Pereiti į pagrindinį turinį

„Rail Baltica“ vėžė: Lenkija geležinkelio iki Lietuvos kol kas nerekonstruos

2014-02-19 15:20
Tunelyje sukėlė tariamą gaisrą (papildyta)
Tunelyje sukėlė tariamą gaisrą (papildyta) / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Lenkija geležinkelio iki Lietuvos kol kas neplanuoja rekonstruoti, teigia Lietuvos susisiekimo ministras. Pasak jo, Lietuva atsižvelgs į tokius kaimyninės valstybės planus, tiesdama „Rail Baltica“ vėžę.

„Gavau Lenkijos vicepremjerės, kuri tuo pačiu yra ir transporto ministrė (infrastruktūros ministrė Elžbieta Bienkovska - BNS), laišką, kuris įnešė aiškumo. Lenkija šiame finansiniame periode (2014-2020 metais - BNS) neplanuoja geležinkelio nuo Lietuvos sienos iki Balstogės rekonstruoti, o ketina rekonstruoti nuo Balstogės iki Varšuvos“, - BNS sakė Rimantas Sinkevičius.

Pasak jo, atkarpą nuo sienos su Lietuva iki Balstogės Lenkija planuoja atnaujinti vėlesnėje ES finansinėje perspektyvoje, kad būtų pasiektas 120 kilometrų per valandą greitis.
R.Sinkevičius sakė, kad Lietuva atsižvelgs į Lenkijos planus.

„Gyvenimas nestovi vietoje ir nežinia, kaip ateityje nuostatos ar pozicijos keisis. Bet dabar Lietuva orientuosis į greituminės vėžės (240 kilometrų per valandą - BNS) statybas nuo Kauno į šiaurę, o nuo Kauno iki sienos su Lenkija naudosimės dabar statoma „Rail Baltica“ atkarpa. Jeigu Lenkija nuspręstų ateityje keisti planus, svarstytume apie galimybę statyti nuo Kauno iki sienos lygiagrečiai greituminę vėžę“, - BNS aiškino ministras.

2015 metais Lietuvoje turėtų būti nutiesta apie 1,3 mlrd. litų vertės apie 120 kilometrų ilgio transeuropinė vėžė nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Ja bus galima išvystyti iki 160 kilometrų per valandą greitį.

Lietuva kartu su Latvija ir Estija planuoja nutiesti 240 kilometrų per valandą vėžę nuo Kauno iki Talino, tačiau derybos dėl šio projekto stringa, nes Estija kol kas prieštarauja Lietuvos siekiui prie vėžės prijungti dar ir Vilnių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų