Valdžia leido plėšti keleivius Pereiti į pagrindinį turinį

Valdžia leido plėšti keleivius

2009-01-30 09:00
Valdžia leido plėšti keleivius
Valdžia leido plėšti keleivius / Nerijaus Jankausko nuotr. Emocijos: gerai nusiteikę keleiviai kontrolierėms pasitaiko toli gražu ne kiekviename autobuse.

Miesto taryba vėl smogė klaipėdiečiams – patvirtino didesnes autobusų bei mikroautobusų bilietų kainas. To maža. Žadama ir gerokai padidinti baudas "zuikiams". Piktybiniams ir atsitiktiniams.

Veš brangiau ir naktimis

Nuo sekmadienio vienkartinis miesto autobusų bilietas kainuos 1,8, o autobuse – 2,40 lito. Už kelionę maršrutiniu mikroautobusu teks mokėti 2,5 lito. Naktį važiavimas „mikriukais“ kainuos 3,4 lito.

Lengvatiniai bilietai autobusais taip pat brangs. Turintys teisę važinėti perpus pigiau, už autobuso bilietą mokės 90 centų, o pirkdami jį autobuse krapštys 1,20 lito.

Tie, kam taikoma 80 proc. nuolaida, už kioske pirktą bilietą mokės 36, o autobuse – 48 centus.

Įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“ patalpose Kalnupės gatvėje 1 galima įsigyti visų rūšių bilietus truputį pigiau. Tačiau taip sutaupyti pavyks vos po kelis centus nuo vieno bilieto.

Vienkartiniai bilietai brangsta jau nuo vasario 1 dienos, šio sekmadienio.

Už mėnesinių bilietų papildymą daugiau mokėsime nuo kovo 1-osios, naująja kaina sumokėti už važiavimą kovo mėnesį teks jau vasario viduryje.

Brangsta ir nuolatiniai bilietai. Mokantys už važiavimą visą kainą už mėnesio vardinio bilieto papildymą paklos 88 litus, nevardinio papildymas kainuos 96 litus. Už tik darbo dienomis galiojančių vardinių bilietų papildymą mokėsime 66 litus, o nevardinių – 74 litus.

Perpus pigiau važinėjantys žmonės už vardinį mėnesio bilietą mokės 44, o nevardinį – 32 litus. Tokie pat bilietai važiavimui tik darbo dienomis kainuos 33 litus.

Galintys naudotis 80 proc. nuolaida kelionei miesto autobusais mėnesio bilietą pildys mokėdami 17,6 lito, o tik darbo dienomis – 13,2 lito.

Ženkliai brangsta ir kelionė už miesto. Važiuodami maršrutiniais taksi autobusais, pažymėtais 11-uoju numeriu, iš autobusų stoties į Šernus, mokėsime 3,5 lito, o autobusais į Šernų sodus – 3 litus. Kelionė autobusu į Dituvą kainuos 3,5 lito. Į sodų bendriją „Aisė“ autobusu važiuosime už 4,8 lito, o mikroautobusu – už 6 litus. Autobusu nuvažiuoti į Vaitelius kainuos 4,6 lito, į sodus „Tolupis“ – 3,2 lito.

Mikroautobusai į Kretingą veš už 5,1 lito. Kelionė į Palangą „mikriukais“ kainuos 5,2 lito, o autobusais – 4,6 lito.

Nori įpratinti susimokėti

Įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis tikino, kad bilietų kainas brangina ir „zuikiai“. Perduodami jau pažymėtus bilietus įlipantiems žmonės daro meškos paslaugą patys sau.

„Kontrolierių tikslas nėra pagauti kuo daugiau „zuikių“ ir išlupti iš jų baudų. Norime, kad kuo daugiau žmonių įprastų sąžiningai mokėti už važiavimą. Šį pavasarį Seimas svarstys administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimus. Tikimės, kad įstatymų kūrėjai padidins baudas už važiavimą be bilieto. Jeigu dabar „zuikiui“ gresia nuo 10 iki 20 litų bauda, netrukus baudos gali siekti nuo 50 iki 100 litų“, – pranašavo G.Neniškis.

Dabar trečdalis pažeidėjų baudą sumoka iškart, trečdalis baudų išreikalaujama per darbovietes bei antstolius, o trečdalis lieka neišieškota.

Priversti mokėti už važiavimą numatoma ir kitais būdais. Jau galvojama pasinaudoti kitų šalių bei Kėdainiuose veikiančios tvarkos patirtimi keleivius į autobusus įleisti tik per priekines duris, o išleisti per galines. Tokia naujove tikimasi didesnės keleivių kontrolės.

„Zuikių“ stengiasi neįsileisti

Kai pernai rudenį prasidėjo kalbos apie sunkmetį ir į Darbo biržos duris pradėjo plūsti atleisti iš darbo žmonės, miesto autobusuose ženkliai padaugėjo važiuojančiųjų be bilietų. Be to, išlipantys keleiviai daugiau pažymėtų bilietų atiduoda įlipantiesiems.

Statistika byloja, kad pernai Klaipėdoje viešuoju transportu pervežta 3 proc. mažiau keleivių nei ankstesniais metais. Žinant, kad pernai kuro kaina sparčiai kilo ir nemažai žmonių iš savo automobilių persėdo į miesto autobusus, sunku patikėti, kad klaipėdiečiai mažiau važinėjo viešuoju transportu.

Pamatę galinio matymo veidrodyje, kad išlipantys keleiviai atiduoda savo bilietus, vairuotojai ne kartą įlipantiems žmonėms prieš nosį yra užtrenkę duris ir nuvažiavę.

Kai neteisėtą keleivių solidarumą pastebėję vairuotojai sustabdo autobusą ir eina aiškintis su „zuikiais“, sulaukia išpuolių ir iš kitų keleivių.

Lydi keiksmais ir šūviais

Saugos tarnyboje „Dorsimus“ dirbanti kontrolierė Laimutė Rėbždienė tikino, kad jos darbas reikalauja labai daug kantrybės ir susitvardymo.

„Kad jūs žinotumėte, kokių žodžių mums tenka išklausyti. Vadina reketu, kraujo siurbikais. Kartais atrodo, kad mes kalčiausi dėl visko, kas vyksta pasaulyje. Apmaudu, kai garbaus amžiaus žmonės, kuriuos turėtume gerbti vien už jų išgyventus metus, paleidžia tokias keiksmų tiradas, kad ausys linksta“, – pasakojo kontrolierė.

Kartą pasikvietę į tarnybinį automobilį jauną vaikiną, važiavusį be bilieto, kontrolieriai rado už sėdynės užkritusį ilgą peilį. Prieš keletą metų į „Dorsimus“ darbuotoją net šaudyta. Tačiau pastaruoju metu prieš bilietus tikrinančias moteris keleiviai smurtauja vis rečiau.

Išauklėja tik grotos

Mokinius, kurie neretai namuose palieka mokinio pažymėjimą, kontrolierės tikino baudžiančios retai.

„Jei vaikas su kuprine, vilki mokyklinę uniformą, bet neranda pažymėjimo, jo nebaudžiame. Negailestingos būname paaugliams, nes išsiaiškinti, ar jie tikrai mokosi ir turi teisę važinėti su pigesniais bilietais, neįmanoma, – aiškino L.Rėbždienė. – Kartą barzdotas žilagalvis senukas pareiškė važiuojantis be bilieto, nes jam jau – 92 metai. Ką jam gali padaryti? Gal ir nusižengėme, bet nebaudėme. Juk mes pačios esame dukros, seserys, motinos. Keleivius galima nuraminti mandagumu. Piktų žmonių daug, bet mes neturime nei ginklų, nei kokių apsigynimo priemonių. Tad lieka tik psichologiniai svertai.“

Pastaruoju metu padaugėjo atvejų, kai anksčiau savo darbuotojams pildydavusios nuolatinius bilietus įmonės to nebedaro, bet žmonėms apie tai nepraneša. Tad susidūrimas su kontrolierėmis tampa nemaloniu netikėtumu.

Dar daugiau keleivių akylai stebi, ar stotelėje nelaukia kontrolieriai, ir tol nepažymi bilieto, kol neiškyla baudos grėsmė.

Per visą įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“ gyvavimo laiką penki daugiau nei 40 kartų be bilietų įkliuvę ir baudų nesumokėję keleiviai teismo sprendimu gavo parų.

Tiesa, vienas jų, pamatęs, kad pareigūnai atėjo jį suimti, iškart sumokėjo bene 8 tūkst. litų. G.Neniškis pastebėjo, kad nė vienas už grotų pabuvojęs „zuikis“ daugiau nebeįkliuvo.

Signalas: saugos tarnybos uniforma – ženklas "zuikiams" kuo greičiau pažymėti bilietus.


Klaipėdoje atlikta patikrinimų

2007 metais – 86 tūkst.

2008 metais – 84 tūkst.


Pagauta „zuikių“

2007 metais – 18 800

2008 metais – 19 900.

Laimutė Rėbždienė:

Kartą barzdotas žilagalvis senukas pareiškė važiuojantis be bilieto, nes jam jau – 92 metai. Ką gali padaryti?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra