Žmogus – pro fotoobjektyvą Pereiti į pagrindinį turinį

Žmogus – pro fotoobjektyvą

2008-10-10 09:00
Žmogus – pro fotoobjektyvą
Žmogus – pro fotoobjektyvą / P. Gvilžio fotografija "Žmogus"

Fotografijos plenerai – gera galimybė pabendrauti patiems įvairiausiems fotografams, o taip pat puiki proga leisti pasižiūrėti į save kitų akimis. Tuo įsitikinę tarptautinio fotoplenero ir jo parodos „Veidai ir vaizdai: žmogus ir jo aplinka“, atidarytos I.Simonaitytės bibliotekos galerijoje „13L” ir trečiojo aukšto hole (Herkaus Manto g. 25), rengėjai bei dalyviai.

Šis pleneras viena iš projekto „Kaimynai Europoje – Latvijos ir Lietuvos bibliotekų kontaktai” veiklų. Projektą rengė ir vykdė partneriai – Plungės rajono savivaldybės viešoji biblioteka ir Saldus miesto (Latvija) biblioteka.

Lietuvos ir Latvijos fotomenininkų pleneras „Veidai ir vaizdai: žmogus ir jo aplinka (antropologinis menininko žvilgsnis)” vyko Latvijoje, Kurzeme regione, Saldus rajone ir Lietuvoje, Telšių apskrityje, Plungės rajone, Žemaitijos nacionaliniame parke. Plenero rezultas – 100 profesionaliai sukurtų fotografijų, išleistas pačių geriausių katalogas. Jame – Paulio Gvildžio, Audreolės Pažereckaitės (Kretinga), Janinos Navickaitės, Kristinos Paulauskaitės (Plungė), Artūro Šeštoko (Klaipėda), Haraldo Filipovo, Naurio Zeltinio (Saldus), Ievos Riekstinos, Agnesės Zeltinos (Ryga) darbai.

K.Paulauskaitė su latve I.Riekstina, baigusia Rygos meno akademiją, parodai pateikė bene daugiausia fotografijų. Jos dirbo plačiu diapazonu – nuo portreto iki peizažo. I.Riekstina sukūrė net programinę Lietuvos ir lietuvio dvasios įžvalgą: „Dievas. Gamta. Darbas“. Ji puikiai valdo fotografijos kalbą, ypač spalvą. K.Paulauskaitės stiprybė – vaikų portretai: berniukas su dviračiu, mergaitė prie lango. Aplinka ir žmogus gerai charakterizuoja vienas kitą.

A.Zeltinai iš Rygos pavyko ne tik skrybėlėtos moters portretas, bet ir labai kasdieniška ketveriukė stotelėje, laukianti autobuso. N.Zeltinis žmones daugiau režisavo, bet stipriausias įspūdis, kai jų visai nėra: kabo tik paltas, o po juo mėlynuoja skurdi geležinė lovelė...

Save pristatantis „fotografijos pirmakursiu“ P.Gvildys visa galva pasinėręs į skaitmeninę techniką ir pasaulį mato jos akimis. Keistą, sudvigubintą, sutirštintą.

Pleneras buvo skirtas etninės atminties, žmogaus ir jo aplinkos raidos bei kaitos fiksavimui, išsaugojimui ir gaivinimui.

Atidarymo metu parodą pristatė projekto organizatoriai ir patys plenero dalyviai. Vernisažą praturtino Marijaus Kučiko ir Audriaus Lauryno muzikinis akompanimentas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra