Jaunosios kartos grynuolis Pereiti į pagrindinį turinį

Jaunosios kartos grynuolis

2008-06-20 09:00
Jaunosios kartos grynuolis
Jaunosios kartos grynuolis

Kar­tais, žvel­giant į jo fo­tog­ra­fi­jas, at­ro­do, kad kaž­ko trūks­ta. Prie mo­ters ko­jų pri­glu­dęs šu­niu­kas. Mo­ters vei­do ne­ma­ty­ti. O gal kaž­ko per daug? So­viet­me­čio iko­nos - dau­ge­liui at­pa­žįs­ta­mi vaiz­dai, ta­pę sim­bo­liais. Su­rū­di­jęs tua­le­ti­nio po­pie­riaus lai­kik­lis ar­ba švies­tu­vas, švie­tęs be­ne kas ant­ra­me bu­te. Šie bui­ties at­ri­bu­tai at­gai­vi­na ir ki­tus ryš­kius laik­me­čio vaiz­di­nius. Gal to­dėl šie vaiz­dai taip ba­do akis, ir pra­vers­ti lei­di­nio pus­la­pių su jais tie­siog neį­ma­no­ma?

Vie­no ryš­kiau­sių jau­no­sios kar­tos Lie­tu­vos fo­to­me­ni­nin­kų Min­dau­go Ka­va­liaus­ko dar­buo­se - ap­leis­tos so­viet­me­čio erd­vės, pro­vin­ci­jos kas­die­ny­bė ir in­dust­ria­li­za­ci­ja.

Per pa­sau­lį ke­liau­jan­ti kū­ry­ba

Daug frag­men­tiš­ku­mo ir nau­jau­sių fo­to­me­ni­nin­ko dar­bų se­ri­jo­je „Kra­žių po­rtre­tas".
Lai­do­tu­vių ce­re­mo­ni­jos mi­nio­je su­ple­vė­sa­vu­si ska­re­lė, tai, ką val­gė lai­do­tu­vių da­ly­viai, ar kra­žiš­kių in­ter­je­rai, jų de­ta­lės, bet - be šei­mi­nin­kų vei­dų. Šios se­ri­jos dar­bai, vaiz­džiai ta­riant, ke­liau­ja per pa­sau­lį. Vie­šė­jo Len­ki­jo­je, Aust­ra­li­jo­je, rug­sė­jį kar­tu su Vy­tau­to Sta­nio­nio vy­res­nio­jo ir An­ta­no Sut­kaus fo­to­dar­bais ke­liaus į Noor­der­licht fes­ti­va­lį Olan­di­jo­je.

„Fo­tog­ra­fuo­ju ir ap­leis­tas so­viet­me­čio zo­nas - poil­sio vi­las, spor­to ba­zes, ka­rei­vi­nes. Dar­bų se­ri­ja „Sal­du­my­nų vi­la" su­do­mi­no eu­ro­pie­čius. Šven­to­jo­je įsi­kū­ru­sio­je bu­vu­sio­je sal­dai­nių fab­ri­ko vi­lo­je fik­sa­vau liūd­ną praė­ju­sio lai­ko­tar­pio vaiz­dą - api­ply­šu­sius ta­pe­tus, pra­stai at­lik­to re­mon­to de­ta­les, nu­šiu­ru­sias so­viet­me­čio in­ter­je­ro iko­nas", - pa­sa­ko­jo M.Ka­va­liaus­kas. Se­ri­jos „Sal­du­my­nų vi­la" dar­bai pa­te­ko į pa­sie­nio re­gio­nų pro­ble­ma­ti­kai skir­tą pro­jek­tą „Zo­na" ir jo ka­ta­lo­gą.

Pa­va­sa­rį jis da­ly­va­vo pa­ro­do­je-kon­kur­se Ita­li­jo­je „The Co­re of In­dust­ry" („In­dust­ri­jos šer­dis"). Pro­jek­tui Min­dau­gas pa­tei­kė sa­vo dar­bus iš Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių tur­gų.
„Vo­kie­ti­jo­je, Ita­li­jo­je su­si­do­mė­ji­mas in­dust­ri­niais ob­jek­tais vi­sa­da bu­vo di­de­lis. Kla­si­ki­nė­je lie­tu­vių me­ni­nė­je fo­tog­ra­fi­jo­je in­dust­ri­nių ob­jek­tų be­veik ne­pa­ma­ty­si­me. So­viet­me­čiu fo­to­me­ni­nin­kai ga­myk­las, fab­ri­kus tam tik­ru ra­kur­su fo­tog­ra­fa­vo, so­vie­ti­nei sis­te­mai rei­kė­jo pa­ro­dy­ti kles­tin­čią pra­mo­nę, ir tos nuo­trau­kos pri­va­lo­ma tvar­ka bu­vo įtrau­kia­mos į fo­toal­bu­mus. Ta­čiau pa­tiems fo­to­me­ni­nin­kams at­ro­dė ne­la­bai gar­bin­ga pa­teik­ti tai kaip me­ną. Tai­gi in­dust­ri­nis siu­že­tas bu­vo tru­pu­tį ig­no­ruo­ja­mas, ir jis vis dar ig­no­ruo­ja­mas vi­suo­se lie­tu­vių vi­zua­li­niuo­se me­nuo­se", - įsi­ti­ki­nęs fo­to­me­ni­nin­kas.

Dau­ge­lio se­ri­jos „Au­to­port­re­tai ir au­to­pei­za­žai" dar­bų fo­to­me­ni­nin­kas Lie­tu­vo­je neeks­po­nuo­ja dėl su­si­ta­ri­mo su juo­se už­fik­suo­tais au­to­mo­bi­lių pre­kei­viais.

Kupinas or­ga­ni­za­ci­nių idė­jų

Šiam me­ni­nin­kui ne­trūks­ta ir ori­gi­na­lių or­ga­ni­za­ci­nių idė­jų. Ne kiek­vie­nas su­gal­vo­tų tech­ni­nė­se fu­ni­ku­lie­riaus pa­tal­po­se įkur­din­ti fo­tog­ra­fi­jos ga­le­ri­ją („F ga­le­ri­ja" Ža­lia­kal­nio fu­ni­ku­lie­riu­je) ar­ba su­reng­ti be­pre­ce­den­tį Lie­tu­vo­je tarp­tau­ti­nį fo­to­me­no fes­ti­va­lį ir da­lį jo pa­ro­dų įkur­din­ti Ur­mo prekybos miestelyje. „Tai įvy­ko pir­mo­jo fes­ti­va­lio „Kau­nas Pho­to" me­tu. Da­bar vi­sas Vil­nius pro­jek­to „Kul­tū­ra gy­vai" me­tu tam­pa vie­na vie­ša kul­tū­ri­ne erd­ve. Kai prieš ket­ve­rius me­tus su­ren­giau fo­to­pa­ro­dą Ur­mo ba­zė­je, per­kel­ti vi­zua­li­nį me­ną į vie­šą­sias ko­mer­ci­nes erd­ves bu­vo ab­so­liu­čiai nau­ja idė­ja Lie­tu­vo­je", - pri­si­me­na fo­to­me­ni­nin­kas.

Vie­nin­te­lis Lie­tu­vo­je tarp­tau­ti­nis fo­to­me­no fes­ti­va­lis sėk­min­gai gy­vuo­ja iki šiol. Ne­se­niai fes­ti­va­lio pro­gra­mo­je sve­čia­vo­si Aust­ra­li­jos fo­tog­ra­fi­ja, o ru­de­ni­nė jo da­lis pla­nuo­ja­ma so­cia­liai la­bai ak­ty­vi.

Kaip iš­lik­ti sa­vi­mi?

Or­ga­ni­za­ci­nių dar­bų jam nuo­la­tos ne­stin­ga. Šie­met jam pa­ti­kė­ta iš­rink­ti tri­jų Lie­tu­vos fo­tog­ra­fų dar­bus Eu­ro­pos Cent­ri­nio Ban­ko fo­tog­ra­fi­jos kon­kur­sui „Eu­ro­pa". Rug­sė­jo pa­bai­go­je jis rengia­si pristatyti Lie­tu­vos fo­tog­ra­fi­ją Tarp­tau­ti­nia­me fo­tog­ra­fi­jos fes­ti­va­ly­je Ki­ni­jos Pin­gyao mies­te. Lie­ka lai­ko ir kū­ry­bai. Lie­pą Slo­va­ki­jos mies­te Ko­ši­ce jis kurs fo­tog­ra­fi­jų se­ri­ją apie šio mies­to gy­ve­ni­mą.

„Man fo­tog­ra­fa­vi­mas - ma­lo­nu­mas. Fo­tog­ra­fuo­ju ir ke­liau­da­mas or­ga­ni­za­ci­niais tiks­lais. Ži­no­ma, per or­ga­ni­za­ci­nius dar­bus lie­ka ma­žiau lai­ko kū­ry­bai. Ta­čiau ak­tua­les­nė pro­ble­ma man - kaip iš­lik­ti sa­vi­mi, kaip ne­pas­kęs­ti vis be­si­ple­čian­čio­je vi­zua­li­nių vaiz­dų jū­ro­je. Pen­ke­rius me­tus da­ly­vau­ju įvai­rių tarp­tau­ti­nių fo­to­pa­ro­dų, kon­kur­sų žiu­ri. Daž­nai ap­lan­ko jaus­mas - tai jau ma­ty­ta. Kai esi daug ma­tęs ir daug ži­nai - įvai­rius fo­tog­ra­fi­jus kur­sus iš­klau­siau tri­jo­se ar ke­tu­rio­se aukš­to­sio­se mo­kyk­lo­se - api­ma bai­mė: nie­ko ori­gi­na­laus ne­su­kur­siu", - kū­ry­bi­niais nuo­gąs­ta­vi­mais pa­si­da­li­jo me­no­ty­ri­nin­ko iš­si­la­vi­ni­mą įgi­jęs fo­to­me­ni­nin­kas.

Tarp jo kū­ry­bos įver­ti­ni­mų - ir Tarp­tau­ti­nės me­ni­nės fo­tog­ra­fi­jos fe­de­ra­ci­jos (FIAP) auk­so me­da­lis. M.Ka­va­liaus­ko au­to­ri­niai dar­bai sau­go­mi vie­šo­se ir pri­va­čio­se ko­lek­ci­jo­se ne tik Lie­tu­vo­je - ir Pran­cū­zi­jo­je, Švei­ca­ri­jo­je, JAV.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų