Pereiti į pagrindinį turinį

Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse

2012-02-03 21:23
Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse Eksperimentas: pasišildyti galima ir troleibuse

Už lango spaudžiant šaltukui, diena.lt žurnalistai nusprendė išlįsti į lauką ir pasivažinėti viešuoju transportu. Ar troleibusuose ir  autobusuose galima nusiimti kepurę? O gal įlipus į viešąjį transportą tenka trinti rankas ir toliau šalti?

Apsiginklavę termometru, pirštinėmis ir kepurėmis, portalo diena.lt žurnalistai išjuda Centro poliklinikos stotelės link. Rankose laikomo termometro stulpelis akyse krenta ir greitai pasiekia 16 laipsnių šaltį. Stotelėje trypčioja apie dešimtis žmonių. Troleibuso laukti ilgai netenka. 

Privažiavus troleibusui žurnalistas su fotografu lipa į 14 troleibusą, judantį į Žemuosius Panerius.

Atsisėdus transporto priemonės gale jaučiasi šilumos gūsis. Termometras greitai užkyla iki 7 laipsnių šilumos. Šalia sėdintis pensinio amžiaus Vytas spėja, kad temperatūra troleibuse turėtų būti pliusinė, bet tik apie vos pora laipsnių aukščiau nulio. „Šitas troleibusas tai šiltas. Gyvenu Pašilaičiuose, tai kartais ten įlipus į viešąjį transportą tenka rankas trinti“, - kalbėjo senolis.

Uždaroje vairuotojo kabinoje sėdinti vairuotoja žurnalistų neįsileidžia, tačiau sėdi apsivilkusi tik megztiniu.

Išlipę Gerosios Vilties stotelėje žurnalistai vėl stebi, kaip krinta termometro stulpelis. Perėjus gatvę troleibusas, vežantis iki centro, atvyksta po poros minučių. Eksperimento dalyviai su stotelėje laukiančiais žmonėmis lipa į 6 maršruto troleibusą. Naujesnis troleibusas tarsi žada, kad transporto priemonėje bus šilčiau.

Nors troleibuse keleiviai nenusiima pirštinių ir toliau sėdi su kepurėmis, temperatūra naujesnio tipo transporto priemonėje pakyla iki 9 laipsnių šilumos. Pajudėjus vairuotojo link, termometro stulpelis dar šokteli pora laipsnių. „Solaris“ troleibusuose vairuotojai neturi visiškai atskirtos kabinos. Transporto priemonės vairuotojas rodo į elektrinį termometrą ir aiškina, kad prie vairo 13 laipsnių šilumos. „Tačiau gale troleibuso gali būti ir šilčiau“, - teigė vyras. Vairuotojas tikina, kad senesnio tipo troleibusuose vairuotojams atskirose kabinose šilčiau, tačiau pats sėdi be striukės ir pirštinių. Prie vairuotojo uždėtas skersinis neleidžia lipti pro priekines duris, jos net neatidaromos. Taip vairuotojas saugosi nuo šalto oro gūsių.

Šalia vairuotojo sėdintis vilnietis Audrius susidomi, kokia iš tiesų troleibuse temperatūra. Sužinojęs, kad žurnalisto rankose esantis termometras rodo 11 laipsnių šilumos, sako: „Jums čia pasisekė. Pabandykite anksti ryte pamatuoti temperatūrą. Man atrodo, tuomet troleibusuose būna net šalčiau nei lauke. Važiuoju į darbą apie 40 min., tai bijau, kad kojų nenušalčiau“.

Grįžus į Centro poliklinikos stotelę, joje maršrutinio autobusiuko laukia vilnietė Asta, kuri teigia autobusais ir troleibusais nevažinėjanti nei žiemą, nei vasarą. „Taip patogiau ir greičiau. Nors dabar  maršrutiniuose autobusiukuose, ypač rytais, ir būna gana šalta. Šalčio pliūpsniai itin pasijaučia kaskart sustojus įleisti ar išleisti keleivių“, - pasakojo sostinės gyventoja.

Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento vadovas Alfredas Mažūna teigė, kad temperatūra viešajame transporte nėra reglamentuojama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų