Pereiti į pagrindinį turinį

Sostinės „Menų spaustuvėje“ – šiuolaikinės lietuviškos operos premjera

2014-03-19 18:00
Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Menų spaustuvės Juodojoje salėje nepriklausoma kūrybinė grupė „Operomanija“ pristatys naują projektą – šiuolaikinę operą moteriai, vyrui, akordeonui, gitarai ir elektronikai „truetruestory“ (tikratikraistorija).

Kamerinė opera „truetruestory“ atsirado kartu dirbant trims menininkams: kompozitoriui Albertui Navickui, režisierei Loretai Vaskovai ir scenografei Simonai Biekšaitei. Projekte susijungia skirtingos jaunos kartos lietuvių kūrėjų tarptautinės patirtys: po studijų Lietuvoje visi trys menininkai tęsė mokslus užsienio aukštosiose mokyklose, dirbo ir tobulinosi Prancūzijoje (A. Navickas), Rusijoje (L. Vaskova) ir Norvegijoje (S. Biekšaitė).

Operos „truetruestory“ fabulą išprovokavo Jorge Luiso Borgeso frazė, kad „sugalvota moralė yra beprasmiškas dalykas“, o atspirtimi kūriniui tapo rašytojo novelė „Emma Zunz“ bei Valerie Solanas asmenybė, kuri 1968 m. pasikėsino ir sužalojo Andy Warholą.

Mergina, kurios tėvas buvo neteisėtai apkaltintas finansiniais nusikaltimais, sužino apie jo savižudybę: tai nulemia tolimesnius pagrindinės operos herojės veiksmus. „truetruestory“ pasakoja istoriją apie tiesos atspindžius veikėjos vaizduotėje – kokiu būdu jie pinasi tarp realybės ir fantazijos. Šią dilemą taikliai atskleidžia kinų filosofo pasisakymas, kuris sapnavo, jog jis yra drugelis, o prabudęs ryte, jis jau nežinojo, ar jis yra žmogus, kuris sapnavo, jog jis yra drugelis, ar jis ir yra drugelis, kuris sapnuoja, jog yra žmogus.

Scenoje „truetruestory“ yra istorija moteriai (mecosopranas Nora Petročenko) bei tris vaidmenis atliekančiam vyrui (baritonas Stein Skjervold), veikiantiems gitaros (Mindaugas Badokas), akordeono (Andrius Maslekovas) ir gyvosios elektronikos fone. Aukštais dažniais spengiančios tylos momentus, sustabdančius veiksmą kritinėse situacijose, čia keičia minimalistinių ritmų repeticijos, įkvėptos elektroninės muzikos loopų. Šiose pulsuojančiose ritminėse struktūrose įkomponuotas dainavimas, kurdamas intymaus kalbėjimo įspūdį, kviečia žiūrovą įsitraukti į šališko įvykių liudininko vaidmenį.

Nuo 2008 m. „Operomanijos“ rengtas NOA (Naujosios operos akcija) festivalis, per 5 metus sukūręs Lietuvoje šiuolaikinio jaunojo muzikos teatro, šiuolaikinės operos platformą, dėl nepalankių sprendimų projekto finansavimo atžvilgiu 2012 m. buvo įgyvendintas paskutinį kartą. Nuo to laiko tolimesnė organizacijos vykdoma veikla apsiriboja pavieniais projektais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų