Elektromobiliai yra švarūs, ekologiški ir pastaruoju metu populiarūs, nors ir negali važiuoti taip ilgai ar taip toli, kaip įprastos transporto piremonės. Šiems nepatogumams įveikti sugalvota sistema, leisianti elektromobiliams įkrauti baterijas važiuojant greitkeliu, rašo tinklalapis Newscientist.com.
Shanhui Fanas ir jo kolegos iš Stenfordo universiteto Automobilių tyrimo centro siūlo keliuose patalpinti magnetines rites, sukursiančias silpną magnetinį lauką, kuris pasieks kitą ritę automobilyje ir taip perduos jam reikalingą energiją. Iš „kelio“ atėjusios magnetinės bangos virpintų automobilyje esančią ritę, kuri paverstų šį virpėjimą transporto priemonės judėjimui reikalinga energija. Dar 2007 metais tyrėjai iš Masačiusetso technologijos instituto nustatė, kad magnetiniu rezonansu energiją be jokių laidų galima perduoti 2 metrų atstumu.
Magnetinis laukas – tai tam tikros rūšies „virpėjimas“, kuris gali per atstumą persiduoti kitam daiktui, bet tik tuo atveju, jei pastarasis yra imlus to paties dažnio virpėjimui. Taip kai kurie operos dainininkai gali balso virpesiais suskaldyti taures, bet tik tada, kai parenka taurei tinkamą natą.
S.Fanas šį spalį pristatė savo darbą Stenfordo Globalaus klimato ir energijos projekto simpoziume. Ten jis kartu su kolegomis svarstė, ar magnetinis energijos perdavimas būtų pakankamas greitkeliais keliaujančių mašinų reikmėms. Jo skaičiavimai parodė, kad tinkamas rezonansinių ričių ir diskų rinkinys galėtų per 7 mikrosekundes perduoti 10 kilovatų energijos 97 proc. efektyvumu. Tiek energijos užtenka greičio palaikymui greitkelyje.
Ši sistema dar nėra išbandyta, bet turėtų būti pakankamai efektyvi. Klausimas kyla dėl jos saugumo – ar tokiu būdu perteikiant energiją į automobilį ji negalėtų patekti į jo karkasą ir pakenkti jo įrangai ar net vairuotojui ir keleiviams? S.Fanas atsako, kad taip sukurta energija persiduoda tik objektams, turintiems labai artimus rezonansines savybes - magnetinių „virpesių“ dažnius. Magnetų perduodama energija keliautų tik iš ritės į ritę ir niekur daugiau.
S.Fanas teigia, kad pagrindinė bevielio energijos teikimo greitkeliais nauda yra dvejopa. Pirma, elektromobiliai nesustotų viduryje kelio be galimybės įsikrauti. Antra, elektromobilių baterijos galėtų būti mažesnės bei taip sumažintų išlaidas.
Naujausi komentarai