Pereiti į pagrindinį turinį

Kinai po šešerių metų Australijai apmoka žala už Didijį barjerinį rifą

2016-09-19 10:57
BNS inf.

Viena Kinijos laivybos bendrovė pirmadienį sutiko sumokėti Australijai 39,3 mln. Australijos dolerių (26,3 mln. eurų) kompensaciją už žalą, kurią prieš šešerius metus Didžiajam barjeriniam rifui padarė jos laivas.

Vis dėlto aplinkosaugininkai šį susitarimą vadina „sielvartingai neadekvačiu“.

Akmens anglių prikrautas laivas „Shen Neng 1“ užplaukė ant seklumos 2010 metų balandį. Iš jo išsiliejo tonos mazuto, sukėlusio ekologinės katastrofos pavojų itin jautriai rifų ekosistemai.

Katastrofos pavyko išvengti, bet laivas ant rifo paliko 3 km ilgio rėžį ir buvo įstrigęs devynias dienas, kol jį pavyko pakelti ir nuplukdyti į gilesnius vandenis.

Laivo savininkė „Shenzhen Energy Transport Co. Ltd.“ ir jos draudimo bendrovė šešerius metus atsisakinėjo prisiimti atsakomybę ir atlyginti žalą, bet pirmadienį galiausiai sudarė taikos sutartį.

„Mūsų tęsiamos pastangos surinkti lėšų užterštoms teritorijoms išvalyti siunčia nedviprasmišką signalą, kad žala, padaryta Didžiojo barjerinio rifo pasaulio paveldo teritorijai, nepriimtina“, – sakė Australijos aplinkos ministras Joshas Frydenbergas (Džošas Fridenbergas).

Jis pridūrė, kad pasiektas susitarimas rodo, jog Australija „panaudos visas įmanomas priemones persekioti laivų savininkus, kurie elgiasi aplaidžiai ir sukelia žalą rifui“.

Tačiau žaliųjų organizacija „Greenpeace Australia“ pasmerkė sudarytą sutartį, tvirtindama, kad ji yra „sielvartingai neadekvati“.

„Vyriausybė yra sakiusi, kad visi valymo darbai kainuos daugiau kaip 140 mln. Australijos dolerių, todėl nuvilia, kad buvo susitarta (tik) dėl tokios mažos sumos“, – sakė „Greenpeace“ Ramiojo vandenyno rifų apsaugos aktyvistė Shani Tager (Šani Tager).

„Sveikiname šios šešerius metus trukusios sagos pabaigą, bet ji turi tapti priminimu, kad nelaimių nutinka. Aišku, kad anglys ir rifai tarpusavyje nedera, o vyriausybė turi daryti daugiau, kad apsaugotų šią itin svarbią vietą“, – pridūrė ji.

Laivo savininkai ilgai argumentavo, kad rifas pajėgus savaime atsikurti ir atsisakinėjo apmokėti pateiktą sąskaitą.

2011 metais Australijos paskelbtose tyrimo išvadose sakoma, kad dėl šios avarijos kaltas pervargęs laivo kapitono pirmasis padėjėjas.

Taip buvo nustatyta, kad į laivo saugumo vadybos sistemą nebuvo įtraukta procedūrų arba rekomendacijų, kaip tinkamai naudoti reiso planus, įskaitant elektroninius kurso nustatymą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų