Pereiti į pagrindinį turinį

Paskelbta ataskaita apie tyčinę „Germanwings“ lėktuvo katastrofą

2016-03-13 11:28
BNS inf.
Andreas Lubitzas Andreas Lubitzas Andreas Lubitzas Andreas Lubitzas Andreas Lubitzas

Prancūzijos tyrėjų ataskaitoje apie Vokietijos oro bendrovės „Germanwings“ lėktuvo katastrofą, per kurią tas laineris buvo sąmoningai nukreiptas rėžtis į kalno šlaitą jo antrojo piloto, rekomenduojama vykdyti daugiau ir griežtesnių lakūnų sveikatos tikrinimų, sakoma sekmadienį paskelbtose išvadose.

Civilinės aviacijos agentūros BEA tyrėjai taip pat patvirtino anksčiau paskelbtas išvadas, kad beveik prieš metus 150 žmonių gyvybių nusinešusią katastrofą Prancūzijos Alpėse tyčia sukėlė lainerio antrasis pilotas Andreas Lubitzas (Andrėjas Liubicas), kuris buvo gydomas nuo depresijos.

Dokumente sakoma, kad agentūra rekomenduoja vykdyti „reguliarias analizes“, tikrinant pilotus, ar jiems neišsivystė „psichologinių arba psichiatrinių problemų“.

Be to, pasaulio aviacijos institucijoms patariama nustatyti naujas taisykles, reikalaujančias, kad medicinos profesionalai perspėtų tarnybas tais atvejais, kai lakūno psichikos būklė atrodo kelianti pavojų žmonių saugumui.

Prancūzijos aviacijos katastrofų tyrėjai pažymėjo, kad dabartinis pilotų sertifikavimo procesas nesugebėjo nustatyti pavojaus, kurį kėlė A.Lubitzas.

Savo ataskaitoje apie 2015 metų kovą įvykusią tragediją BEA nurodė, kad vienas gydytojas buvo nukreipęs A.Lubitzą į psichiatrijos kliniką, likus dviem savaitėms iki lėktuvo sudužimo.

BEA pabrėžė, per kelias savaites iki to incidento A.Lubitzas kreipėsi į daugelį gydytojų, tačiau jie neinformavo atitinkamų institucijų apie nerimą keliančią to lakūno psichikos būklę.

Kadangi pats A.Lubitzas nieko neinformavo apie savo gydytojų padarytas išvadas, pasak BEA, „tarnybos arba jo darbdavys negalėjo imtis jokių veiksmų, kurie būtų neleidę jam skraidyti“.

BEA tyrimo vadovas Arnaud Desjardinas (Arno Dežardenas) sakė žurnalistams, kad ekspertai, išanalizavę A.Lubitzui pasireiškusius simptomus, tuo metu padarė išvadą, kad jie „galbūt atitinka psichinio (lūžio) epizodą“.

Pasak jo, ši informacija nebuvo pateikta „Germanwings“.

„Germanwings“ lainerio katastrofa, per kurią žuvo visi 144 keleiviai ir šeši įgulos nariai, skridę iš Barselonos į Diuseldorfą, jau paskatino Europos aviacijos tarnybas rekomenduoti, kad pilotų kabinoje skrydžio metu visuomet būtų bent du žmonės.

Vis dėlto kai kurios šalys su tokia tvarka nesutinka, o Vokietijos pilotų profsąjunga įsitikinusi, kad toks sprendinys sukelia „pavojų, kurie nusveria bet kokius numanomus saugumo pagerinimus“.

Per lemtingą skrydį praeitų metų kovo 24-ąją lėktuvo A.Lubitzas užsirakino kabinoje, kai lainerio kapitonas išėjo į tualetą. Po dešimties minučių laineris „Airbus 320“ įsirėžė į kalno šlaitą ir subyrėjo į šipulius.

Tiriant paaiškėjo, kad A.Lubitzas sirgo depresija ir per kelerius ankstesnius metus lankėsi pas dešimtis gydytojų.

Tačiau pagal Vokietijos įstatymus nei vienas iš tų medikų neturėjo teisės informuoti lakūno darbdavių apie jo psichikos būklę, tad jam nebuvo uždrausta skraidyti.

Sudužimo vietoje rastame įrenginyje, fiksuojančiame garsą pilotų kabinoje, girdimas tik ritmingas A.Lubitzo kvėpavimas. Jie niekaip nepaaiškino, kodėl nusprendė nusižudyti ir kartu nužudyti visus lėktuve buvusius žmones.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų