Pereiti į pagrindinį turinį

5 dažniausiai užduodami klausimai namą prižiūrinčioms įmonėms

2016-09-07 12:23
DMN inf.

Daugiabutyje dingo šiltas vanduo, laiptinėje perdegė lemputė, prakiuro stogas ir pradėjo tekėti vanduo, o vaikų žaidimo aikštelėje sulūžo supynės. Tai tik kelios iš daugelio problemų, kurias privalo spręsti namą administruojanti įmonė. Vis tik naujakuriams neretai trūksta detalesnės informacijos apie namų priežiūros įmonių veiklą.

Valdo Kasperavičiaus nuotr.

Bendrovės „Eika" plėtros direktorius Martynas Žibūda išskiria 5 pagrindinius klausimus namus prižiūrinčioms įmonėms, kurie turėtų būti aktualūs gyvetojams.

Kam reikalinga daugiabutį administruojanti įmonė?

Pasak „Eika” atstovo, norint atsakyti į klausimą, kam reikalinga daugiabutį administruojanti įmonė, pirmiausia reikia suprasti, kad nuosavas butas ir bendro naudojimo patalpos (liftas, laiptinė, rūsys) - yra dvi skirtingos erdvės. Pastarosiomis naudojasi visi daugiabučio gyventojai, vadinasi, jos dėvisi greičiau ir joms būtina nuolatinė priežiūra.

Antra, bendro naudojimo patalpų priežiūra neapsiriboja laiptinės išvalymu kartą per savaitę ir perdegusios lemputės pakeitimu. „Daugiabutis yra sudėtingas konstrukcinis organizmas, todėl jo priežiūrai reikia specifinių techninių, buhalterinių bei teisinių žinių, kurias gali užtikrinti tik daugiabučio administratorius", - tvirtina M. Žibūda.

Be to, administruojanti įmonė bei jos paskirtas asmeninis daugiabučio vadybininkas į iškilusią problemą privalo reaguoti ir imtis veiksmų itin greitai, būti pasiekiamas bet kada, nes nuo to neretai priklauso gyventojų ir jų turto saugumas. Vadinasi, operatyvumas, ištikus nenumatytai avarijai (dingus elektrai, užstrigus laiptinės durims ar esant dujų nuotekiui), yra neatsiejama paslaugos, už kurią daugiabučio gyventojai moka mokesčius namą prižiūrinčiai įmonei, dalis.

Kaip apskaičiuojami mokesčiai?

Gyventojai, kuriems kyla klausimų dėl mokesčių dydžio, visada turi turėti galimybę kreiptis į administratorių. Šis turi tiksliai ir teisingai sudarytą namo bendrojo naudojimo objektų aprašą bei gali tiksliai atsakyti į visus, su mokėjimais už namo priežiūrą susijusius klausimus.

„Aiškiai sudarytame bendro naudojimo objekto apraše turėtų būti pažymėta, kokie darbai buvo atlikti atskirose pastato dalyse ir inžinerinėse sistemose bei kaip už šiuos darbus buvo paskirstyti mokesčiai. Šis aprašas užtikrina, kad mokėjimai apskaičiuojami proporcingai ir sąžiningai, pavyzdžiui, mokesčiai už lifto remontą paskirstomi konkrečiai laiptinei, o ne visam namui", - sako „Eika” atstovas M. Žibūda.

Prieš samdydami daugiabutį administruojančią įmonę, gyventojai turėtų žinoti, kad mokesčiai už bendrų patalpų apšvietimą ir jų valymą, šilumos tinklų eksploataciją, remonto darbus, lifto priežiūrą ir šiukšlių išvežimą bus skaičiuojami ne pagal bute gyvenančių žmonių skaičių, o pagal būsto plotą.

Kaip galiu susisiekti su administruojančia įmone?

Įprastai kiekvienam daugiabučiui priežiūros įmonė paskiria asmeninį administratorių, kurio kontaktai  iškabinami laiptinės skelbimų lentoje. Kai kurios įmonės nustato konkrečias savaitės dienas ir valandas, kada su administratoriumi galima susisiekti. Tačiau savo veiklą atsakingai vertinančios įmonės, M. Žibūdos teigimu, turėtų sudaryti kuo palankesnes sąlygas komunikacijai.

Viena jų - savitarnos paslauga. Dalis įmonių gyventojams siūlo internetinę svetainę, kurioje jie gali rasti visą reikiamą ir naudingą informaciją apie daugiabutį, su juo susijusius darbus bei siųsti užklausas su klausimais namo administratoriui bet kuriuo paros metu.

„Į klientų lūkesčius orientuota įmonė savitarnos svetainėje internete pateikia metinius planus, atliktų darbų ataskaitas, planuojamų darbų sąrašus, mokesčių išklotines. Tai patogus įrankis ne tik gyventojams, kuriems nereikia kaskart skambinti priežiūros įmonei, kai iškyla skubus klausimas, tačiau ir laiką taupančiam administratoriui", - teigia įmonės „Eika” atstovas.

Kaip patikrinti administratoriaus darbą?

Pastebėti naujai įsuktą elektros lemputę ar išvalytą laiptinę nesunku, tačiau administruojanti įmonė atlieka daugelį darbų, kurių gyventojai paprastai nepastebi, todėl negali įvertinti jų kokybės. Pavyzdžiui, visų namo konstrukcijų (sienų, vamzdžių sistemos, stogo) apžiūra pasibaigus žiemai, nuolatinė bendrojo naudojimo sistemų priežiūra ir pan.

Tokiais atvejais prižiūrinti įmonė informaciją apie atliktus ir planuojamus darbus privalo pateikti kuo paprastesne forma bent kartą per mėnesį. Paprastai ši informacija daugiabučio gyventojus pasiekia susirinkimų metu arba yra prieinama internete. 

Naudodamiesi internetine svetaine, gyventojai gali sekti, kokie konkretūs darbai jau atlikti, kokia jų apimtis ir kaina, kas buvo darbų rangovas, taip pat - susipažinti su planuojamais darbais. Be to, internetinė savitarnos svetainė suteikia galimybę apmokėti sąskaitas už suteiktas paslaugas bei matyti kiekvieno mėnesio įmokų išklotinę.

Ar galiu daryti įtaką administratoriaus priimamiems sprendimams?

Nemažai ginčų tarp gyventojų ir administratoriaus kyla dėl to, jog pastarasis, vykdydamas veiklą, sprendimus priima nepasitaręs su gyventojais. Tokia praktika, daugiabučių priežiūros specialistų teigimu, yra nepriimtina ir neturėtų būti toleruojama.

M. Žibūda teigia, kad patikima administruojanti įmonė turėtų suteikti gyventojams teisę patiems dalyvauti priimant visam daugiabučiui svarbius sprendimus. Pavyzdžiui, dėl pastato renovacijos ar automobilių stovėjimo aikštelės remonto darbų turėtų būti organizuojami visų gyventojų susirinkimai arba apklausos, kurių metu kiekvieno buto šeimininkas galėtų išsakyti savo nuomonę apie ateities darbų būtinybę ar kaštus. Balsuojant priimti sprendimai yra teisėti, jeigu jiems pritaria daugiau kaip pusė visų patalpų savininkų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų