Pereiti į pagrindinį turinį

Rado lenktynių alternatyvą: dviračiais aplink Lietuvą

2020-05-30 16:00
DMN inf.

Nesulaukdami šių metų sezono pradžios nemažai lenktynininkų per karantiną išgyvena nelengvą abstinencijos laikotarpį. Vienas pajėgiausių šalies ralio atstovų Vytautas Švedas ir praeityje žinomi automobilių sporto veidai Vilius Rožukas ir Ramūnas Kupstas varžybų ilgesį nutarė malšinti kitokia fizine veikla – sportinį bolidą kuriam laikui iškeitė į dviratį ir per aštuonias dienas su bendraminčiais apvažiavo Lietuvą beveik pačiu perimetru, įveikdami 1 140 km.

Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma. Idėja: bendražygiai mėgino atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia valstybės sienos riba, jei tai tik buvo įmanoma.

Sekė šalies perimetru

Kybartai–Pagėgiai–Palanga–Akmenė–Biržai–Visaginas–Šalčininkai–Lazdijai–Kybartai. Tokiu maršrutu nusidriekė trijų bendraminčių kelionė aplink Lietuvą. Vienas jos iniciatorų V.Švedas sako, esą tai buvo sportinis-turistinis žygis.

Kaunietis į improvizuotą žygį leidosi drauge su dviem bendraminčiais, jau turinčiais panašių avantiūrų patirties. V.Rožukas šių metų pradžioje dalyvavo ralyje Budapeštas–Bamakas, o R.Kupstas praėjusiais metais dviračiu išnaršė kalnus Ispanijoje.

"Stengėmės atkartoti Lietuvos perimetrą ir aplankyti nuošaliausius kampelius, neretai važiuodami ties pačia mūsų valstybės sienos riba, jei tik tai buvo įmanoma. Greitai lėkdamas automobiliu esu išvažinėjęs Lietuvą skersai ir išilgai, bet riedant dviračiu viską pamačiau iš kitokios perspektyvos ir gerokai ryškesnėmis spalvomis", – dalydamasis kelionės įspūdžiais savo feisbuko paskyroje pasakojo V.Švedas.

Kilkite nuo fotelių priešais televizorius, susikraukite kuprines ir susiplanuokite savaitgalio iškylas kad ir kelioms valandoms.

Iš viso numinta 1 140 km, iš kurių – 251 km žvyro ir įvairaus lygio bekelės. Tokius skaičius tarsi sau gerai pažįstamoje ralio knygoje po kelionės fiksavo V.Švedas. Prie dviračio vairo praleista 50,5 val. Per dieną trijulė vidutiniškai nuvažiuodavo po 142,6 km, palaikydami daugiau kaip 22 km/val. vidutinį greitį.

Žygiai – galimybė pažinti

"Mūsų kraštas išties be galo savitas, unikalus, įdomus ir skirtingas: Aukštaitijos kalvos, žemaitiškos išpuoselėtos sodybos, Baltijos jūra, Dzūkijos pušynai ir derlingos Šiaurės Lietuvos žemės, nepakartojamas Mingės kaimas ar Zarasų ežerų kraštas gali atsiskleisti tau iki galo, jei tik to panorėsi", – emocingai įspūdžiais dalijosi pašnekovas.

Žygeiviai pasakojo, keliaudami pro Visagino ir Zarasų apylinkes,  dviračiais pasiekę ne vieną kelio atkarpą, kur jiems tekę lenktyniauti ralio trasomis.

Tiesa, skirtingai nei ralio lenktynėse, šioje išvykoje dalyviai neturėjo komandos aptarnaujančio personalo ir kiekvienas buvo atsakingas už save. Visą kelionės mantą dviratininkai vežėsi kuprinėse ant pečių. Patogi ir dažnai iš anksto suplanuota nakvynė kiekvienos dienos pabaigoje buvo bemaž didžiausias komfortas per visą aštuonių dienų maratoną.

Dabar pats tinkamiausias laikas tyrinėti Lietuvą, o jei dar tai darysi pėsčiomis ar dviračiu – stiprinsi savo kūną ir gerinsi sveikatą bei savijautą.

Kitaip: riedant dviračiu, o ne automobiliu Lietuvą pavyko pamatyti iš kitokios perspektyvos ir gerokai ryškesnėmis spalvomis.

"Dabar pats tinkamiausias laikas tyrinėti Lietuvą, o jei dar tai darysi pėsčiomis ar dviračiu – stiprinsi savo kūną ir gerinsi sveikatą bei savijautą. Tereikia tiek nedaug: gerbti savo šalį ir su ja susipažinti, mylėti savo kūną ir jį suprasti. Taigi kilkite nuo fotelių priešais televizorius, susikraukite kuprines ir susiplanuokite savaitgalio iškylas kad ir kelioms valandoms", – iškart po žygio finišo skatino V.Švedas.

Ekspedicija Himalajų kalnuose

20 metų automobilių sporte skaičiuojantis Vytautas greta ralio piloto atranda save vis naujuose amplua. Pernai po lenktynių sezono jis ėmėsi jau kiek pažįstamo išbandymo – po metų pertraukos antrąkart grįžo į Nepalą dviejų savaičių ekspedicijai po Himalajų kalnus.

Nuolat sportuojantis ralio meistras ne kartą išmėgino savo fizines galimybes pėsčiųjų žygiuose, tačiau po paskutinės kelionės dviračiais prisipažįsta jau norintis grįžti ir prie lenktyninio automobilio vairo.

Vis dėlto šių metų sezono tikslų jis kol kas plačiau nedetalizuoja sakydamas, kad šiuo metu visos ambicijos ir planai kone tiesiogiai priklausomi nuo šalyje tebesitęsiančio ir daug ką koreguojančio karantino.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų