Oficiali sezono pradžia
Praėjusį savaitgalį Talsų mieste Latvijoje prasidėjo Lietuvos automobilių ralio čempionatas (LARČ). Ilgai jo pradžios laukę sportininkai savaitę prieš startą Latvijoje rimtesnį apšilimą tikėjosi padaryti ralio sprinto varžybose "Užventis 2016", tačiau šiems jų lūkesčiams nebuvo lemta išsipildyti, nes dėl permirkusių trasų, varžybų kilometražas buvo sutrumpintas perpus, taigi gegužės 21–22 d. vykęs ralis buvo pirmosios tokio lygio lenktynės beveik visiems Lietuvos lenktynininkams po aštuonių mėnesių pertraukos.
Jubiliejiniame, 50-ajame, "Rally Talsi 2016" startavo 59 ekipažai iš septynių šalių. Prie jų prisijungė ir 32 ekipažai su istoriniais automobiliais, kurie varžėsi specialioje "Youngtimer Rally Talsi" įskaitoje. Beje, joje taip pat nugalėjo lietuvis Karolis Raišys su BMW.
Per dvi dienas sportininkams teko įveikti vienuolika greičio ruožų – iš viso 113 km. Ir tikriausiai pirmą kartą per visą Lietuvos automobilių sporto istoriją visus juos laimėjo vienas ekipažas – M.Samsonas su M.Varža, važiavę vieninteliu tokiu "BMW M3X". Jie užnugaryje paliko ne vieną titulą Lietuvoje ir Latvijoje iškovojusį Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko duetą, vietinį latvį Janį Vorobjovą, nepasigailėjo ir penkiolikmečio, kylančios ralio žvaigždės iš Suomijos, Kalle Rovanperos. Lietuviai suomius aplenkė daugiau kaip 9 sek. Tiesa, M.Samsonas ir M.Varža gavo ir 1 min. baudos dėl to, kad per anksti atvažiavo į kontrolinį laiko patikros punktą, jei ne ši baudos minutė visi persekiotojai būtų likę "Samsonas Motorsport" komandos šešėlio kamputyje.
Kitoks ekipažas
Kas atnešė M.Samsonui ir M.Varžai pergalę šį kartą? Anksčiau demonstruodavęs itin tikslų važiavimą ir gerą tempą šių dviejų vaikinų ekipažas vis susidurdavo su technikos problemomis, dėl to finišo nepasiekdavo arba negalėdavo važiuoti visu pajėgumu. Šiais metais, regis, ekipažas gali tapti vienvaldžiu lyderiu LARČ. V.Švedas jau pripažino, kad, jei Talsų ralio nugalėtojams nepakiš kojos technika, jie bus nepavejami.
"Kad Martynas gali greitai važiuoti, niekuomet neabejojau. Pagalius į ratus jam kišdavo vien tik technikos gedimai, o dabar, kai, regis, jie išspręsti, pavyti šį ekipažą bus itin sunku. Bent jau mūsų su Žilvinu "Mitsubishi" sunkiai prilygsta naujajam Martyno bolidui", – vertindamas pasibaigusio ralio rezultatus kalbėjo praėjusių metų LARČ, šiemet "Rally Talsi 2016" laimėjęs specialią čempionų įskaitą V.Švedas.
Dar prieš paskelbiant neįvykusį "Halls Winter Rally" Utenos apylinkėse, M.Samsonas sakė, kad "BMW M3X" gimė iš noro padaryti kitokį ralio automobilį. "Mums visada kyla minčių padaryti kitaip, todėl ir nusprendėme surinkti kiek netradicinį automobilį. Dažnai padarome ką nors kitaip nei kiti. Vieni dėl to mus mėgsta, kiti – ne", – pristatydamas savo BMW kalbėjo lenktynininkas.
Pagrindinis šio automobilio sukūrimo tikslas – išbandyti naują transmisiją. "Kai važiuodavome automobiliu su galine varoma ašimi, vis pasvarstydavome, kaip elgtųsi BMW su visais varomais ratais, todėl ir nusprendėme išbandyti tokį automobilio variantą", – pasakojo M.Samsonas. "Samsonasmotorsport" sukurta transmisija leido BMW paversti visaverčiu, keturiais ratais varomu automobiliu. Regis, varžybos Latvijoje tą tik patvirtino.
Atrodo, be specialios transmisijos šiame automobilyje daugiau nieko ypatingo nėra. BMW ratus suka atmosferinis 3,5 l, šešių cilindrų variklis, kuris pasiekia 410 AG ir 130 Nm sukimo momentą. Raudonas M.Samsono ir M.Varžos "BMW M3X" šiais metais gali tapti tuo dirgikliu Lietuvos ralio trasose, kuris trauks ne vieno žiūrovo akį, o konkurentus privers galvoti rimtas strategijas, kaip šią raudonąją ugnį pasivyti.
Nesklandumai naujokams
Šiemet LARČ etapuose išvysime ir nemažai naujų veidų. Apie T.Kaminską ir jo ambicingus planus ralio trasose jau rašėme "Kauno dienoje". Tiesa, Latvijoje T.Kaminsko "Ford Fiestos R5" žiūrovai neišvydo, nes automobilis po avarijos "Kurzemes" ralyje prieš keletą savaičių dar tvarkomas, o pats lenktynininkas turėjo sėdėti valstybinio anglų kalbos egzamino auditorijoje.
Ne ką mažiau susidomėjimo sulaukė ir Ignas Gelžinis, į ralio automobilį sėdęs kartu su patyrusiu ralio šturmanu ir lenktynininku Žilvinu Juršiu. Daugiausia iš žiedinių lenktynių žinomas I.Gelžinis teigia, kad vietą "Porsche Carrera Cup" Didžiojoje Britanijoje užleidus broliui, užkietėjusiam lenktynininkui teko ieškoti, kur lavinti įgūdžius. "V.Švedas pasiūlė imti jo ankstesnį "Mitsubishi" ir važiuoti ralyje. Tą ir padariau", – juokaudamas pasakojo I.Gelžinis.
Asfalto danga pripratęs lenktyniauti I.Gelžinis neblogai pasirodė ir ant žvyro – pirmąją ralio dieną jam pavyko atsidurti turnyrinės lentelės viduryje ir tik dėl menkos klaidos aštuntame greičio ruože ralio finišą teko stebėti iš žiūrovų tribūnų. "Daug kas manęs klausia, kiek panašus važiavimas žiedinėse lenktynėse ir ralyje. Aš visuomet atsakau, kad čia tas pats, kaip lyginti krepšinį ir futbolą. Ir vienam, ir kitam žaidimui reikalingas kamuolys, tačiau žaidimai visiškai skirtingi. Taip ir čia. Vienos taisyklės galioja tuomet, kai sėdžiu prie žiedinio automobilio vairo, tačiau visai kas kita važiuoti su ralio automobiliu", – pasakojo lenktynininkas.
Kol kas sunkiausia užduotis I.Gelžiniui – stenograma. "Reikia ją dar tiksliau susirašyti, tiksliau reaguoti į tai, ką sako šturmanas ir manau, kad po truputį pradėsime greitėti", – užtikrino sportininkas, kol kas dar nesiimantis prognozuoti, ar ralis nuo šiol jam gali tapti svarbiausia automobilių sporto šaka gyvenime.
Naujausi komentarai