Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuva atliktas tyrimas parodė, kad nedrausmingiausi, bet kartu ir labiausiai įsižeidžiantys vairuotojai gyvena Vilniuje. Jie linkę šiek tiek viršyti greitį ar nerodyti posūkio signalo, tačiau, kai jų kelyje pasirodo kiti, tokie patys nedrausmingi vairuotojai, savo pasipiktinimą jie išreiškia keiksmais ir nepadoriais gestais.
Jaunimas nedrausmingiausias
Šių metų vasario mėnesį „Ergo“ iniciatyva buvo apklausti 1008 vairuotojai didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje. Šis tyrimas atskleidė, kad net septyni iš dešimties vairuotojų pateisina nedidelius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, tokius kaip greičio viršijimas iki 10 kilometrų per valandą ar įspėjamųjų signalų nerodymas.
Pasak bendrovės “Ergo Lietuva” Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktoriaus Audriaus Pilčico, šiuos pažeidimus toleruoja daugiau nei 88 proc. vyrų ir 57 proc. moterų, o tokių vairuotojų daugiausia sostinėje, kur net 75 proc. vairuotojų pateisina šiuos KET pažeidimus.
„Labiausiai net ir nedideliems KET pažeidimams yra nepakankūs šiauliečiai. Matyt, kuo šiauriau gyvename, tuo vairuotojai yra ramesni“, - kalbėjo A.Pilčicas.
Kelių eismo taisyklių pažeidimus labiausiai toleruoja jauni vairuotojai, su metais ši tolerancija mažėja, tačiau net ir daugiau nei pusė vairuotojų, jau perkopusių 60-metį yra linkę juos pateisinti.
Į KET pažeidimus pro pirštus labiausiai žiūri vairuotojai iki 19 metų (beveik 91 proc.), ne daug nuo jų atslieka ir 20-29 metų jaunimas (daugiau kaip 83 proc.). Šie skaičiai, pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininko Gintaro Aliksandravičiaus, kelia itin didelį nerimą, nes būtent vairuotojai nuo 19 iki 25-erių metų patys dažniausiai būna eismo įvykių kaltininkais ir patys dažniausiai nukenčia avarijose.
Taisyklės negalioja
Tyrimas atskleidė, kad labiausiai Kelių eismo taisyklėms nepakantūs ir vilniečiai. Nustatyta, kad beveik pusė apklaustų vairuotojų daugiau nei vieną kartą persirikiuodami sąmoningai nėra rodę posūkio signalo, daugiau nei pusė jų – sostinėje.
Vilniaus vairuotojai labiausiai linkę ir santykius su kitais vairuotojais aiškintis nepadorių gestų pagalba. Ne kartą pakėlę vidurinįjį pirštą prisipažino apie 20 proc. apklaustųjų, vyrai taip susierzinimą reiškia penkis kartus dažniau nei moterys. „Tokia elgsena dažniausiai vyrauja iki 40 metų vairuotojų tarpe Vilniuje. Mažiausiai vairuotojų nepadorius gestus rodo Panevėžio mieste“, - apklausos rezultatus vardino A.Pilčicas.
Į savus pažeidimus ranka numojantys vairuotojai, nelinkę atleisti kitiems daromų pažeidimų. Didžiausią vairuotojų susierzinimą sukelia vairuotojai, kurie prieš juos išlenda iš šalutinio kelio (daugiau nei 70 proc.). Vyrai dažniausiai pyksta dėl posūkių nerodančių vairuotojų, o moterys negali pakęsti, kai kiti savo automobilius pastato nekultūringai.
Iš tyrimo taip pat paaiškėjo, kad automobilį su avarinėmis šviesomis be rimtos priežasties ten, kur jį statyti draudžiama, dažniausiai linkusios palikti moterys nei vyrai. Šioje srityje taip pat lenktyniauja vilniečiai.
Pažeidimų mažėja – baudų daugėja
Pasak G.Aliksandravičiaus, jį tokie tyrimo rezultatai nustebino. “Nėra mažų ar didelių pažeidimų, nes kiekvienas pažeidimas gali išaugti į didelę bėdą ir tokių pavyzdžių turime nemažai. Štai ir pernai, dėl atrodytų smulkmenos, vairuotojo kalbėjimo mobiliuoju telefonu, įvyko skaudi nelaimė, žuvo du žmonės, vienas jų nepilnametis ”, - kalbėjo Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas.
G.Aliksandravičiaus teigimu, pernai bendromis pastangomis avaringumą šalies keliuose pavyko smarkiai sumažinti, tačiau vairuotojų požiūris į KET ir jų laikymąsi rodo, kad dirbti šioje srityje dar tikrai yra kur.
Policijos duomenimis, pernai išaiškinta 9 proc. mažiau KET pažeidimų nei 2009 m. Šis skaičius nuo 448 tūkst. 990 sumažėjo iki 407 tūkst. 17, tačiau baudų skirta daugiau – 2009 m. už 42 mln. litų, 2010-aisiais - už 47 mln. litų.
Dažniausiai pasitaikantys KET pažeidimai ne pirmus metus lieka nepasikeitę: kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymas, saugos diržų nesisegimas, leistino greičio viršijimas.
Naujausi komentarai