„Nematau jokio skirtumo, ar už tą pačią sumą bus šakočių priperkama, ar už tą pačią bus pašto ženklų priperkama ir visa Lietuva apipilama kalėdiniais sveikinimais. Man visos šitos išlaidos yra beprasmybė. Ne vieną kartą sakiau, kad parlamentinių lėšų, kaip tokių, išvis neturi būti“, – penktadienį Žinių radijui kalbėjo parlamentaras.
Taip jis komentavo šios savaitės Seimo valdybos sprendimą leisti politikams nuomotis mašinas iš parlamentinei veiklai skiriamų lėšų.
A. Mazuronis tvirtino pats kaip valdybos narys neprieštaravęs tokiam sprendimui, nes nematąs skirtumo, ar pinigai leidžiami automobilio remontui, ar nuomai.
„Aš, tiesą pasakius, nematau didelio skirtumo, ar už tas lėšas bus nuomojamas automobilis, ar už tas lėšas savo turimas automobilis bus remontuojamas taip, kad triskart galima visas detales pakeisti, kas iki dabar yra. Jeigu pažiūrėsite, kas iki dabar buvo deklaruojama, tai sumos remontui tokios, kad gali du automobilius nusipirkti, kokie yra remontuojami“, – sakė Seimo vicepirmininkas.
Seimo Etikos ir procedūrų komisijos duomenimis, kai kurie parlamentarai savo automobilių eksploatacijai, remontui išleidžia didžiąją dalį parlamentinei veiklai skirtų lėšų. Pavyzdžiui, per devynis šių metų mėnesius Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Zenonas Streikus tam panaudojo 6907 eurus, Seimo vicepirmininkas „valstietis“ Jonas Jarutis – 6469 eurus iš 10,8 tūkst. tam laikotarpiui parlamentinei veiklai skirtų lėšų.
Tos parlamentinės lėšos dabar pririštos prie vidutinės mėnesio algos, jos kyla nuolat ir tuoj pasidarys kaip atlyginimas.
Pasak A. Mazuronio, šie pinigai turėtų tapti Seimo nario darbo užmokesčio dalimi.
„Tos parlamentinės lėšos dabar pririštos prie vidutinės mėnesio algos, jos kyla nuolat ir tuoj pasidarys kaip atlyginimas, kuris stovi įkaltas ir turbūt jau dešimt metų nekeistas parlamento nariams“, – teigė politikas.
Jo tvirtinimu, panaikinti parlamentinei veiklai skirtų išlaidų neleidžia Konstitucinio Teismo išaiškinimas, kad tokios išlaidos Seimo nariams turi būti kompensuojamos.
Pagal Seimo valdybos trečiadienį patvirtintą tvarką, jie galės nuomotis degalų nenaudojančias ar mažai aplinką teršiančias transporto priemones su elektros pavara, įskaitant hibridines transporto priemones, ar atitinkančias Euro 6 standarto reikalavimus.
Transporto priemonių nuomai Seimo nariai per mėnesį galės išleisti ne daugiau kaip 50 proc. lėšų, skiriamų su Seimo nario parlamentine veikla susijusioms išlaidoms.
Iki šiol Seimo nariai iš parlamentinei veiklai skiriamų lėšų galėjo apmokėti transporto priemonės eksploatavimo, techninio aptarnavimo, remonto, draudimo, bet ne nuomos išlaidas.
Parlamentinei veiklai skiriamų lėšų naudojimo tvarką Seimo valdyba pakeitė trečiadienį bendru sutarimu, klausimas apsvarstytas be diskusijų.
Buvusios kadencijos pradžioje „valstiečių“ iniciatyva parlamentarams buvo uždrausta parlamentinei veiklai skiriamas lėšas naudoti automobilių nuomai.
Per praėjusias kadencijas automobilių nuomai būdavo išleidžiama didžioji parlamentinei veiklai skiriamų lėšų dalis, o kai kurie Seimo nariai per kadenciją už parlamentinei veiklai skiriamas lėšas nuomotus automobilius vėliau įsigydavo už likutinę vertę.
Seimo nariams kas mėnesį skiriama 0,8 vidutinio mėnesio darbo užmokesčio dydžio suma išlaidoms, susijusioms su jų parlamentine veikla: biuro, kompiuterinės technikos nuomai, ryšio paslaugoms, transporto išlaidoms, automobilio eksploatacijai, suvenyrams, viešosios informacijos rengėjų paslaugoms ir pan.
Šiuo metu ši suma per mėnesį siekia 1,2 tūkst. eurų.
Seimo Etikos ir procedūrų komisijos duomenimis, per devynis šių metų mėnesius parlamentarai panaudojo 1,1 mln. eurų parlamentinei veiklai skirtų lėšų.
Naujausi komentarai