Pirkėjus klaidina “Monton” kortelės Pereiti į pagrindinį turinį

Pirkėjus klaidina “Monton” kortelės

2004-03-09 09:00

Vartotojų teisės

Pirkėjus klaidina “Monton” kortelės

Siekdamos patraukti pirkėjus, dauguma parduotuvių įveda vadinamąsias lengvatų korteles. Tokia mintis paprasta – “pririšti” pirkėjus prie parduotuvės. Pirkėjai tampa nuolatiniai, o už ištikimybę parduotuvė suteikia nuolaidų prekėms. Rinkodaros požiūriu kortelių ir lengvatų sistema nėra nauja ir anaiptol ne amorali. Bent jau tol, kol santykiai tarp parduotuvės ir pirkėjo išlieka skaidrūs.

Klaipėdietė N. parduotuvėje “Monton” drabužius pirko ne vieną kartą. Po kelių pirkinių jai pasiūlė užpildyti nuolatinės pirkėjos anketą – tada gaus kortelę, suteikiančią teisę į nuolaidas. “Anketoje reikalavo nurodyti duomenis nuo pavardės iki amžiaus, be to, darbo vietą, - sakė skaitytoja. – Pastaroji aplinkybė man kelia nuostabą – galbūt parduotuvė renkasi labiau pasiturinčius klientus?” Kai moteris dar kartą, jau su kortele, atėjo į parduotuvę ir pirko prekių už kelis šimtus litų, pardavėjos jai pasakė nesuteiksiančios nuolaidų pagal kortelę. “Kyla klausimas, kodėl jos man “kompostiravo smegenis”, klausinėjo duomenų, jeigu neketino suteikti nuolaidų”, - stebėjosi pirkėja. Ar duomenys renkami teisėtai?

Vilniaus bendrovės “Baltik Lietuva”, valdančios drabužių parduotuvių “Monton” tinklą, rinkodaros vadovė Daina Vigelienė sakė, kad “duomenys renkami teisėtai, nes nė vienas pirkėjas neverčiamas tai daryti, pirkėjai duomenis pateikia savo noru”. Į klausimą, kodėl pirkėja, turėdama kortelę, negalėjo pasinaudoti lengvatomis, atsakė, kad tai ne lengvatų, bet “klubo nario kortelė” (?!)”. D. Vigelienė neigė, kad kortelės klaidina pirkėjus, o pirkėja tikriausiai nesuprato prekybos akcijos esmės. “Monton” tinklas Lietuvoje jungia penkiolika parduotuvių.

Ar šioje situacijoje pažeistos vartotojo teisės? Jeigu pirkėja neturi pretenzijų prekės kokybei, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos darbuotojai prekybos taisyklių pažeidimų čia neįžvelgia. Ar asmens duomenų apsaugos įstatymo požiūriu, tarkime, parduotuvės teisėtai renka duomenis? Pasak specialistų, įstatymas čia nepažeistas – klientė pati pateikė savo duomenis. Tačiau pirkėja abejoja pagrįstai – kam renkami duomenys, jeigu vartotojas negauna jokios naudos?

Pirkėja neturi pretenzijų drabužių kokybei. Vis dėlto drabužius dabar tikriausiai pirks kitoje parduotuvėje, kurioje nerenkami duomenys apie pirkėjus, bet tiesiog prekiaujama be jokių akcijų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų