Politikai karštligiškai ieško kaltų dėl įmonių grupės "Star Team Group" finansinių bėdų, o valdininkai neslepia, kad nukentėję turistai atgaus tik pusę prarastų pinigų.
M.Laivys vakar tylėjo
Vakar Seimo Jungtinė Liberalų ir centro sąjungos bei Tautos prisikėlimo partijos frakcija pasikvietė kelis atsakingus pareigūnus pasiaiškinti dėl finansinių bėdų kamuojamos įmonių grupės "Star Team Group" valdomos skrydžių bendrovės "Star1 Airlines" ir jos antrinės įmonės "Star Holidays" likimo.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir viceministras Rimvydas Vaštakas kol kas negalėjo nieko naujo pasakyti, ar "Star1" turės galimybę susirasti investuotoją, kuris leistų artimiausiu metu atnaujinti veiklą. Esą laukiama informacijos iš bendrovės vadovo Martyno Laivio, kuris yra pažadėjęs iki penktadienio užsienyje ieškoti galimybių toliau finansuoti savo įmones. M.Laivys vakar neatsiliepė ir į žurnalistų skambučius
Šiandien popiet numatomas Susisiekimo ministerijos Licencijavimo komisijos posėdis, kuriame bus sprendžiama, ar "Star1" gali tęsti savo veiklą. Jeigu finansuotojo nebus, licencija turėtų būti atimta. Kol kas ji sustabdyta.
Turistai visko neatgaus
Pasak Valstybinio turizmo departamento vadovo pavaduotojo Juozo Ragucko, prognozuojama, kad draudimas sugebės padengti apie 60 proc. visų nuostolių, susijusių su nutrūkusia kelionių agentūros "Star Holidays" veikla.
"Turimais duomenimis, iš draudimo įmonių galima gauti apie 1,172 mln. litų. Dalis draudimo lėšų jau panaudota sugrąžinti turistams iš užsienio. Dar skaičiuojama, koks gali būti nuostolių mastas. Manome, kad bendra nuostolių suma gali siekti iki 2–2,1 mln. litų. Taigi draudimas galėtų padengti apie 60 proc. visų nuostolių", – kalbėjo jis.
Iš kokių šaltinių galėtų būti atlygintas likęs trečdalis nuostolių, nepranešta. Tačiau E.Masiulis griežtai paneigė, kad tai galėtų būti daroma iš valstybės kišenės.
Abejonių kilo senokai
Frakcijos nariai atkreipė dėmesį, kad "Star1" jau senokai buvo susidūrusi su įvairiomis problemomis. Antai jau 2009 m. gegužę, vos ši bendrovė pradėjo veiklą, jau buvo turto arešto atvejų. Be to, anksčiau bankrutavo ne viena M.Laiviui priklausanti su kelionėmis susijusi bendrovė.
Susisiekimo ministras E.Masiulis pabrėžė, kad išduodant licenciją "Star1" "buvo atlikti visi šios bendrovės patikrinimai, numatyti Europos direktyvose". Net ir pirmo šių metų pusmečio finansinės veiklos ataskaita rodė, kad "įmonė gali toliau tęsti savo veiklą". Neva aviacijos versle skolos oro uostams ir kitoms tarnyboms, su kuo buvo susidūrusi "Star1", yra normalus reiškinys.
"Tačiau šią vasarą kilo tam tikrų abejonių dėl "Star1" veiklos, nes nesame kurti ir girdime, matome, kas kalbama, kas pranešama, kokia būklė", – kalbėjo E.Masiulis.
Pastebėjus, kad "Star1" skola Vilniaus oro uostui auga, buvo susitarta dėl skolų grąžinimo grafiko. Tačiau antroje rugsėjo pusėje Dubline sulaikius vienintelį bendrovei priklausantį lėktuvą, įmonė nebegalėjo tęsti veiklos.
Vis dėlto Civilinės aviacijos administracijoje bus atliktas tarnybinis patikrinimas. Bus aiškinamasi, ar skrydžių bendroves prižiūrinti institucija nepražiopsojo "Star1 Airlines" finansinio kracho.
Naujausi komentarai