Senkant naftai, vis dažniau susimąstoma apie mūsų Žemės kuro resursus, visas pasaulis vis garsiau kalba, jog hibridiniai automobiliai - mūsų ateitis. Tačiau didžiajai daliai lietuvių hibridinis automobilis - dar nematytas mechanizmas, apie kurį sklando daug įvairiausių gandų ir istorijų.
Hibridinis automobilis, naudoja vidaus degimo variklį ir integruotą pakartotinai įkraunamą energijos saugojimo sistemą. Tokiais automobiliais pasaulyje pradėta prekiauti nuo 1997 metų. Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas „Toyota„ - šiuo metu gaminantis gausiausią hibridinių automobilių gamą, turi didžiausią patirtį šioje srityje. Iki šių dienų pasaulyje jau parduota daugiau nei 3 milijonai hibridinių „Toyota“ ir „Lexus" automobilių.
Bandant paneigti ar patvirtinti dažniausiai girdimas kalbas apie hibridus, kalbintas UAB „Mototoja„, atstovaujančios - „Toyota“ ir „Lexus" Lietuvoje, vadovas Edmundas Povilauskas.
Ar tikrai pamiršime kelią į degalinę?
Dažniausiai akcentuojamas hibridinių automobilių privalumas - mažos kuro sąnaudos.
E. Povilauskas: „Jūs tikrai labai greitai pajusite, ką tai reiškia! Paimkime pavyzdžiu, „Lexus“ modelį „CT 200h Comfort Eco„. Tai automobilis, turintis 1,8 l darbinio tūrio vidaus degimo variklį, kurio vidutinės kuro sąnaudos gali būti tik 3,8 l / 100 km. Ką tik pasirodžiusio „Toyota Yaris Hybrid“ kuro sąnaudos apskritai neįtikėtinos -mieste vos 3.1 l / 100 km. Hibridinių transporto priemonių kuro taupymas labiausiai išryškėja važinėjant mieste ir yra susijęs su efektyviu elektros variklio naudojimu įsibėgėjant ir stabdant, riedant „laisva eiga„ ar nuokalnėje, jau nekalbant apie lūkuriavimą sankryžose, ar stovint „kamštyje“ - tokiu atveju hibridinio automobilio benzininis variklis „užgesinamas„ ir naudojama tik elektrinė pavara. Būtent hibridinė sistema kaupia energiją, kuri priešingu atveju būtų iššvaistoma (pvz., stabdant standartiniuose automobiliuose energija prarandama: išsiskiriant šilumai ir dylant stabdžių trinkelėms). Elektrinis variklis dirba ir darant manevrus, ir lenkiant, ir važiuojant įkalne - net ir užmiesčio keliuose nuolat dirba abu varikliai tam, kad taupytų Jūsų kurą ir pinigus.“
Ar užsives žiemą?
Teko girdėti, jog hibridinės transporto priemonės nėra visiškai patikimos šaltomis žiemomis.
E. Povilauskas: „Netiesa, nes hibridinėje sistemoje elektrinis variklis palaiko įprastinį benzininį variklį, kuris neleidžia hibridiniam akumuliatoriui ekstremaliomis sąlygomis visiškai išsikrauti ir užtikrina optimalų jo įkrovimą net atšiauriomis žiemos sąlygomis. Benzininis variklis taip pat greitai sušildo automobilio saloną esant šaltoms oro sąlygoms ir, nepriklausomai nuo lauko temperatūros, garantuoja automobilio funkcionalumą.
Ar tarnaus ilgai?
Pasakojo, jog hibridiniai varikliai gali būti ne tokie patvarūs.
E. Povilauskas: „Visiškai nepagrįstos kalbos. „Toyota“ ir „Lexus„ klientai hibridiniais automobiliais jau nuvažiavo milijardus kilometrų ir yra dalyvavę įvairiose ralio bei ištvermės lenktynėse. Tai įrodė puikų hibridinio automobilio atsparumą gedimams, negana to šių automobilių techninio aptarnavimo kaštai yra netgi mažesni negu įprastų automobilių. Pavyzdžiui, nuo 2005 metų Baltijos šalyse jau parduota daugiau nei 1000 “Lexus„ hibridinių automobilių ir per šį laikotarpį tik vieną hibridinį akumuliatorių teko pakeisti garantine tvarka. Be to, visiems “Lexus„ ir „Toyota“ hibridinės sistemos komponentams suteikiama net 5 metų garantija."
Daug vietos?
Skaitėme, jog elektros akumuliatoriai užima labai daug vietos.
E. Povilauskas: „Tam tikruose modeliuose buvo, pabrėžiu - buvo ši problema. Gamintojas sprendžia šį klausimą labai intensyviai - išleidžiami nauji hibridiniai modeliai jau turi gerokai mažesnius akumuliatorius, kurie leidžia padidinti bagažinės erdvę iki klasės konkurentų lygio. „Lexus“ ir naujųjų „Toyota„ hibridinių transporto priemonių akumuliatorius sumontuotas po galine sėdyne, kur įprastinėse transporto priemonėse yra kuro bakas. Dėl mažesnių kuro sąnaudų kuro bako tūris irgi yra mažesnis, o optimalaus išdėstymo dėka bagažui vietos irgi yra pakankamai. Pavyzdžiui, “Lexus CT 200h„ modelio galines sėdynes galima išlankstyti taip, kad sutalpinsime 1 m3 dydžio bagažą. 2012 m. pardavimui pateikto “Lexus GS 450h„ modelio bagažo skyriaus tūris yra net 465 litrai.“
Bet visgi, ar apsimoka?
Žmonės kalba, kad visgi brangesnės hibridinės transporto priemonės nepateisina kuro ekonomijos.
E. Povilauskas: „Na, skaičiai rodo ką kitą. Be mažesnių kuro sąnaudų hibridiniai automobiliai turi taip pat mažiau brangių dylančių detalių. Pavyzdžiui, hibridinis automobilis neturi sankabos mechanizmo, generatoriaus ir variklio paleidimo variklio, nė vienas hibridinis komponentas nenaudoja hidraulinio skysčio, todėl jie visiškai nereikalauja priežiūros. Stabdant elektriniu varikliu, stabdžių trinkelės susidėvi kur kas mažiau ir, jas prireikia keisti dvigubai rečiau. Lygindami hibridinių modelius su alternatyvomis - benzininius variklius turinčiais automobiliais, skaičiai rodo, kad kainų skirtumas tarp įprastu ir hibridiniu varikliais varomų automobilių „ištirps„ maždaug po 80 000 km ridos. Mitas ir tai, kad šie automobiliai itin brangūs - šiuo metu kompaktinės klasės „Lexus ct200h“ lizingo įmoka siekia vos už 915 Lt per mėnesį."
Naujausi komentarai