Pereiti į pagrindinį turinį

Didžiausiose bekelės varžybose – būrys lietuvių

2016-02-17 15:52
Jurijaus Ovčinikovo nuotr.

Paskutinio pavasario mėnesio pabaigoje užkietėję bekelės entuziastai trauks Sankt Peterburgo link. Šiame mieste gegužės 28 d. prasidės didžiausios pasaulyje bekelės varžybos "Ladoga 2016". Jubiliejinėse, 20-osiose, varžybose skirtingose klasėse šįsyk dalyvaus ir didžiulis būrys lietuvių.

Iš viso prie varžybų starto linijos turėtų išsirikiuoti daugiau kaip 200 ekipažų, kuriems per aštuonias varžybų dienas teks įveikti 1 200 km, iš kurių 200 km – specialieji ruožai. Varžybų dalyviai suskirstyti į 15 klasių, o šiais metais šalia automobilių, motociklų ir keturračių pirmą kartą važiuos ir dviratininkai, kuriems trasą parengė ne vieną apdovanojimą Lietuvoje MTB dviračių varžybose pelnęs Gedmantas Kropis. Visus 20 metų "Ladoga Trophy" varžybas organizuoja Jurijus Ovčinikovas. Praėjusią savaitę jis didžiausias bekelės varžybas pristatė ir lietuviams bei sutiko atsakyti į keletą "Kauno dienos" klausimų.

– Kaip kilo mintis organizuoti tokias varžybas?

– 1997 m., iškart po pirmų "Rally Trophy" varžybų Rusijoje, kuriose dalyvavome su bičiuliais, pabandėme tokias suorganizuoti ir patys. Nusprendėme, kad geriausia tai būtų daryti aplink Ladogos ežerą. Pirmosios varžybos buvo visiškai kitokios nei dabar. Jose dalyvavo 33 ekipažai. Dauguma buvo iš Rusijos, tačiau dalyvavo ir vienas latvių ekipažas. Taigi pirmosios varžybos jau buvo tarptautinės. Jas rengėme kiek kitokiu principu nei vykstančias dabar. Visi ekipažai važiavo vienas paskui kitą ir vienas kitą traukė iš sudėtingesnių situacijų. Penktosiose varžybose jau pradėjome skaičiuoti ir laiką. Taigi po truputėlį jos priartėjo prie tokio formato, koks yra dabar.

– Kaip parenkamos trasos?

– Atrodo, kad varžybos vyksta visiškai negyvenamose teritorijose, tačiau surasti naujų trasų nėra lengva. "Ladoga Trophy" varžybas palyginčiau su LEGO konstruktoriumi. Kiekvienais metais trasos sudaromos iš senų ir naujų elementų, kurių ieškome ir kuriŲ kasmet vis sunkiau surasti. Geriausiu atveju per metus atnaujiname apie 25 proc. trasos. Jų paieškas pradedame rudenį, o gegužės mėnesį prieš varžybas dar kartą jas patikriname. Neretai miškininkai mums padaro meškos paslaugą – būname suradę puikią bekelės atkarpą varžyboms, tačiau jie ją paverčia gana lengvai išvažiuojamu keliu. Mūsų trasos tarytum gyvas organizmas ir kartais prieš metus atrodžiusios vienaip, po metų jos pasikeičia. Viską padaro pati gamta.

– Dalyviai varžosi beveik 15-oje skirtingų klasių. Kuri gausiausia?

– Rusijoje ekonomikos situacija, švelniai tariant, nelengva, todėl ir dalyvių skaičius mažesnis, tačiau jų vis tiek bus apie 200, vadinasi, "Ladoga Trophy" išliks gausiausios dalyvių skaičiumi varžybos Rusijoje. Daugiausia dalyvių buvo 2007 m. – 230, tačiau ir šiemet jų netrūksta. Pažvelgę į išankstinius registracijos duomenis matome, kad gausiausia yra Grand Tourismo ir Adventure klasės. Čia važiuojama nedaug modifikuotais automobiliais, skirtingai nei TR1, TR2, TR3 ar PRO klasėse, kuriose svarbu ne tik geros važiavimo bekelėje žinios, bet ir parengti techniką. Šios klasės yra pačios brangiausios, tačiau automobilių sportas niekada ir nebuvo pigus malonumas. Rusijoje žinau mažiausiai dvi įmones, kurios rengia automobilius sudėtingai bekelei. Jų inžineriniai kūriniai kainuoja tiek pat, kiek naujas G klasės "Mercedes Benz".

Džiaugiuosi ir didėjančiu motociklininkų dėmesiu. Šiais metais varžybomis susidomėjo ir dviratininkai, dar bandysime prijungti ir kitus sportininkus. Šiemet startuos ir savotiška Ladogos multisporto rungtis. Mes turime galimybę suorganizuotii daug skirtingų rungčių. Tai ir siekiame padaryti.

– Ne vienas dalyvis varžybas Ladogoje giria dėl geros atmosferos. Kuo jos ypatingos?

– Tikriausiai taip yra todėl, kad į šias varžybas visi atvažiuoja su šeimomis, su palaikymo komandomis. Suvažiuoja ir daug skirtingos technikos. Jaunesni dalyviai visuomet turi galimybę pasikonsultuoti su kolegomis dėl techninių sprendimų, juos pritaikyti sau. Mes, kaip organizatoriai, taip pat per tiek metų tapome daug demokratiškesni ir draugiškesni dalyviams. Nė vienas dalyvis, net ir neįvykdęs numatytos laiko normos, nėra šalinamas iš varžybų. Taip, jis nubaudžiamas baudos taškais, tačiau varžybas gali vis tiek tęsti. Yra buvę, kad sportininkai savo automobilį iš pelkės ištraukė per porą dienų, tačiau dėl to iš varžybų jų neišmetėme, kaip tai būtų įvykę, pavyzdžiui, Dakare, ir nė vieno automobilio neliko trasoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų