Šį ketvirtadienį Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai drauge su techninių apžiūrų įmones vienijančios asociacijos „Transeksta“ ekspertais rengia akciją, kurios metu daugiausia dėmesio sulauks itin triukšmingais automobiliais, motociklais bei motoroleriais važinėjantys vairuotojai.
Šiuo metu Lietuvoje galiojančiuose teisės aktuose numatyta, kad miestų miegamuosiuose rajonuose dienos metu yra toleruotinas akustinis triukšmas neturėtų viršyti 55 dBA, o po 22 valandos - 45 dBA. Tačiau atskiruose šalies miestuose atlikti tyrimai parodė, kad ši riba dažnai viršijama 20 - 25 dBA, o kai kuriais atvejais ir gerokai daugiau. Medikai atkreipia dėmesį, kad sveikatai kenksmingas stipresnis ir ilgai veikiantis arba miegą trikdantis triukšmas, kurio lygis prasideda nuo 60-80 dBA ir daugiau.
Didžiausiais ir labiausiai erzinančiais triukšmo šaltiniais specialistai vadina automobilius bei motociklus. Nepaisant gamintojų pastangų mažinti jų skleidžiamus nepageidaujamus garsus, techniškai netvarkingomis transporto priemonėmis važinėjantys veikėjai problemą gerokai paaštrina.
„Pastebėjome, jog pastaruoju metu beveik trečdalio -28 proc. į techninių apžiūrų centrus atvykstančių automobilių tai padaro gerokai vėliau, nei priklauso. Galima daryti prielaidą, kad maždaug tokia dalis šalies keliais ir gatvėmis važinėjančių transporto priemonių yra techniškai netvarkingos, o tai tiesiogiai susiję su eismo saugumu“, - pastebėjo asociacijos „Transeksta“ viceprezidentas Gintautas Šlėderis.
Siekdami spręsti šias problemas „Transekstos“ ekspertai drauge su Eismo priežiūros tarnybos pareigūnais Vilniuje rengia akciją, kurios metu specialia technika bus matuojamas transporto priemonių triukšmingumas. Taip pat tikrinamas šviesos signalizacijos būklė bei automobilio stiklų atitikimas galiojantiems teisės aktams.
Lietuvos administracinių teisių pažeidimo kodekse yra numatytos nuobaudos už viršytą triukšmą. Prasižengusiam gali tekti sumokėti nuo 50 iki 200 litų baudą.
Naujausi komentarai