Akims ir kūnui
Be išlygų visos moterys sutiktų su pajuoka-vimu, kad gera liemenėlė prilygsta gerai draugei. Ji visada palaiko, su ja visada patogu, gerą sunku surasti, su ja sunku išsiskirti, be to, ji visada arčiausiai širdies.
Gražūs ir seksualūs apatiniai drabužiai nepa-lieka abejingų. Daugelis moterų, jei galėtų, apatinio trikotažo parduotuvėje praleistų ištisą pusdienį ir paliktų didžiąją dalį atlyginimo. To-kia pagunda ypač sustiprėja, kai ore jau tvyro pavasaris ir meilės nuojauta. Daugelis vyrų ne-prieštarautų, kad mylimos moterys juos vis džiugintų naujais intymiais drabužėliais, skir-tais tik jų akims. Tiesa, ne viena moteris patvir-tintų, jog nėriniuotas liemenėles ir įmantriau-siai dekoruotas kelnaites dėvi net tik dėl vyrų. Viliokės pritartų, kad jausmas, kai po paprastu-čiais džinsais vilki subtiliais raštais išmargin-tus, mažučius ir viliojančius apatinius, nepa-prastas.
„Vakarė“ sužinojo jau prasidėjusio pavasa-rio ir vasaros sezono apatinių drabužių mados tendencijas, parsivežė įspūdžių iš vienos di-džiausių Baltijos šalyse apatinio trikotažo ga-myklos ir net žvilgtelėjo į apklausas ir kone mokslinius tyrimus, kurie atliekami tam, kad galima būtų pateisinti vis išrankesnių moterų lūkesčius.
Nebeperka turguje
Į visa tai, kas susiję su apatiniu trikotažu, moterys žiūri be jokių kompromisų. Apatiniai turi ne tik vilioti, bet ir būti patogūs. Sausį Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliktas tyrimas parodė, kad moterys apatinį trikotažą renkasi pagal skirtingus kriterijus, dėl įvairiausių priežasčių, o svarbiausi veiksniai renkantis naują apatinių komplektą – grožis, funkcionalumas ir kokybė.
„Baltijos tyrimų“ atlikta apklausa nustatė, kad populiariausia apatinio trikotažo įsigijimo vieta Lietuvoje yra specializuotos parduotuvės. Penkiasdešimt procentų 18-55 metų moterų paskutinį kartą apatinius pirko būtent jose. Dar prieš porą metų panašioje apklausoje buvo nustatyta, jog net 51 procentas respondenčių liemenėles, kelnaites ir marškinėlius pirkdavo turguje.
Prieš trejus metus moterys svarbiausiu kriterijumi renkantis apatinius nurodydavo jų kainą, o šių metų tyrime respondentės teigė, kad joms svarbiausia trikotažo dizainas, patogumas, malonus pojūtis dėvint bei galimybė išsirinkti tinkamą dydį.
Renkasi spontaniškai
Apie 50 procentų visų tyrime Lietuvoje dalyvavusių moterų apatinį trikotažą perka spontaniškai. Dažniausiai per išpardavimus arba pamačiusios patrauklų komplektą parduotuvės vitrinoje. Būna, kad, užėjusi į parduotuvę pasižvalgyti naujienų, moteris negali atsispirti pamatytam komplektėliui. Įsigyti naujų apatinių moterys leidžia sau ir tada, kai nori save palepinti, pradžiuginti ar pakelti nuotaiką. Į naujų apatinių drabužėlių medžioklę viliokės leidžiasi ir ruošdamosi svarbiai šventei, romantiškam pasimatymui arba norėdamos nustebinti mylimąjį. Moterys žino, kad seksualūs apatiniai ir išvėsusiems ryšiams gali grąžinti „pirmojo karto“ aistrą.
Tuo tarpu pirkinys planuojamas tada, kai moteris nori atnaujinti turimą garderobą ar įsigyti komplektą specialiai prie tam tikro viršutinio apdaro. Kiekvienai moteriai pažįstama situacija, kai prie naujos labai brangios ir efektingos suknelės tenka pirkti ir nemažiau prabangius apatinius. Dauguma respondenčių nurodė, kad dažniausiai apatinį trikotažą perka vienos, tačiau vertina specializuotų parduotuvių konsultantų patarimus.
Neromantiški užkulisiai
Neseniai AB „Lauma“ vadovai ir modeliuotojai Liepojoje žurnalistams iš Lietuvos pristatė šių metų pavasario-vasaros apatinių drabužių kolekcijas, surengė ekskursiją po fabriką.
Įmonės fasadas, kuris yra tikrai didžiulis, mat gamyklos cechai užima 11 ha plotą, pagražintas – apkaltas plastikinėmis dailylentėmis ir uždengtas nauju stogu. Tačiau ten, kur gimsta daugelio moterų svajonė – gražiausi apatiniai drabužiai, jokios ypatingos atmosferos nėra. Nuo 1971 metų veikiančios gamyklos patalpoms reikėtų remonto, o moterys, siuvinėjančios ar siuvančios mūsų kelnaites ir liemenėles, dėvi paprasčiausius darbo chalatus ir triūsia nepakeldamos galvos.
Per dešimtmetį nuo įmonės privatizavimo į gamyklą investuota apie 15-18 milijonų dolerių. Įspūdį fabrike daro nebent nauja, 4,5 milijono dolerių kainavusi nėrinių mezgimo įranga, kuria gaminami sudėtingi ir ypač gražūs reljefiniai nėriniai, turintys trijų dimensijų efektą. Palengva dirbdamos šios mašinos kasdien pagamina daugybę metrų audinio apatiniams drabužiams. Įdomu stebėti, kaip caksėdamos mašinos išaudžia keturiolikos metrų ilgio skirtingų raštų ir spalvų nėrinių rulonus.
Kilometrai petnešėlių
Įspūdį daro ir petnešėles, gumą gaminantys įrengimai. Kilometrai juostelių, vėliau virsiančių petnešėlėmis ir dekoratyviomis detalėmis, iš audimo mašinų rangosi į specialias dėžes, kurios vėliau yra dedamos į dažymo įrenginius ir dažomos skirtingomis spalvomis.
Nors rankų darbo gamykloje vis mažėja – kai kuriuose stadiono dydžio cechuose dirba vos kelios moterys - apdailos detalės vis dar dėliojamos rankomis. Moterys siuva dekoratyvines siūles, papuošimus, tvirtina detales paprasčiausiomis siuvimo mašinomis. Tačiau pirkėjos pirmiausiai juk mato gaminį, o ne tai, kas vyksta įmonės viduje.
AB „Lauma“ prezidentė Z. Rusinja teigė, kad norėdami išsirinkti tas detales, kurių patys negamina Liepojoje, latviai nueina ilgą paieškų kelią. Pavyzdžiui, gamyklos kolekcijose kol kas nėra nė vieno priekyje užsegamos liemenėlės modelio. Pasirodo, dizaineriai neranda kokybiškos, gražios, kosmine kaina neįvertintos specialios užsegimo sagtelės, kuri tiktų. Anksčiau, pamėginus gaminti vieną tokį modelį, paaiškėjo, kad sagtelės neatsisega, kai to nori, arba atsisega, kai visiškai to nesitiki. Teko susigrąžinti prekes iš parduotuvių, sustabdyti gamybą, o tos nelemtos sagtelės taip ir tebeguli sandėlyje.
Ekskursiją po gamybines patalpas surengusi „Laumos“ rinkodaros reklamos ir rinkodaros direktorė A.Dubaneviča tikino, jog nuo savo kabineto iki tolimiausių cechų koridoriais kasdien tenka žingsniuoti apie pusę kilometro. Šiuo metu įmonėje „Lauma“ dirba 1368 darbuotojai. Jų atlyginimai siekia nuo 130 iki 600 latų (676-3120 litų).
Mada kinta
I.Šveiduka, vyriausioji AB „Lauma“ modeliuotoja, tikino, kad apatinio trikotažo mados tendencijos priklauso ir nuo to, kokio stiliaus drabužius moteris renkasi. Vienokie apatiniai yra skirti kasdienai, aktyviam gyvenimui, laisvalaikiui, kitokie - ypatingoms progoms. Prabangūs, romantiškais nėriniais puošti apatiniai, išsiuvinėti mažytėmis gėlėmis – visada madingi. Kiekvieną sezoną keičiasi tik jų spalvos, atspalviai ir siuvinėjimo raštai, atsiranda naujų modelių. Šį sezoną madingiausi apatiniai, pasiūti iš lengvo raštuoto audinio, dekoruoti figūriniais nėriniais, ypač madingi kontrastai. Pavasarį ir vasarą moterys taip pat turėtų atkreipti dėmesį į kaspinėliais, virvelėmis, metalinėmis detalėmis dekoruotus komplektėlius.
Laisvalaikiui ir kasdienai skirtų apatinių spalvos ypač ryškios. Net spalvų pavadinimai kitokie, kai kalbama apie apatinius drabužėlius. Šį pavasarį „Lauma“ stebina naujų spalvų palete. Akį patraukia anksčiau nematytų koralo, kavos su pienu, lotoso, konjako, turkio bei slyvų vyno spalvų apatiniai. Pirmosios žolės, raudonų tulpių, melsvo dangaus, raudono apelsino, laimo spalvų paletė labiausiai džiugins jaunas merginas.
Mados paisančios moterys taip pat turėtų žinoti, kad šiemet ypač populiarūs turėtų būti priekyje asimetriškų kelnaičių „stringų“ modeliai, rožių raštais nerti nėriniai, išausti iš daugybės plonyčių įvairiaspalvių gijų. Šiemet apatinių drabužių madoje svarbūs ir tikri ar dekoratyvūs korsetai.
Juoda ir balta
Yra nuomonė, kad tikrą seksualumą gali pabrėžti tik juoda spalva, todėl daugelis modelių yra būtent šios spalvos, tačiau kai kurios moterys visą gyvenimą dėvi tik baltus apatinius. Nors visi apatinio trikotažo gamintojai siūlo pačių įvairiausių spalvų apatinį trikotažą, pasak AB „Lauma“ vyriausiosios dizainerės, populiariausios išlieka klasikinės spalvos – juoda ir balta. Šių spalvų gaminiai sudaro 51 procentą „Laumos“ gaminamos produkcijos. 32 procentai gaminamo apatinio trikotažo yra baltos spalvos, 19 procentų – juodos.
Šiuolaikinės technologijos
Vis modernėjančios tekstilės galimybės palietė ir apatinio trikotažo sritį. Moterys mielai renkasi liemenėles ir kelnaites, kurių kontūrai nepersišviečia net ir per labiausiai aptemptus rūbus. Atsižvelgdami į viršutinių rūbų mados tendencijas, gamintojai jau kurį laiką siūlo ir kelnaites pažemintu liemeniu – tam, kad jų kraštelis nekyšotų iš ant klubų vos besilaikančių kelnių.
Nepaliaujamai didėja ir kelnaičių „stringų“ populiarumas ir gamybos apimtys. Kasmet šių kelnaičių poreikis auga – daugeliui moterų patinka, kai kelnaitės neaptempia ir neslepia apvalaus užpakaliuko.
Naujausi komentarai