Lietuvos Seimas antradienį svarsto dviejų rezoliucijų projektus, kuriuose smerkiamas šį savaitgalį Nacionaliniame dramos teatre ketinamas rodyti italo režisieriaus spektaklis ir raginama jį boikotuoti arba nutraukti.
Rezoliucijų projektus pateikė Seimo Krikščionių partijos frakcijos seniūnas Vidmantas Žiemelis ir Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narė Vilija Aleknaitė-Abramikienė.
Jie abu smerkia ketinimus rodyti spektaklį „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“, nes jis esą įžeidžia krikščionis ir pažeidžia Lietuvos Konstituciją.V.Aleknaitė-Abramikienė siūlo visuomenei boikotuoti šį spektaklį, V.Žiemelis norėtų rezoliucija pareikalauti, kad Vyriausybė nutrauktų jo rodymą.
Popiet parlamentarai planuoja grįžti prie šių rezoliucijų ir parengti vieną dokumentą.
Savaitgalį Vilniuje, kaip festivalio „Sirenos“ programos dalis, planuojama rodyti režisieriaus Romeo Castellucci spektaklį „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“.
Spektaklio kritikai teigia, kad jis įžeidžia katalikų jausmus, nes esą per jį į Jėzaus atvaizdą mėtomos išmatos.Spektaklio reklama sulaukė ir Katalikų bažnyčios protestų. Vilniaus arkivyskupas metropolitas kardinolas Audrys Juozas Bačkis atkreipė dėmesį, kad tarptautinis teatro festivalis pristatomas renesansiniu „Salvator mundi“ (Pasaulio Išganytojo) paveikslu, ir šis plakatas išskiria iš dvylikos festivalio pasirodymų būtent tą, kurį tiek režisierius, tiek rengėjai pristato kaip „ spektaklį - šventvagystę“.
„Tokie kraštutiniai mėginimai bet kokia kaina atkreipti į save dėmesį aukoja žmogišką padorumą ir įžeidžia daug žmonių; jų nesustabdo nė tai, kad šiuo metu pasaulis diskutuoja apie tragiškus padarinius provokacijų, kuriomis kėsintasi į tikinčiųjų jausmus“, - teigia arkivyskupas.
Kreipdamasis į tikinčiuosius jis pareiškė, kad sąmoningi katalikai turi „pareigą prieštarauti, kai mums brangus Švenčiausiojo Viešpaties Veido atvaizdas bei kiti religiniai ženklai yra sąmoningai niekinami“.Tuo metu kultūros ministras Arūnas Gelūnas atmeta raginimus cenzūruoti italų režisieriaus spektaklį. Anot jo, smurtas ir draudimai labiau būdingi nedemokratiniams režimams.
„Nesu matęs spektaklio, bet esu skaitęs paties R.Castellucci interviu, kur jis aiškina apie šį spektaklį. Mano nuomone, jis gal šokiruoja ekspresyviomis meninėmis priemonėmis, kurios jau nuo dadaizmo beveik 100 metų naudojamos šokiruoti publiką. Neturėtume lengvai pasiduoti tai provokacijai, griebtis kokių nors isteriškų metodų. Manau, kad tas spektaklis labiau apie daug ką kita negu kad norą pažeminti tikinčiuosius“, - pirmadienį BNS sakė kultūros ministras.
Festivalio „Sirenos“ interneto svetainėje rašoma, kad „Jėzus – kaip simbolis, ikona, provokacija mąstyti apie žmogaus būseną – italų teatro ir vizualiųjų menų kūrėjo Romeo Castellucci spektaklyje padeda atskleisti šių laikų Golgotos įvaizdį“.
„Sūnus rūpinasi ligotu tėvu. Prabangi aplinka, baltas interjeras neapsaugo nuo išmatų, kurių negali sulaikyti sergantis vyras. Kurtinančios muzikos čaižomas dideliame paveiksle pavaizduotas Jėzaus veidas kone atgyja“, - rašo organizatoriai.
Statistikos departamento duomenimis, Romos katalikais Lietuvoje save laiko 77 proc. gyventojų, stačiatikių (ortodoksų) tikėjimą išpažįsta 4 proc. Nė vienai religinei bendruomenei savęs nepriskiria 6 proc. Lietuvos gyventojų.
Naujausi komentarai