Autobusų stotis – tai ta kaimo žmonių susibūrimo vieta mieste, kur autobusais subildėję keleiviai išlipa ir po dienos reikalų susirenka grįžti namo. Autobusai važiuoja retai, bet žmonių stotyje pilna.
Apie galimybių pasą kaimo žmonės mažai žino.
Galimybių pasą galima gauti Registrų centre arba jį gali išspausdinti šeimos gydytojas, bet paprasčiausia – atsisiųsti ir turėti išmaniajame.
Dauguma keleivių važiavimą su galimybių pasais vertina kritiškai: „Sakyčiau, kad nereikia, todėl, kad žmonės lipa su kaukėm. Antras dalykas – žmogaus amžius, kuo senesnis, tuo sunkiau susitvarkyti“, „nesąmonė, žmonių susigrūdimas“, – piktinosi keleivės.
Vairuotojai irgi nežinojo, kaip dirbs, kai prisidės galimybių pasas.
„Labai sudėtinga būtų sutikrinti. Ir pažymėjimus reikia tikrinti, ir dar galimybių pasą... Labai sudėtinga būtų“, – sakė autobuso vairuotojas Laurynas.
Vairuotojai svarstė, kad per galimybių pasą neišeis laikytis grafikų ir bus sunkiau užtikrinti saugų vairavimą.
Gal jai tai – vienintelis autobusas. Gal ji važiuoja į miestą pas gydytoją, gal duonos nusipirkti, o mes jos neimam.
„Keliuose yra ir kameros, ir žiedai, ir greičio ribojimo kalneliai, grafikai nepakoreguoti. Kaip buvo prieš penkerius metus, taip liko ir dabar, o kliūčių prisidėjo“, – piktinosi vairuotojas Arūnas.
Kitas vairuotojus kankinantis dalykas – kaip žmogiškai išlikti šaltam ir nepriimti į autobusą, tarkime, senos kaimo močiutės?
„Į priemiestį autobusai važiuoja gana retai. Gal jai tai – vienintelis autobusas. Gal ji važiuoja į miestą pas gydytoją, gal duonos nusipirkti, o mes jos neimam“, – apgailestavo Arūnas.
Galimybių pasai – iššūkis ir autobusų stoties administracijai. Visai neaišku, kas ir kaip turėtų užtikrinti jo patikrą.
„Yra skirtingi dalykai – miestas ir priemiestis, tarpmiestis. Priemiestyje ir tarpmiestyje šiek tiek paprasčiau užtikrinti šiuos nurodymus, o mieste dar reikės spręsti ir žiūrėti“, – sakė Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys.
Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys aiškino, kad Vyriausybė dėl šio siūlyto, bet taip ir nepriimto ribojimo nesitraukia, o dar palauks.
„Pamatėme, kad bus tikrai sunku jį įgyvendinti praktikoje, nes kiekvienas mechanizmas turi savo organizacinius dalykus. Tikimės, kad kitos priemonės savo efektyvumu padės“, – kalbėjo A. Dulkys.
Per karantiną praradus daugiau kaip pusę keleivių, anot autobusų stoties vadovo, dėl galimybių paso važiuojančių autobusais dar neabejotinai sumažėtų.
Naujausi komentarai