Klaipėdoje gali brangti ir maršrutinių taksi bilietai. Numatoma, jog taip atsitiks, jei miesto taryba patvirtins naują jų kainos skaičiavimo metodiką.
Įvertins visas sąnaudas
Metų pradžioje buvo sudaryta komisija, kuriai pavesta parengti Keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais tarifų dydžių įvertinimo metodiką. Ji patvirtinta liepą.
Komisija tuo pačiu analizavo ir miesto maršrutinių taksi tarifų dydžių įvertinimo metodikos parengimo galimybes. Į komisijos darbą buvo pakviesti ir vežėjų atstovai. Maršrutinių taksi bilietų kainų nustatymo metodika parengta. Antradienį ji buvo pristatyta miesto tarybos kolegijos posėdyje.
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda aiškino, kad didiesiems autobusams bilietų skaičiavimo metodika jau patvirtinta. Kelionė jais pabrangs. Tad patvirtinti metodiką reikia maršrutiniams taksi. Pagal normatyvus turėtų brangti ir jų bilietai.
Patvirtinus metodiką, nebereikėtų vadovautis teismo išaiškinimu, kad „mikriukų“ bilietų kaina turi didėti proporcingai autobusų bilietų kainai.
Pagal parengtą metodiką maršrutinių taksi bilietų kainos turi būti peržiūrėtos ne rečiau kaip kartą per metus. Nustatant jas, turi būti įvertintos visos sąnaudos, būtinos saugiam keleivių vežimui, pajamos.
Nori teisingos savikainos
Anot L.Dūdos, didžiausią vežėjų nepasitenkinimą sukėlė savivaldybės noras bilietų kainas skaičiuoti pagal normatyvinius duomenis. Maršrutinių taksi atstovai siūlė tą daryti pagal faktinius.
Tačiau, L.Dūdos teigimu, šie duomenys ženkliai skiriasi. Mokesčių inspekcijos patikrinimai rodo, kad ne visi vežėjai tinkamai vykdo apskaitą.
„Faktiniai duomenys kelia įtarimų. Vežėjus gąsdina skelbti sąnaudas ir išlaidas viešai. Jie nenori pateikti, kiek moka buhalteriams, už mašinos remontą. Šie skaičiai toli nuo normatyvų. Jei būtų skaičiuojama kaina, pagal normatyvines sąnaudas ir pajamas, kaina tikrai turėtų didėti“, – teigė L.Dūda.
Direktorius pabrėžė, kad komisija atsižvelgė į konstruktyvius vežėjų pasiūlymus. Nemotyvuoti atmesti.
Komisijos veikloje dalyvavęs tarybos narys Audrius Vaišvila pabrėžė, kad vežėjai išlaidų nenori nurodyti, nes tuomet paaiškės, kokia didelė savikaina, o jie akcentuoja, kad nori mažinti kainą.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė pabrėžė, kad savikaina turi būti teisinga. Anot jos, mažinant ją mažėja keleivių saugumas.
„Jei matysime, kad kas ne taip, ateityje metodiką galėsime keisti“, – tvirtino direktorė.
Metodika per sudėtinga
Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas pabrėžė, kad vežėjai sutiktų ir su savivaldybės metodika, tačiau mano, kad joje viskas per smulkiai įvertinta. J.Simonavičiūtė teigė, jog tai padaryta dėl keleivių saugumo.
Tačiau savivaldybės parengta bilietų skaičiavimo metodika per sudėtinga pasirodė ir kitiems miesto tarybos nariams.
„Alyvos įpylimas, dirželio pakeitimas nieko neturi bendro su keleivių saugumu. Tam įtakos turi padangos, mašinos amžius, vairuotojo blaivumas ir greitis“, – teigė vicemeras Vytautas Čepas.
Nelįsti į techninius nustatymus siūlė ir tarybos narys Saulius Budinas. Anot jo, apie transporto priemonės techninę būklę sprendžia technikos centrai.
J.Simonavičiūtė pabrėžė, kad „mikriukai“ turi važinėti mieste. Pagrindinis jų privalumas – greitis. Tačiau, anot jos, maršrutiniams taksi reikia kelti aukštesnius reikalavimus dėl saugumo, ekologiškumo.
„Tai galėtume įrašyti į konkurso, kuris vyks kitąmet, sąlygas. Vėl teiksime tarybai viešojo transporto koncepciją, kad ši apsispręstų. Ši metodika tik patikslina kainą“, – pabrėžė direktorė.
Po diskusijų Klaipėdos tarybos kolegija pritarė savivaldybės administracijos paruoštai metodikai. Dabar bus rengiamas tarybos sprendimo projektas. Dėl šio klausimo turės pasisakyti miesto taryba. Svarstymui jį planuojama pateikti iki gruodžio 31 dienos.
Naujausi komentarai