Penktadienį Vilniaus meras ir jo pavaduotojas susitiko su finansų ministre aptarti viešojo transporto lengvatų finansavimo ir kitus susijusius klausimus.
Apie planuojamą Viliaus Navicko ir Romo Adomavičiaus susitikimą su Ingrida Šimonyte ketvirtadienio pavakare informavo Vilniaus savivaldybė.
Pranešime nurodoma, kad pakoregavus viešojo transporto apmokestinimo ir finansavimo mechanizmą, atsirastų galimybė atnaujinti viešojo transporto parką ir sumažinti bilietų kainas.
„Šiandien ketiname aptarti du klausimus, kurie galėtų padėti sumažinti miesto skolas viešajam transportui ir pagerintų jo funkcionavimą. Pirma, sieksime, kad transporto lengvatos būtų finansuojamos iš valstybės, o ne savivaldybių biudžeto ir, antra, raginsime peržiūrėti kai kuriuos mokesčius, taikomus viešajam transportui“, - ketvirtadienį išplatintame pranešime cituojamas Vilniaus meras Vilius Navickas.
Šiuo metu transporto lengvatos (kompensacija vežėjams už lengvatinius bilietus) finansuojamos iš savivaldybių biudžeto, Sostinės biudžete ši suma siekia apie 70 mln. litų per metus.
„Iki 2006 metų lengvatos buvo finansuojamos centralizuotai iš valstybės biudžeto pagal savivaldybių pateiktus duomenis už faktiškai lengvata pasinaudojusius keleivius, kas nesudarydavo sąlygų vieno miesto biudžetui užkrauti neproporcingai didelę naštą. Deja, dabar Vilnius ir kiti didieji miestai turi ieškoti didelių lėšų įstatymuose numatytoms kompensacijoms apmokėti“, - esamos tvarkos trūkumus dėstė V. Navickas.
Viena iš tokios disproporcijos priežasčių – didžiuosiuose miestuose yra ženkliai didesnė koncentracija asmenų, kuriems teikiamos transporto lengvatos, pavyzdžiui, Vilniuje gyvena ir viešuoju transportu naudojasi bene pusė visų Lietuvos studentų.
Ne mažiau svarbios ir mokestinės sąlygos, susijusios su viešuoju transportu. Iki 2009 metų viešojo transporto bilietams buvo taikomas lengvatinis, 5 proc. pridėtinės vertės mokestis. Po mokesčių pertvarkos iki 21 proc. išaugęs PVM tarifas lėmė viešojo transporto bilietų kainų augimą.
Naujausi komentarai