Pereiti į pagrindinį turinį

Uostamiesčio Baroti galerijoje – M.Furmanavičiūtės tapyba

2011-09-02 13:40
Uostamiesčio Baroti galerijoje – M.Furmanavičiūtės tapyba
Uostamiesčio Baroti galerijoje – M.Furmanavičiūtės tapyba / M.Furmanavičiūtės paveikslo „Teigiama“ fragmentas.

Penktadienį Baroti galerija klaipėdiečiams pristatys kylančią Lietuvos tapybos žvaigždę – jauną menininkę iš Vilniaus Moniką Furmanavičiūtę.

Klaipėdoje atridaroma jos autorinė tapybos darbų paroda „Gravitacijos“.

Vilniaus dailės akademijos Vizualinio ir taikomojo meno fakulteto meno doktorantė M.Furmanavičiūtė, paprašyta pasidalyti mintimis apie savo tapybą ir būsimą parodą, pasakojo:

– Savo tapybos darbuose keliu moteriškosios tapatybės, lyčių sąveikos, iš to kylančių socialinių problemų klausimus, analizuoju santykį su savimi. Moteriškosios prigimties pažinimui ir įvaizdinimui telkiuosi ir psichoanalizę, ir sociologiją. Tapydama daugiausia vadovaujuosi asmeninės patirties diktuojamais impulsais. Svarbus vaidmuo tenka intuityviems pojūčiams, pasąmoniniams impulsams.

Sąvoką „moteris“ suvokiu kaip skėtinę – talpinančią autentišką prigimtį ir patirtį, kuriai daro įtaką socialiniai bei kultūriniai veiksniai. Visa tai formuoja individualią moters tapatybę, kuri atsispindi mano paveiksluose. Lygūs spalvinių dėmių plotai kontrastuoja su ekspresyviais, energingais potėpiais, kuriuos vadinu energetiniais tapybiniais mazgais, nevengiu atgrasių detalių, fiziologijos. Šiuo kontrastu siekiu išgauti kuo didesnę įtampą.

Pasirinktomis medžiagomis papildau paveikslų turinį. Naudoju šilką, aliejų, akrilą, įvairius lakus, įvedu organinės, maistinės kilmės dėmes. Savo kūryboje stengiuosi „gravituoti“ tarp „teigimo“ ir „neigimo“ strategijų. „Neigimo strategijas“ įvardiju kaip vyriškosios tapatybės raiškos ženklus, o „teigimo strategijos“ – kaip moteriškosios. Vienos ar kitos raiškos dominavimą lemia vidinio jausmo ir išprotavimo proporcijos. Šie du skirtingi poliai ir prieštarauja, ir papildo vienas kitą.

Mano paveiksluose didelę reikšmę turi  ženkliškieji papildiniai, kurie byloja apie asmeninę patirtį istoriniame kontekste. Vaizduojamas nuogas kontūruotas moters kūnas taip pat įgauna ženkliškumo, tampa nuasmenintas, apeliuoja į platesnę patirtį bei įvaizdį.

Pagrindinis mano tikslas – eksperimentuojant, prisijaukinant ar imituojant įvairias jausenas, ištirti moteriškosios tapatybės ribas, daugialypę prigimtį.

M.Furmanavičiūtės tapybos parodos atidarymas Klaipėdos Baroti galerijoje (Aukštoji g. 1) – rugsėjo 2 d. 18 val. Veiks iki rugsėjo 29 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų