Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno viešoji biblioteka kviečia išbandyti atnaujintą edukacinį žaidimą „Knygos kelias“

2021-03-16 14:28
DMN inf.

Kauno apskrities viešoji biblioteka siūlo išbandyti interaktyvų edukacinį žaidimą „Knygos kelias“, kuriam jau penkeri. Ir nors trumpą laiką jis buvo nepasiekiamas, šiandien tarsi atgimė iš naujo – patobulėjęs, įdomesnis, pasipildęs naujais elementais ir galimybėmis. Bet apie viską nuo pradžių.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Freepik.com nuotr.

Ką įdomaus bus galima rasti žaidime?

Dar 2015 m. įgyvendindama Lietuvos kultūros tarybos finansuojamą projektą „Senosios knygos slėpiniai“, Kauno apskrities viešoji biblioteka sukūrė edukacinį žaidimą „Knygos kelias“. Šis produktas suteikia vaikams galimybę pasijusti pirmųjų knygų savininkais, knygrišiais ir pirmaisiais spaudos darbuotojais. Siūloma išbandyti du knygos atsiradimo kelius – pasigaminti rankraštinę knygą ir atsispausdinti knygą pirmąja spausdinimo mašina.

Žaidėjai tampa leidėjais: jie virtualiai rašo arba spausdina tekstą, gamina rašalą, piešia inicialus, pjausto ir lanksto pergamentą, susiuva ir papuošia knygą. Žaisdami vaikai plečia žodyną ir istorijos žinias: sužino, kas yra manuskriptas, inkunabulas, skriptoriumas, maca, iš ko viduramžiais buvo gaminamas rašalas, kaip veikė XV a. J. Gutenbergo sukurta spausdinimo mašina. Itin įdomus ir galbūt mažiau žinomas knygos istorijos faktas – knygos užbūrimas įrašant jos pradžioje vagis atbaidantį prakeiksmą; paprastai jis sudomina ne tik vaikus, bet ir suaugusiuosius.

Žaidimas atnaujintas ir patobulintas

Praėjusiais metais biblioteka ėmėsi dar vieno Lietuvos kultūros tarybos finansuojamo projekto – „Knygos kelias: atrask, pažink, sukurk!“. Jį įgyvendinant buvo atnaujinta žaidimo programinė įranga, jis buvo papildytas naujais interaktyviais elementais, sukurti nauji veikėjai – vienuolis, spaustuvininkas, knygrišys – padėsiantys vaikams geriau suprasti knygos gamybos etapus.

Siekiant praplėsti vartotojų ratą buvo sukurta angliška žaidimo versija, žaidimas įgarsintas lietuvių ir anglų kalbomis. Taip patobulinta mobiliąja aplikacija galės naudotis ne tik užsieniečiai, bet ir regos negalią turintys asmenys bei ikimokyklinukai, dar nemokantys savarankiškai skaityti.

Įdiegus „mokytojo“ režimą, žaidimą galima naudoti ir edukaciniais tikslais.

Žaidimas skirtas mokymuisi

Nors žaidimas orientuotas į jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikus, jį noriai žaidžia ir ikimokyklinukai. Per penkerius metus žaidimą pamėgo ir pedagogai – jį naudoja kaip papildomą interaktyvią priemonę lietuvių literatūros, istorijos pamokose, neformalaus švietimo užsiėmimuose. Mokytojai rekomenduoja pasinaudoti žaidimu diskutuojant apie knygą, renkant medžiagą rašinėliams, ruošiantis viktorinoms.

Kauno apskrities viešoji biblioteka kviečia žaisti žaidimą savarankiškai adresu knygoskelias.kvb.lt.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų