Seimo Audito komitetas siūlo keisti valstybės biudžeto lėšų politinei agitacijai panaudojimo tvarką, dalį pinigų skiriant skleisti informacijai, skatinančiai dalyvauti rinkimuose.
Tokie pasiūlymai kilo atsižvelgiant į neigiamus visuomenės atsiliepimus dėl rinkimų į Europos Parlamentą agitacijos kampanijos, kuri vertinama kaip neįdomi, neinformatyvi, nediferencijuota skirtingoms auditorijoms.
Audito komiteto pirmininkės Loretos Graužinienės teigimu, „Europos Parlamento rinkimų agitacijai buvo panaudota daugiau kaip milijonas litų iš valstybės biudžeto, tačiau šie pinigai nedavė laukto rezultato - agitacija nesudomino rinkėjų, kampanijos dalyvių skleidžiama žinia nepasiekė jų elektorato, rinkėjai nebuvo pakankamai įtikinti dalyvauti rinkimuose ir išreikšti savo nuomonę. Todėl galima sakyti, kad valstybės pinigai buvo išleisti neefektyviai.“
Audito komitetas, įvertinęs šią patirtį, nusprendė siūlyti keisti politinės reklamos reglamentavimą. Siekiant paskatinti kuo anksčiau pareikšti apie dalyvavimą rinkimuose, siūloma nustatyti, kad rinkimų agitacija prasideda nuo rinkimų paskelbimo dienos.
Taip pat siūloma valstybės biudžeto lėšomis finansuoti agituojančią dalyvauti rinkimuose socialinę reklamą. O dalį biudžeto lėšų skirti visų politinės kampanijos dalyvių programų pristatymui debatų laidose. Kitos agitacijos priemonės ir būdai būtų ribojami tik nustatytu išlaidų politinei kampanijai dydžiu, taip sudarant sąlygas kiekvienam kandidatui pasiekti savo auditoriją tais būdais, kurie jam atrodo efektyviausi.
Manoma, kad toks reguliavimas leis ne tik suaktyvinti politinę kampaniją, efektyviau panaudoti jai skiriamas valstybės biudžeto lėšas, bet ir skatins visuomenės pilietiškumą, didins susidomėjimą rinkimais.
Naujausi komentarai