„Prezidentui ypač svarbu, kad naujoji ministerijos vadovybė turėtų itin daug vadovavimo ir pokyčių valdymo patirties, todėl jei kažkuriais aspektais tokios patirties trūksta tam žmogui, kuris užims šios ministerijos vadovo poziciją, svarbu, kokią komandą, kuri padės jam įgyvendinti tuos pokyčius, jis turės. Klausimus apie komandą prezidentas uždavė šiam kandidatui į ministrus. Labai konkretaus atsakymo, deja, prezidentas šį kartą negavo“, – trečiadienį nuotolinėje spaudos konferencijoje sakė A. Bubnelis.
Labai konkretaus atsakymo, deja, prezidentas šį kartą negavo.
Jis teigė, kad prezidentas teigiamai atsiliepė apie kandidato požiūrį į galimybes susisiekimo sektoriuje išnaudoti naujausias technologijas, taip pat sutapo požiūriai, kad viešasis transportas galėtų būti prieinamas plačiau ir organizuojamas efektyviau.
„Sutapo prezidento ir kandidato į susisiekimo ministrus požiūris, kad transportas turi reikšmingą įtaką šalies ekosistemai ir kandidatas tam skirtų didelį dėmesį“, – sakė A. Bubnelis.
Pasak A. Bubnelio, šalies vadovas susitikime akcentavo, kad jam itin svarbus susisiekimo sektoriaus konkurencingumas ir svarbos nacionaliniam saugumui išlaikymas.
„Pokalbio metu kalbėta apie strateginių susisiekimo infrastruktūros projektų plėtrą, geležinkelius, uostus, oro uostus. Taip pat daug dėmesio skirta transporto indėlio į žaliojo kurso ir žalios Lietuvos politikos įgyvendinimą. Buvo kalbėta apie viešojo transporto Lietuvoje ir jos regionuose stiprinimą“, – sakė prezidento atstovas.
K. Adomaitis: ministerijai trūksta strateginio matymo
Kandidatas į susisiekimo ministrus K. Adomaitis pabrėžė, kad ministerijai labiausiai trūksta strateginės ilgalaikės vizijos.
Šiuo metu Susisiekimo ministerijoje trūksta strateginės vizijos ir strateginio matymo, kas bus po 10-20 metų. Strategijos ruošimo darbai vėluoja, tai automatiškai trukdo ir investicijas susisiekimo srityje, nes nėra aiškumo, kokie bus prioritetai Lietuvoje.
Kandidatas išskyrė tris prioritetus, kurie, jo nuomone, būtini įgyvendinti.
„Tai yra žaliojo kurso akcentavimas ir Susisiekimo ministerijos matymas transporto taršos valdymo klausimais, transporto elektrifikacijos klausimais ir atsižvelgimas į klimato kaitos tikslų įgyvendinimą. Antra, Susisiekimo ministerijai reikia kokybinio šuolio į tai, kaip mes įgyvendiname projektus, nes darnus judumas, tai, ką mes ruošiame įvairioms savivaldybėms, nėra iki galo įgyvendinamas. Jeigu nutiesiame kažkur asfaltą, pamirštume apie pėsčiųjų, dviračių, viešojo transporto susisiekimą ir čia turėtų įvykti reikšmingas kokybinis šuolis planuojant ir įgyvendinant darnaus judumo projektus.
Trečias dalykas yra skaidrumas, atvirumas ir technologinė lyderystė, kalbant apie tai, kaip Susisiekimo ministerija dėlioja prioritetus, kaip sprendžiame, kad visuomenėje nebūtų susipriešinimo, kur turės būti nukreiptos investicijos. Mano pagrindinis tikslas, kad mes kalbėtume apie kriterijus, kaip atsirenkame kelius, objektus, į kuriuos investuojame, o ne kalbame apie konkrečias vietas, kur gyvena kažkieno uošvė ar politinio turgaus lygmeniu priimame sprendimus“, – kalbėjo K. Adomaitis.
Kandidatas teigė dėl viceministrų portfelių kalbąs tiek su žmonėmis partijoje, tiek su susisiekimo sektoriaus specialistais.
„Kelis konkrečius kandidatus minėjau (prezidentui – ELTA). Pokalbių vyksta daug, yra iš ko rinktis ir žiūriu labai plačiai į šią situaciją, suprantu, kad reikia užpildyti atskiras sritis kompetentingais specialistais, turinčiais žinių toje srityje. Kalbuosi daug su partijos kolegomis ir su žmonėmis, dirbančiais šiame sektoriuje, kas galėtų ir kokias kompetencijas atneštų. Potenciali komanda yra tikrai labai stipri“, – sakė K. Adomaitis.
Naujausi komentarai