Pereiti į pagrindinį turinį

Įžūlūs dviratininkai – pareigūnų siaubas

2017-09-14 16:00

Klaipėdiečiams nerimą kelia miesto gatvėmis ir takeliais "skraidantys" dviratininkai. Pareigūnų teigimu, tokio skubėjimo pasekmės būna skaudžios – lūžę dubens kaulai, plaštakos, šlaunikauliai.

Atsakomybė: pareigūnų manymu, taisykles pažeidžiantys dviratininkai elgiasi tarsi pirmykščiai žmonės, rizikuoja savo ir aplinkinių gyvybėmis.
Atsakomybė: pareigūnų manymu, taisykles pažeidžiantys dviratininkai elgiasi tarsi pirmykščiai žmonės, rizikuoja savo ir aplinkinių gyvybėmis. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Net nepristabdė

Savaitgalį klaipėdietė buvo parblokšta dviratininko, kuris lėkdamas net nesiteikė sustoti, o iš įvykio vietos pabėgo.

Sužalota moteris buvo skubiai nuvežta į ligoninę. Šiuo metu aiškinamasi, dėl kokių priežasčių įvyko nelaimė.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika pripažino, kad šiltuoju metu Klaipėdoje tai vienas dažnesnių eismo įvykių.

Pareigūnams tyrimą apsunkina nežinomos svarbios detalės.

"Tipinis eismo įvykis, tik tiek, kad jame nedalyvauja motorinė transporto priemonė. Iš tiesų, mums sunku su taisykles pažeidžiančiais dviratininkais, nes nematome jų valstybinių numerių. Jei žinotume – greitai surastume. Net jei įvykį matę liudininkai apibūdina tą žmogų, kas toliau? Kur jo ieškoti? Kur jis gyvena: yra atvykėlis ar klaipėdietis?" – retoriškai klausė pašnekovas.

Todėl esą tokiais atvejais belieka viešinti informaciją ir prašyti visuomenės pagalbos.

Kaltų nėra?

M.Džermeikos manymu, lietuviai dar nepasiekė europinio lygio – nors dviračiai ir turi garso signalus, jais nesinaudojama.

"Šiuolaikiška nebijoti signalizuoti. Privalu tinkamai įspėti pėsčiuosius, kad šie pasitrauktų nuo dviračiams skirto tako. Mūsų tauta dar posovietinė, žmonės mano: "Netrukdysiu, neskambinsiu, gal pavyks sėkmingai aplenkti." Bet nutinka priešingai – staiga pėsčiasis žengia į šoną ir palenda po dviračio ratais. Padariniai skaudūs, o kas kaltas?" – garsiai svarstė viršininkas.

Jis įsitikinęs, kad didelį nelaimių skaičių lemia komunikacijos stoka.

"Susiduria du beždžionžmogiai, kaip tie "homo erectus". Bet Kelių eismo taisyklės tuo ir grindžiamos – savitarpio supratimu ir pagarba vienas kitam", – aiškino pašnekovas.

Norint nutraukti karą tarp dviratininkų ir pėsčiųjų, kartais pakaktų vieno šūktelėjimo.

Iki Europos – toli

Pėstiesiems dviratininkai dažniausiai kliūva dėl nesaugaus važiavimo.

Ir pats M.Džermeika pasakojo susiduriantis su įžūliais vairuotojais, kurie ne tik greitai lekia, bet dar ir apšaukia, kad reikėtų trauktis iš kelio.

"Šioje vietoje iki Europos mums dar toli. Atrodo, dviratis – nekaltas dalykas, bet, pavyzdžiui, šią vasarą po susidūrimo moteriai lūžo dubens kaulai. Būna įvairių sužalojimų – lūžta plaštakos, šlaunikauliai. Aštrios metalinės detalės, o jei neblogai įsibėgėja..." – kalbėjo Kelių policijos tarnybos viršininkas.

Reglamentuojamas važiavimo dviračiu greitis – nuo 3 iki 7 km/val. Mieste, kur intensyvus eismas, patariama būti atsargesniems.

"Dviračių take išvažiuojant iš greitojo maisto užkandinės aikštelės Taikos prospekte įvyksta ypač daug susidūrimų.Ta vieta tarsi užburta. Žmonės įsibėgėja tarsi lenktynėse nepagalvodami apie pasekmes ir nusisuka sprandą", – užsiminė pašnekovas.

Pareigūnai turi teisę sustabdyti ir bausti netvarkingai važiuojančius dviratininkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų