Visuomenės neklausė?
Rengiant projektą, remtasi ES direktyvomis ir siekiais miestų centruose sumažinti transporto srautus, teikiant pirmenybę viešajam transportui, dviračių ar pėsčiųjų judėjimui. Aiškinama, kad kurortas sezono metu dūsta nuo automobilių išmetamųjų dujų, o vasarą būna perpildytas transporto priemonių.
Todėl kurorto valdžiai kilo idėja Vytauto gatve automobiliams leisti važiuoti tik nuo Šventosios pusės Klaipėdos link. Kita arterijos dalis bus perskelta perpus, čia atsiras dvi juostos dviračiams.
Aiškinama, kad projektas dar tik rengiamas. Savivaldybės komitetų nariai jau esą supažindinti su gresiančiais eismo pokyčiais, o štai visuomenė apie tai girdėjo tik viena ausimi.
"Kas gali ką nors žinoti apie tokias permainas, jei visuomenės niekas neklausė? Skelbimas kabo trečiame savivaldybės aukšte, prie vieno kabineto durų. O savivaldybė sėdi užsirakinusi nuo gyventojų, juk įeiti įmanoma tik su specialiomis kortelėmis. Palangoje realiai yra dvi centrinės gatvės, viena jų – Vytauto, tačiau norima ją uždaryti. Man niekas neatsako, kuo čia eismo saugumas pagerės?" – tikino Palangos tarybos narys Eugenijus Simutis.
Automobiliams – gatvės centras
Palangiškis mano, kad toks eismo organizavimo planas kurorte vairuotojus, mėginant pasiekti norimą tašką, vers riedėti ratais. O dviratininkams, išsukant iš dviračių tako, esą grės realus pavojus susidurti su automobiliais.
Pirminiame variante siūloma, kad vienpusis eismas bus organizuojamas Vytauto gatve nuo Druskininkų iki S.Dariaus ir S.Girėno gatvės.
"Niekas nedarė jokio rimto tyrimo dėl automobilių srautų. Juk eismas bus uždarytas visus metus – ir žiemą, ir vasarą. Ši situacija primena užmojus įvesti mokamą įvažiavimą Palangoje. Taryba puolė ir nubalsavo, tik po to suvokė, kad nėra taip lengva sumanymą įgyvendinti", – pastebėjo E.Simutis.
Palangos vicemeras Rimantas Antanas Mikalkėnas, kuris yra Palangos savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas, aiškino, jog paskubomis tokio projekto nebus imtasi.
"Kol kas girdime įvairių nuomonių. Sveikos gyvensenos šalininkams idėja patinka, o kiti grasina rinkti parašus, protestuoja. Laukiame, kaip šį projektą įvertins policija", – aiškino vicemeras.
Automobiliams skirtos eismo juostos plotis numatomas 3,30 m pločio, ir ji būtų gatvės viduryje.
Pokyčiams nepasiruošę
"Automobiliams stovėti bus palikta erdvė dešinėje eismo juostos dalyje. Sankryžose vairuotojams bus galima sukti tiek į kairę, tiek į dešinę. Tik teks praleisti dviratininkus ir laikytis Kelių eismo taisyklių. Galutinio sprendimo kol kas nėra. O ir visuomenė tokiems pokyčiams dar nepasiruošusi", – aiškino R.A.Mikalkėnas.
Kol kas neatsisakyta minčių projektą įgyvendinti dar šį vasaros sezoną.
"Reikėtų apsispręsti dėl eismo juostų ženklinimo. Galima įrengti specialius, brangius, šviesą atspindinčius riboženklius. Galima rinktis pigesnį variantą – įmontuoti į asfaltą specialius juostas žyminčius iškilumus. Trečias variantas – pats pigiausias. Perbraižome juostas dažais, pristatome krūvas kelio ženklų ir paleidžiame eismą", – tikino R.A.Mikalkėnas.
Klausimų kyla dėl Plytų gatvės apkrovos. Baiminamasi, kad, šia arterija nukreipus automobilių eismą, vasarą nutįs spūstys.
"Įmonė "Kelprojektas", kuri rengia pirminį projektą, skaičiavo srautus ir padarė prielaidą, kad šalutinės gatvės tiks srautams nukreipti. Bet dar nesame tikri, ar tikrai eksperimentas pasiteisins šimtu procentų", – svarstė R.A.Mikalkėnas.
Preliminariais skaičiavimais, šie darbai gali kainuoti apie pusę šimto tūkstančių eurų.
Naujausi komentarai