Susisiekimo sistemos pareigūnai, atsakingi už Saugaus eismo programos įgyvendinimą konstatavo, kad 2008 metais pavyko realiai sumažinti avaringumą bei sušvelninti autotransporto avarijų pasekmes.
„Ypatingą reikšmę turėjo administracinės atsakomybės sugriežtinimas, nuosekli socialinė reklama, eismo kontrolės prietaisų (radarų) įrengimas bei inžinierinių priemonių keliuose diegimas", - pabrėžė ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas.
Jis pasidžiaugė, kad šiais metais aktyviai veikė ne tik Susisiekimo ministerija, bet ir Lietuvos policija, išradingas ir patrauklias akcijas rengė visuomeninės organizacijos.. Visa tai padėjo beveik trečdaliu ( 31,1 proc.) sumažinti žūstančių keliuose kiekį, o eismo įvykių skaičius sumažėjo 24 proc., sužeistųjų avarijose - 26 proc.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) užsakymu atlikto saugaus eismo akcijų efektyvumo tyrimo išvadose teigiama, kad šiais metais net 60,1 proc. šalies vairuotojų pakeitė vairavimo įpročius: dažniau segasi saugos diržus, vairuoja drausmingiau, važiuoja lėčiau. 52, 2 proc. apklaustųjų laiko akcijas efektyviomis priemonėmis, o 16,8 proc. respondentų patys dalyvavo saugos diržų naudojimo efektyvumo demonstravimuose.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis padėkojo susirinkusiems už šiuos rezultatus ir pareiškė, kad nauja vyriausybė turi ambicijas pasiekti eismo saugos lygį, atitinkantį pažangiausių Europos šalių standartus.
„Tuo tikslu parengsime veiksmingą ilgalaikę eismo saugumo programą, kurioje bus numatytas įvairių priemonių kompleksas, pradedant saugaus eismo mokymais mokyklose ir baigiant eismo priežiūros institucijų esminėmis reformomis", - dėstė E.Masiulis.
R.Gradauskas taip pat akcentavo, kad Saugaus eismo komisijai turėtų vadovauti Vyriausybės vadovas. Tai padės geriau koordinuoti tarpinstitucinius veiksmus.
„Išdalijome jau šimtus tūkstančių atšvaitų mokykloms, o mokiniai jų nenešioja. Ne pirmus metus prašome, kad mokytojai patikrintų, ar prisisega vaikai atšvaitus. Susisiekimo ministerija pagal savo kompetencija negali įtakoti mokyklų veiklos", - sakė jis.
Ministerijos Saugaus eismo departamento vadovas Vigilijus Sadauskas pasiūlė taisyti Transporto priemonių civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo spragas ir priversti draudimo bendroves kompensuoti ligonių kasoms, „Sodrai" ir kitoms institucijoms išlaidas už nukentėjusio autoįvykiuose apdraustojo asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Tai numato civilinės atsakomybės privalomasis draudimas, tačiau praktikoje ši nuostata kol kas neveikia. Taip pat, pasak V.Sadausko, ligonių kasos ar kitos gydymo įstaigos, apmokėjusios gydymo išlaidas asmenims, nukentėjusiems eismo įvykiuose dėl netinkamo elgesio ar didelio neatsargumo (ignoravo reikalavimus naudoti saugos diržus ir šalmus, vairavo apsvaigę, stipriai viršijo leistiną greitį ir pan.), turėtų įgyti regreso teisę į gydymo išlaidas iš minėtų asmenų.
Naujausi komentarai