Valstybė nebenori reguliuoti kelionių kainų (papildyta) Pereiti į pagrindinį turinį

Valstybė nebenori reguliuoti kelionių kainų (papildyta)

2009-08-27 13:43
Valstybė nebenori reguliuoti kelionių kainų (papildyta)
Valstybė nebenori reguliuoti kelionių kainų (papildyta) / Aliaus Koroliovo nuotr.

Keleivių vežimo įkainius įvairių rūšių transportu turėtų nustatyti rinka, o ne Kainų komisija. Tokiai pozicijai trečiadienį pritarė Vyriausybė. Ją palaiko ir verslininkai.

Kelionių tarpmiestiniais autobusais ar geležinkeliu kainas turėtų lemti ne valstybinis reguliavimas, o konkurencijos principais grindžiama rinka. Ministrų kabinetas pritarė, kad šiai nuostatai įgyvendinti būtų keičiamas Kainų įstatymas ir atitinkami susiję transporto srities teisės aktai.

Jeigu šiai įdėjai pritars Seimas, vežėjams ateityje nebereikės suderinti maksimalius kelionių tarifų dydžius su Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK). Tokias įstatymo pataisas pasiūlė pati komisija, nes jos specialistų nuomone, kelionių įkainius turėtų reguliuoti rinka.

"Šiuos pasiūlymus inicijavo komisija. Jau anksčiau pastebėjome, kad vežėjai, nors ir prašydavo nustatyti maksimalius keleivių pervežimo įkainius, jų niekada netaikydavo, išskyrus kai kurių trumpų kelionių. Mūsų nuomone, vežėjų, ypač kelių transporto srityje, konkurencija yra nemaža, todėl kainas iš tiesų nustato rinka", – siūlymą komentavo VKEKK Vandens ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Ramunė Zailskienė.

Komisijai suderinus maksimalius keleivių vežimo tarifų dydžius, vežėjai taiko apie 10-15 proc. mažesnius įkainius. Pasitaiko, kad tarpusavyje konkuruodamos įmonės tam tikrais atvejais netgi numato mažesnius už savikainą tarifus.

Be to, VKEKK neturi įgaliojimų prižiūrėti ir reguliuoti vežėjų įmonių. "Manome, kad transportas, kur yra nemažai konkurencijos, nėra komisijos veiklos sritis. Mes reguliuojame monopolines sritis", – aiškino komisijos atstovė. Geležinkelių transporto sektorius, nors ir monopolinis, konkuruoja su kitais vežėjais.

"Dėl tokių pokyčių vartotojai tikrai neturėtų nukentėti, – tvirtino R.Zailskienė. – Šiuo metu keleivių nėra tiek daug, kad vežėjai ryžtųsi taikyti nepagrįstai didelius tarifus".

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis taip pat laikėsi nuomonei, kad taikyti valstybinio kainų reguliavimo šioje srityje nebėra prasmės.

Valdžios iniciatyvą palaiko ir patys verslininkai. "Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad ir iki šiol rinka reguliuodavo kelionių įkainius, nors jų maksimalius tarifus nustatydavo Kainų komisija.

"Šie pokyčiai neturės įtakos kainų didėjimui, nes jau dabar jos gana aukštos. Manau, kad nė vienas vežėjas negalvoja didinti įkainių", – svarstė keleivių pervežimo įmonės vadovas.

Kainų įstatymo pakeitimo projektas parengtas atsižvelgiant ir į ES teisės nuostatas. Kartu numatoma atitinkamai pakeisti ir susijusius teisės aktus: Geležinkelių transporto kodeksą, Kelių transporto kodeksą ir Vidaus vandenų transporto kodeksą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų