Pereiti į pagrindinį turinį

E. Masiulis: ministro veiksmai pakirto žmonių pasitikėjimą gelbėjimo sistema

2015-06-18 11:41
BNS inf.

Krašto apsaugos ministras J.Olekas savo ruožtu atsakydamas į parlamentarų klausimus nesutiko padaręs klaidų per lėktuvo „An-2“ paieškos ir įgulos gelbėjimo operaciją ir neketina atsistatydinti.

A. Ufarto/BFL nuotr.

Krašto apsaugos ministro Juozo Oleko veiksmai vykstant į Baltiją nukritusio lietuvių lėktuvo „An-2“ paieškos ir įgulos gelbėjimo operacijai pakirto žmonių pasitikėjimą pačia gelbėjimo sistema, sako interpeliacijos ministrui iniciatorius, Liberalų sąjūdžio vadovas Eligijus Masiulis.

Kalbėdamas Seime pradėjus svarstyti interpeliaciją ministrui E.Masiulis kritikavo sprendimą nutraukti, o po to vėl atnaujinti operaciją, komunikacijos trūkumą, taip pat kaltino ministrą buvus „pasyviu stebėtoju ir vertintoju“. Po nelaimės praėjus parai gelbėjimo operacija buvo nutraukta, nebesitikint pilotų rasti gyvų, tačiau po vienų jų dukters skambučio ministrui jo nurodymu atnaujinta.

„Kas atsitinka po žuvusio piloto dukters skambučio ministrui? Viskas apsiverčia kojomis, ministras pareikalauja atnaujinti operaciją. Kokį signalą ministras pasiunčia tarnyboms ir visuomenei? Kad tokius svarbius sprendimus gali lemti vienas skambutis, kad sprendimas nutraukti operaciją buvo klaidingas, kad tarnybos, atsakingos už gelbėjimą ir koordinavimą, kažko nepadarė? Toks nuoseklumo nebuvimas, blaškymasis pakerta žmonių pasitikėjimą valstybės institucijomis, žmonės pagrįstai ima klausti, ar esame saugūs, ar esant ypatingoms situacijoms jiems suteiks efektyvią pagalbą“, - kalbėjo E.Masiulis.

Krašto apsaugos ministras J.Olekas savo ruožtu atsakydamas į parlamentarų klausimus nesutiko padaręs klaidų per lėktuvo „An-2“ paieškos ir įgulos gelbėjimo operaciją ir neketina atsistatydinti.

Atsakymuose ministras pažymėjo, kad nuo 2009 metų, kai Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras tapo atsakingas už žmonių paiešką ir gelbėjimą, per metus vidutiniškai atliekamos 27 tokio tipo operacijos, ir ne visos baigiasi sėkmingai, iš viso 2009–2014 metais jūra negrąžino 23 asmenų, 2011 metais dingusiais pripažinti šeši, o 2009 metais – septyni asmenys.

Taip pat ministras sakė, kad galimoje lėktuvo dingimo vietoje jau pirmosiomis valandomis paiešką vykdė keturi Švedijos orlaiviai, vienas Lietuvos kariuomenės paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis ir du Karinių jūrų pajėgų laivai, o tai yra „gerokai didesni pajėgumai“ nei tokiais atvejais reikalauja teisės aktai, ir operacija vykdyta ilgiau, nei siūloma tokiomis aplinkybėmis.

Pagal Seimo statutą, J.Oleko atsakymus apsvarsčius Seimo posėdyje, ne vėliau kaip kitą posėdžių dieną pateikiamas Seimo nutarimo projektas, kuriame turi būti pareikštas parlamento pritarimas arba nepritarimas atsakymui.

Jeigu Seimo nutarimo dėl   interpeliacijos projekte ministro atsakymas pripažįstamas esąs nepatenkinamas ir pareikštas juo nepasitikėjimas, toks nutarimo projektas gali būti priimtas slaptu balsavimu daugiau kaip pusės visų Seimo narių balsų dauguma.

Jeigu Seimo nutarimas dėl   interpeliacijos priimamas, ministras, kuriam pareikštas nepasitikėjimas, privalo atsistatydinti.

Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs lėktuvas „An-2“ su dviem patyrusiais lietuviais pilotais virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne. Orlaivį iškėlus aptiktas vieno piloto kūnas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų