Už pinigus vyrams skirti dėmesį, kad ir be seksualinių užuominų, pagal Japonijos tradicijas iki šiol buvo nepadoru. Tačiau sunkmetis keičia net tvirčiausius papročius, rašo "The International Herald Tribune".
Smagu ir pelninga
Japonijai grimztant į recesiją, vadinamųjų konsumatorių darbas vilioja daugelį moterų. Jis pelningas, o ir aplinkiniai į šios profesijos atstoves ima žiūrėti nuolankiau.
"Vis daugiau moterų, turinčių skirtingą išsilavinimą ir patirtį, ieško darbo naktiniuose klubuose, – sakė septynių Tokijo pasilinksminimo įstaigų administratorius Kentaro Miura. – Šis darbas jau nebebaido žmonių. Atvirkščiai, jis laikomas žavingu."
Tačiau realybė, kuri meta iššūkį tradicijoms, nėra tokia žavinga. Jaunuolės, ypač neturinčios aukštesnio išsilavinimo, gali tikėtis tik menkai mokamo, neperspektyvaus arba laikino darbo. Netgi prieš ekonomikos krizę 70 proc. merginų nuo 20 iki 24 metų dirbo už mažą atlyginimą ir neturėjo užtikrintų pareigų. Ekonomikai ritantis žemyn, padėtis dar labiau suprastėjo.
Nenuostabu, kad konsumatorės darbas ir 100 tūkst. dolerių (apie 240 tūkst. litų) metinis atlyginimas itin vilioja. Netgi dirbant tik pusę dienos galima gauti 20 dolerių (beveik 50 litų) per valandą – dvigubai daugiau nei bet kokiame paprastame darbe.
Tokijo kultūros studijų institutas šiemet atliko apklausą ir paprašė studenčių įvardyti joms patraukliausias profesijas. Darbas naktiniuose klubuose atsidūrė 12-oje vietoje, jis aplenkė valstybės tarnybą ir slaugą.
"Tik būdama jauna gali gauti pinigų vien už tai, kad geri vyrų kompanijoje", – sakė 17-metė japonė Mari Hamada.
Iš klubo – į parlamentą
Konsumatorių likimai kartais primena pasaką apie Pelenę. Eri Momoka – vieniša motina, kuriai naktinis baras tapo tramplinu į televizijos ir madų pasaulį.
"Dažnai gaunu jaunų mergaičių laiškų, jos rašo, kad nori tapti panašios į mane, – pasakojo 27 metų moteris. – Joms naktinio klubo mergina yra tarsi šių laikų princesė."
Netgi viena Japonijos parlamento narė anksčiau dirbo naktiniame klube. Prieš gerą dešimtmetį šis faktas būtų sukėlęs skandalą, bet ne šiandien. Per rinkimus, kurie vyks šį mėnesį, politikė sieks būti perrinkta antrai kadencijai.
Japonijoje konsumatorės tampa net knygų autorėmis. Jų kūriniai apie pinigų valdymo arba bendravimo meną sulaukia didelės sėkmės. Labai populiarus tapo konsumatorių mados žurnalas, kurio viršelius puošia moterys gausiai išdažytomis akimis ir įspūdingomis šukuosenomis.
Svaiginantis karjeros olimpas
Nėra tikslių duomenų, kiek Japonijoje yra konsumatorių. Tačiau vien sostinėje yra 13 tūkst. naktinių barų ar klubų, siūlančių žavių damų kompaniją. Kai kurios pasilinksminimo įstaigos yra uždaros – jose mėgsta lankytis politikai ir įtakingi verslininkai.
Konsumatorės klientams siūlo išgerti, bendrauja su jais, bet nesimyli už pinigus. Tie, kuriems reikalingas seksas, dažniausiai eina tiesiai pas prostitutes, nors šis verslas nelegalus.
Kai kurios merginos sulaukia didesnio klientų dėmesio, kitoms sekasi prasčiau. Populiariausia naktinio klubo mergina tampa tikra žvaigžde. Viena tokių – Mineri Hayashi, dirbanti klube "Celux". Moteris iš Šiaurės Japonijos į sostinę atvažiavo prieš šešerius metus. Prieš keletą savaičių ji šventė gimtadienį, šia proga klubas surengė jai įspūdingą vakarėlį. Prie lauko durų buvo iškabinti M.Hayashi plakatai. Viduje vyrai kabino oro balionėlius ir ruošė šampano butelius.
Klube "Celux" lankosi įvairaus plauko publika: paprasti tarnautojai, verslininkai ir visi kiti, kurie mėgsta po darbo atsipalaiduoti. Per M.Hayashi gimtadienio vakarėlį, į kurį sugužėjo daug nuolatinių lankytojų, klubas uždirbo maždaug 60 tūkst. dolerių (145 tūkst. litų).
"Gyvenimas yra smagus, ir aš noriu toliau smagintis", – sakė M.Hayashi, pasidabinusi brangiais papuošalais. Kitąmet moteris ketina iškeliauti į užsienį. Jos vietą gali užimti 17-metė sesuo, irgi svajojanti apie darbą naktiniame klube. M.Hayashi palaiko seserį: "Noriu, kad ji būtų laiminga."
Darbas reikalauja aukų
Dauguma Japonijos naktinių klubų spindi prabanga. Kaklaraiščius užsirišę padavėjai ir vakarinėmis suknelėmis apsirengusios merginos zuja aplink lankytojus, gurkšnojančius brangų vyną.
Kai kurios moterys čia dirba, kad galėtų susimokėti už mokslus, kitos stengiasi užsidirbti pinigų ir pradėti savo verslą.
Konsumatorės nėra prostitutės, bet kartais jos gali būti verčiamos turėti lytinių santykių su klientais. Tiesa, tokių atvejų pasitaiko retai. Pačios moterys prisipažįsta, kad šiame darbe labiau vargina nuolatinės linksmybės.
24 metų Serina Hoshino skundžiasi, kad pavargo nuo naktinio darbo ir dažno alkoholio vartojimo. Po darbo mergina dar nueina į pasimatymus su klientais, grįžta namo paryčiais ir visą dieną miega. Per išeigines jai net nesinori išeiti iš namų.
S.Hoshino per mėnesį uždirba 16 tūkst. dolerių (39 tūkst. litų) – dešimt kartų daugiau nei kitos jos amžiaus merginos. Bet už tokį atlyginimą jai tenka daug paaukoti.
"Smagu būti nepriklausomai, bet darbas atneša suteikia daug įtampos", – atviravo S.Hoshino, kalbėdama per plaukų lako ir cigarečių dūmų debesį.
Į pokalbį vedasi mamą
Tokijo Kabuki-cho rajonas, vadinamas Japonijos raudonųjų žibintų kvartalu, knibždėte knibžda kostiumuotų "talentų ieškotojų". Pasak vieno jų, kai kurios merginos į pokalbį ateina su motinomis – to niekada nebūtų buvę, jei konsumatorių darbas būtų visuotinai smerkiamas.
Personalo įmonės vadovė Hana Nakagawa pasakojo, kad kiekvieną savaitę į ją kreipiasi po 40 moterų, norinčių dirbti naktiniuose klubuose – dvigubai daugiau, negu prieš krizę.
Naktinių pramogų ekspertas Atsushi Miura tikino, kad konsumatorės profesija bus labai populiari tol, kol stigs kitokių gerai mokamų darbų.
"Kai kurie žmonės sako, kad konsumatorės veltui švaisto savo gyvenimą, – teigė vyras. – Bet užuot kritikavusi, Japonija turėtų sukurti daugiau darbo vietų jaunoms moterims."
Naujausi komentarai