Velomobiliai į Klaipėdą nesiveržia
Velomobiliai dažniausiai lietuviams asocijuojasi su pramoga, kitiems – tai patogi susisiekimo priemonė. Tačiau uostamiesčio gyventojai ar svečiai, norėdami jais pasivažinėti, nieko nepeštų. Į dviratį panašia susisiekimo priemone jau kelerius metus gali naudotis sostinės gyventojai. Jų yra ir kurortiniuose miesteliuose.
Palangos savivaldybės verslo skyriaus duomenimis, jų mieste yra išduoti šeši leidimai nuomoti velomobilius. Trys nuomos punktai yra viešose vietose (Žvejų bei Jūros gatvėse), kiti trys - privačiose valdose (Jūratės, Šventosios ir Vytauto gatvėse). Dauguma nuomos punktų priklauso Dainiaus Drungilo individualiai įmonei. Ši firma velomobilių bei dviračių nuomos paslaugas teikia ir Šventojoje bei Nidoje. Pasak trejus metus velomobilius nuomojančio D. Drungilo, laikui bėgant ši paslauga tampa įprasta ir pritraukia mažiau žmonių.
Firma yra įgyvendinusi projektą, kai velomobiliais nemokamai gali važinėtis neįgalieji. Kitiems klientams paslauga yra mokama.
Pasak D. Drungilo, Klaipėdoje nuomoti velomobilius būtų kiek keblu. „Uostamiesčio gatvėse yra judrus eismas, o dviračių takų beveik nėra“, - sakė jis. Važinėtis po senamiestį trukdytų akmenimis grįstas kelias. Tačiau pašnekovas neatmetė galimybės, kad ateityje Klaipėdoje taip pat įsteigs velomobilių nuomos punktą.
Klaipėdoje bei kituose miestuose dviračius nuomojanti viešoji įstaiga „Du ratai“ irgi neturi pasiūlyti velomobilių. Klientai gali nebent papildomai išsinuomoti prie dviračio pritvirtinamą priekabą. Įstaigos vadybininkė Asta Ružinskienė teigė, jog uostamiestyje nėra velomobilių nuomos paklausos. Be to, įmonei neapsimoka užsisakyti brangią transporto priemonę, kuri gali neatsipirkti. „Tikri aistruoliai turi nuosavus velomobilius“, - sakė A. Ružinskienė.
Plėsti paslaugas į Vakarų Lietuvą žada ir sostinėje velomobilių nuoma bei taksi užsiimančios firmos. Viešosios įstaigos „Europos namai“ „Veloprojekto“ koordinatorius Kristoforas Akromas sakė, jog kitais metais jie planuoja keltis ir į pajūrį. Tačiau uostamiestį aplenks. Velomobiliais važinėtis tinkamiausios vietos yra senamiesčiai, o Klaipėdoje, anot K. Akromo, jis yra per mažas. Vilniaus firmos „Velotaksi“ vadovas Dainius Lanauskas taip pat minėjo, jog planuoja teikti velomobilių taksi paslaugas pajūryje. Tačiau rinksis kurortinius miestus.
Pašnekovai minėjo, jog dauguma lietuvių į velomobilius kol kas žiūri kaip į pramogą, o ne susisiekimo priemonę. „Jais mėgsta pramogauti močiutės su savo anūkais. Nusiperka ledų ir važinėjasi“, - sakė K. Akromas. Kai kurie sostinės gyventojai velomobiliais keliauja ir į darbą.
Velomobilių greitis yra iki 15- 25 kilometrų per valandą, todėl pagrindinėse gatvėse su jais keblu važiuoti. Dažniausiai pasirenkamos kelionės pėsčiųjų zonose, parkuose, senamiesčiuose.
Šia transporto priemone naudotis galima šiltuoju metu sezonu. 15 minučių pasivažinėjimas velomobiliais kainuoja apie 10-30 litų.
Naujausi komentarai