Pereiti į pagrindinį turinį

Antstoliais pasitiki ir gerai juos vertina dauguma Lietuvos gyventojų

2016-12-06 15:20
DMN inf.

Lapkričio pradžioje atlikus tyrimą paaiškėjo, kad mūsų šalyje antstoliais pasitiki 64 proc. gyventojų. Paprašyti įvertinti antstolių darbo kokybę, didžioji dalis gyventojų juos įvertino aštuntuku.

Svarbu: Antstolių rūmų prezidiumo pirmininkė Inga Karalienė teigia, kad žmonės antstoliais pasitiki.
Svarbu: Antstolių rūmų prezidiumo pirmininkė Inga Karalienė teigia, kad žmonės antstoliais pasitiki. / Lietuvos antstolių rūmų archyvo nuotr.

Lietuvos antstolių rūmų prezidiumo pirmininkės Ingos Karalienės teigimu, tyrimas atskleidžia, jog per keturiolika privačios veiklos metų antstoliai įsitvirtino kaip savo srities profesionalai ir yra siejami su realia pagalba, kai reikia susigrąžinti skolas ar kitaip apginti teisėtus interesus.

Grąžinti skolą patikėtų antstoliams

I.Karalienė pripažįsta, kad priverstinio pobūdžio funkcijomis negalima pelnyti vien tik simpatijų. Tačiau griežtųjų funkcijų apimtis mažėja, teikiama vis daugiau žmonėms naudingų teisinių paslaugų, kurių populiarumas didina ir bendrą pasitikėjimą antstolio profesija.

Tyrimo metu respondentų klausta, ar pasitiki antstoliais, kokiu balu vertintų antstolių darbą ir ką darytų, jeigu reikėtų susigrąžinti reikšmingą skolą. Gerai ir labai gerai antstolių darbo kokybę vertina aštuoni iš dešimties respondentų. Įdomu, kad 6 proc. respondentų neatgaudami pradelstos skolos nedarytų nieko. Didžioji dalis – 58 proc. apklaustųjų – tokiu atveju kreiptųsi į antstolius, o likusieji skolą bandytų atgauti patys.

Pasak I.Karalienės, matyti, kad antstolių savivaldos pastangos kelti antstolių kvalifikaciją ir reiklumas profesinei etikai duoda rezultatų. Vis dėlto interesantų aptarnavimo kokybė įvairiose antstolių kontorose dar skiriasi. Iš dalies tai suprantama, nes kiekvienas antstolis ir jo kontoros darbuotojai turi savitą darbo ir bendravimo su lankytojais praktiką. Tačiau tai verčia ir susirūpinti, kadangi klientai turi būti vienodai gerai aptarnaujami visur.

Kitais metais – klientų aptarnavimo standartas

Antstolių rūmų prezidiumo pirmininkė sako, kad ateinančių metų tikslas – užtikrinti nepriekaištingą antstolių kontorų lankytojų aptarnavimo kokybę visuose Lietuvos miestuose. "Antstolio darbe persipina teisinės ir socialinės funkcijos, todėl nepakanka vien teisingai taikyti įstatymų normų. Procesų dalyviams reikia dėmesio ir žmoniško požiūrio", – sako I.Karalienė.

Jos žodžiais, priverstinio išieškojimo srityje svarbu kuo plačiau taikyti gerąją antstolių patirtį teikiant teisines paslaugas, kai antstoliai tampa sėkmingais konfliktų reguliavimo tarpininkais. Be to, naujų gerų poslinkių tikimasi antstolių kontorose diegiant klientų aptarnavimo standartą.

Per 2015 m. antstoliai padėjo susigrąžinti daugiau kaip 120 mln. eurų skolų. 102 mln. eurų antstoliams padedant atgavo gyventojai ir įmonės, beveik 20 mln. eurų grąžinta valstybės biudžetui. Faktinių aplinkybių konstatavimo paslaugas antstoliai pernai suteikė beveik 3,5 tūkst. kartų, užsakovų prašymu fiksuodami įvairias situacijas.

Ar pasitikite antstoliais?

Tyrimo metu apklausti 1 007 Lietuvos gyventojai didžiuosiuose miestuose, rajonų centruose ir gyvenvietėse. Apklaustųjų amžius – nuo 18 iki 61 ir daugiau metų. Tyrimas atliktas Lietuvos antstolių rūmų užsakymu.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų