Pagal atliktus tyrimus nustatyta, kad 5 proc. avarijų, kuriose dalyvauja vilkikai, įvyksta dėl techninių TP problemų. Tarptautinė vežėjų asociacija „IRU“ siūlo keisti šiuo metu įprastą vilkikų techninę patikrą techninės apžiūros stotyse ir keliuose, kuomet transporto priemonės techninę apžiūrą atlieka inspektoriai.
Esminis tikslas – standartizuoti visų ES šalių patikros procedūras.
Siūloma ir patiems vežėjams, turintiems galimybes, įgijus akreditaciją, atlikti transporto priemonių techninę patikrą. O ypatingai tiems, kurių transporto priemonės įveikia technikinę apžiūrą iš pirmų kartų ir neturi jokių gedimų. Panaši sistema jau veikia Olandijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Nusiskundimų ja kol kas nėra.
Šiuo metu vilkikai norėdami atlikti techninę apžiūrą, turi grįžti į šalį, kurioje yra registruoti. Tokius patikrinimus reikia planuoti, vilkikai ne visada važiuoja su kroviniu, atsiranda ir kitų trukdžių.
Patikra keliuose
IRU įžvelgia, kad skirtingose šalyse yra skirtingi tokių apžiūrų atlikimo standartai. Tai gali sukelti nesąžiningas rinkos sąlygas vežėjams. Šias procedūras taip pat reiktų standartizuoti.
Taip pat galėtų atsirasti dokumentas, kuris patvirtintų, kad tokia patikra buvo atlikta ir vilkikas sustabdytas kitoje šalyje nebūtų tikrinamas. Toks dokumentas galėtų galioti 48 val. ar ilgiau po atliktos patikros.
Esminiai IRU pasiūlymai kaip turėtų keistis vilkikų techninės priežiūros mechanizmas:
Paruošti patikrų centrų darbuotojus ir aprūpinti juos specialia įranga, kad kuo mažiau būtų trikdomas vežėjų darbas.
Standartizuoti patikrų keliuose procedūras, numatyti maksimalų jų laiką ir įvesti dokumentą patvirtinantį atliktą apžiūrą.
Keliuose patikrinti ne daugiau nei 2 proc. vilkikų registruotų toje šalyje.
Minimizuoti procedūrų atlikimo laiką, užtikrinti, kad jos būtų atliekamos saugiose vietose.
Aktyviau naudoti jau esamas elektronines duomenų bazes, keistis duomenimis tarpusavyje.
Leisti patikimiems vežėjams patiems tikrinti savo ir kitų vežėjų transporto priemones.
Naujausi komentarai