Auksinę gyvenimo sukaktį šiomis dienomis pažymintis Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) solistas bosas Tomas Ladiga net ir jo jubiliejui skirtoje operoje atliks, anot paties dainininko, juodiems darbams skirtą Mefistofelio vaidmenį – neigiami personažai lydi solistą nuo jo karjeros pradžios
Amžinas blogiukas
„Prie savo neigiamų personažų amplua scenoje esu pripratęs nuo pirmojo vaidmens šiame teatre – samdomo žudiko Sparafučilės Giuseppe's Verdi operoje „Rigoletas“, kur mano herojus vietoje hercogo nužudo vyru persirengusią Džildą. Taip jau sutapo, kad ir pradedant solisto karjerą šiame teatre, ir dabar, pažymint mano 50-ąjį gimtadienį, man ir vėl patikėtas neigiamo personažo vaidmuo. Tik šį kartą savo nusikalstama veikla gilesnis Mefistofelis Charles Gounod operoje „Faustas“, – prisiminęs fatališkus sutapimus savo, solisto, karjeroje mefistofeliškai šypsosi. – Sutikau su pasiūlymu, nes neužmiršau pirmojo režisieriaus, su kuriuo man teko dirbti šiame teatre, pamokos."
Jaunas anuometės Konservatorijos absolventas – bosas T.Ladiga gerai prisimena dieną, kad pirmą kartą peržengė KVMT slenkstį.
„Tai buvo 1991 m. rugpjūčio 21-ąją, kai Maskvoje pralaimėjo pučistai. Muzikiniame teatre operos, kaip žinome, statomos retai, todėl teko ir tebetenka miksuoti baritono partijas operetėse su teatro baritonais. Tik pradėjęs dirbti teatre, sulaukiau netikėtumo – šiemet miręs režisierius Gintas Žilys man pasiūlė bosams tinkamą Mefistofelio vaidmenį „Margaritoje“, – pirmuosius žingsnius Muzikiniame teatre prisiminė T.Ladiga.
Solistas neslepia: "Išsigandau tokio rimto darbo – mėginau atsisakyti, tačiau režisierius ramiai pasakė: „Kito pasiūlymo gali ir nebūti.“ To pakako, kad kibčiau Mefistofelio personažui į atlapus.“
Vertina vaikiškus spektaklius
Pašnekovas rengėsi repeticijai teatro grimo kambaryje, kuriame kažkada sėdėjo ir Lietuvos bosų karalius Antanas Kučingis. Pastarasis savo jubiliejui, 70-mečiui, pažymėti taip pat dainavo „Fauste“ Mefistofelio partiją.
„G.Žilys neapkraudavo solistų vaidmenimis ne pagal jų pečius, tausodavo. Atsimenu, gal tik penktame nuo premjeros „Margaritos“ – taip anksčiau vadinosi „Faustas“ – spektaklyje mane, Mefistofelį, išleido į sceną – prieš tai šio personažo partiją dainavo J.Malikonis“, – prisiminė T.Ladiga.
Šalia pirmųjų įsiminusių vaidmenų solistas minėjo Niką miuzikle „Zorba“, Klifą miuzikle „Kabaretas“, Bobausį operoje vaikams „Grybų karas ir taika“, Franką operetėje „Šikšnosparnyje“, Dulkamarą operoje „Meilės eleksyras“, Tėvą Lorencą operoje „Romeo ir Džiuljeta“, Papageną muzikinėje pasakoje „Mažoji burtų fleita“ ir kitus.
KVMT T.Ladiga yra sukūręs apie 60 vaidmenų, iš kurių ypač išskiria vaikiškus personažus, nes jie leidžia pašėlioti scenoje ir net pabūti savimi.
Uždainavo mokykloje
Suprantama, ne šiandien daugelį solistų išpopuliarinusio televizijos projekto „Triumfo arka“ magija atvedė T.Ladigą į muzikos pasaulį. „Pirmą kartą viešai padainavau gimtųjų Anykščių buvusiuose poilsio namuose „Šilelis“, kuriuose sovietmečiu veikė ir kultūros klubas. Būtent ten su broliu Linu kanonu padainavome lietuvių liaudies dainą „Oi tu, strazde, strazdeli“. Tai buvo mano premjerinė daina", – prisimena pašnekovas.
Vėliau, jau būdamas dešimtokas, 1980 m., su Sigita iš paralelinės klasės dainavo duetu „Dainų dainelėje“ – ir tapo laureatai.
"Baigęs mokyklą, įstojau Vilniuje į anuometę Konservatoriją, kur dainavimo mokiausi pas žinomiausius to meto bosus: Abdoną Lietuvninką, Vaclovą Daunorą, Vincentą Kuprį. Ypač džiaugiuosi, kad paskutiniaisiais studijų metais turėjau galimybę mokytis kamerinio dainavimo pas Giedrę Kaukaitę. Papildomai dainavimo mokiausi pas Joaną Kepenienę, kuri yra „suremontavusi“ ne vieną dabartinės Lietuvos operos žvaigždės dainavimą“, – į solisto kelio pradžią mintimis grįžo T.Ladiga.
Studijuodamas Konservatorijoje, T.Ladiga dainavo unikaliame Povilo ir Dalios Mataičių folkloro teatre iki jo uždarymo. Meilė muzikai, matyt, atkeliavo su genais iš solisto močiutės – Stefanijos Ladigienės.
Kai jos vyras – gerai žinomas Lietuvoje tarpukario generolas Kazys Ladiga kaip buvęs nepriklausomybės kovų savanoris gavo žemės ir pradėjo ūkininkauti Pasvalio rajono Gulbinėnų dvare, jo žmona Stefanija ėmė vargonuoti dvaro koplyčioje.
"Žinoma, S.Ladigienė išgarsėjo Lietuvoje ne dėl to, tačiau tai jau būtų kita istorija“, – patikino dainininkas ir prisiminė ir labai dainingą savo mamos giminę. Tad nereikėtų stebėtis, kad mažasis Tomas nuo vaikystės pateko į muzikos mūzos glėbį.
Dalija meškeres
T.Ladiga ne tik dainuoja, bet ir perduoda savo patirtį būsimiesiems operos dainininkams, vadovaudamas VDU Muzikos akademijos Dainavimo katedrai.
„Džiaugiuosi, kad kasmet didėja konkursas į operinio dainavimo specialybę. Be to, dabartiniai studentai labai domisi savo specialybe, yra labiau nei anksčiau motyvuoti dainavimo studijoms – man belieka suteikti jiems vokalo pagrindus, t.y. įduoti meškerę į rankas. Gabiausieji studentai, kaip, pavyzdžiui, Eglė Šidlauskaitė jau nardo tarptautiniuose muzikos vandenyse“, – džiaugėsi universiteto profesorius T.Ladiga.
Profesoriaus šeimoje nė vienas iš trijų vaikų nepasirinko muziko ar dainininko kelio, o žmona Milda darbuojasi ekonomikos dirvonuose, tačiau jei šeimos šventėse dalyvauja solisto brolis, suskamba ne viena daina.
„Laisvalaikį aš linkęs leisti gamtoje grybaudamas, o štai mano sūnus Jurgis – aistringas žvejys. Jam ta žvejyba smarkiai apsukusi galvą – savo meistriškumu jis jau gerai žinomas Lietuvoje. Tegul žvejoja – gal dvikoję žuvelę pagaus? Juk dar viengungis“, – pašmaikštavo profesorius ir, žvilgtelėjęs į laikrodį, išskubėjo iš grimo kambario į sceną, kur prasidėjo „Fausto“, skirto auksiniam dainininko jubiliejui pažymėti, repeticija.
Kas? Opera „Faustas“. Skiriama T.Ladigos jubiliejui.
Kur? Kauno valstybiniame muzikiniame teatre.
Kada? Spalio 14 d. 18 val.
Naujausi komentarai