsta duomenų, skambinta bei rašyta trumpųjų SMS žinučių už tą sumą. Be to, pridūrė, jog jei nori ir toliau naudotis ryšio paslaugomis, ji privalanti nedelsiant apmokėti sąskaitą.
"Tos specialistės paklausiau, kodėl susidarė tokia suma, jeigu negaliu viršyti 500 litų limito? Tuomet ji man atrėžė, jog limitas yra tikrinamas dukart per parą, o duomenys iš užsienio operatorių pasiekia dar vėliau. Neva dėl to negalėję anksčiau užblokuoti numerio", – prisiminė moteris.
Tuomet ji iš mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo pareikalavo išsamios suteiktų paslaugų išklotinės, kad sužinotų, iš kur susidarė 5,4 tūkst. litų suma.
Tačiau ją moteris gavo beveik po dviejų savaičių.
Išklotinė šokiravo
"Skambindavau gana dažnai ir teiraudavausi, kur mano išklotinė, tačiau jie vis atsakydavo, kad atsiųs vėliau. Paskambinus kitą dieną teigdavo, jog įvyko sistemos klaida ir man jos išsiųsti negalėjo. Tačiau kai prieš kelias dienas paskambinau ir pagrasinau, kad kreipsiuosi į žiniasklaidą, tuomet gavau išklotinę", – savo vargus prisiminė Ramunė.
Išklotinę pamačiusi moteris dar labiau nustebo. Pasak klaipėdietės, joje matyti, kad atostogų metu skambinta ir siųsta nemažai SMS žinučių į numerį, kurio ji apskritai nežino. Taip pat išklotinėje nurodyta, jog į jos numerį kiekvieną vakarą apie 21–22 val. nuolat buvo parsisiunčiami duomenys už 200–300 litų.
"Šitą numerį, į kurį skambinta ir rašyta, mačiau pirmą kartą gyvenime. Tad nutariau paskambinti, kad išsiaiškinčiau, kieno jis. To padaryti man nepavyko. Tuomet internete į paieškos sistemą įvedžiau šį numerį ir ten radau, jog tai "Tele2" aptarnavimo centro numeris", – priblokšta kalbėjo Ramunė.
Pašnekovė teigė, kol kas nenuleidžianti rankų, tad jei nepavyktų su mobiliojo ryšio paslaugų teikėju išsiaiškinti gražiuoju, ji kreipsis į teismą.
Naudojosi internetu?
Bendrovės "Tele2" atstovas spaudai Andrius Baranauskas teigė, jog jų klientei susidarė tokia milžiniška suma dėl to, kad užsienyje buvo naudojamasi internetu, kuris ten kainuoja itin brangiai.
"Užsienio šalyse mobiliojo interneto kainos yra kur kas didesnės nei Lietuvoje. Europos Sąjungos šalyse didmeninės kainos reguliuojamos ir šiuo metu jos negali viršyti daugiau nei vieną eurą, o t.y. apie 3,45 lito už megabaitą. Kitose šalyse operatoriai patys nusprendžia, kiek jie apmokestins atsiųstus duomenis. Šiuo konkrečiu atveju dėl Turkijos operatoriaus nustatytų įkainių megabaitas atsiųstų duomenų siekė 40 litų", – paaiškino A.Baranauskas.
Taip pat jis pabrėžė, jog jų klientei išklotinėje SMS žinučių numeriai pateikti kitu numeriu dėl to, jog taip informaciją jiems pateikė partneriai iš užsienio: "Partneriai nenurodo galutinio adresato, o pateikia tik informaciją, kad buvo jungtasi prie mūsų centro. Dėl to išklotinėje pateikti mūsų numeriai", – patvirtino specialistas.
Kompensuos dalį sumos
Vis dėlto A.Baranauskas pripažino, jog klientė yra teisi dėl to, jog nebuvo užblokuotas telefono numeris dar tuomet, kai buvo viršytas numatytas 500 litų limitas.
Tačiau, jo teigimu, itin dažnai užsienio operatoriai informaciją apie pasinaudotų paslaugų apimtis pateikia pavėluotai – šiuo atveju kaip tik taip ir įvyko.
Dėl to, pasak jo, surastas kompromisas – klientei dalis sumos bus kompensuota.
"Viena vertus, klientė paslaugomis tikrai pasinaudojo, kita vertus, kredito limito, kad ir ne dėl savo kaltės, pritaikyti negalėjome. Todėl radome sprendimą – kompensuosime klientei pusę sumos", – pabrėžė A.Baranauskas.
Stasys Gražys, Ryšių reguliavimo tarnybos Elektroninių ryšių departamento vedėjas: Stebuklų nebūna, tokios milžiniškos sąskaitos nė iš niekur neatsiranda. Išvada viena: arba kažkas iš šios moters pažįstamų naudojosi jos telefonu jai nežinant, arba prisijungti ir per jį siųsti duomenis, t.y. naudotis mobiliu internetu per atstumą, galėjo kiti to viešbučio, kuriame ji gyveno, lankytojai. Per atstumą prisijungti prie kito telefono įmanoma tuomet, kai jame yra palikta įjungta "Bluetooth" paslauga. Paprastai norint per kitą telefoną siųstis duomenis, įvesti apsaugos kodų nereikia, dėl to prisijungti gana paprasta. Taigi noriu atkreipti visų žmonių dėmesį, kad jie būtų atsargūs, ypač egzotiškose šalyse. Viešėdami Europoje jie gali jaustis kur kas saugiau. Taip pat galiu patvirtinti ir tai, kad užsienio operatoriai duomenis mūsų šalies operatoriams dažniausiai perduoda vėliau – jie gali vėluoti net parą ar kelias.Vis dėlto šiuo atveju klientė yra teisi dėl to, jog nuo 2009-ųjų įsigaliojo tvarka, kad pokalbiai turi būti apriboti limitu. Tad jeigu jos sutartyje nurodyta, jog jos kredito limitas yra 500 litų, ji telekomunikacijų bendrovei gali sutikti mokėti tik šią sumą. |
---|
papildyta
Anot ekspertų, panašiose situacijose pastaruoju metu atsiduria vis daugiau mobiliojo ryšio vartotojų, viešinčių egzotiškose šalyse. Jų teigimu, didžiausia problema yra ta, jog šių šalių mobiliojo ryšio operatoriai yra niekieno nekontroliuojami, tad jie gali nustatyti kokius tik nori duomenų persiuntimo, skambučių ar trumpųjų SMS žinučių įkainius.
Dėl to nukenčia bei patiria didelius finansinius nuostolius ne tik mobiliaisiais telefonais svetur besinaudojantys žmonės, bet ir Lietuvos mobiliojo ryšio paslaugų teikėjai, kuriems reikia padengti milžiniškas sumas, atsisakius jas apmokėti klientams.
Tad tiek vartotojai, tiek ir verslininkai yra atsidūrę dviprasmiškoje situacijoje.
Tačiau, ryšių reguliavimo tarnybos specialistų teigimu, net ir mokėdami dideles sumas už mobilaus ryšio paslaugas būdami užsienyje vartotojai negali būti užtikrinti, kad jų skambučiai arba SMS žinutės pasieks tikruosius vartotojus. Itin dažnai jos jų nepasiekia, tačiau už paslaugas mokėti tenka.
Naujausi komentarai