Aleksandrui – paskutinė vilkiko vairavimo pamoka. Netrukus vyras sunkvežimį vairuos jau vienas, be instruktoriaus pagalbos.
Šiuo metu įgyti teisę vairuoti vilkiką leidžiama nuo 21-erių. Ir nors mokytis dažniausiai ateina vyresni, kaip Aleksandras, sunkvežimiai traukia ir jaunimą.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija teigia, kad vilkikų vairavimo amžiaus cenzas pernelyg didelis, todėl ragina Susisiekimo ministeriją jį ankstinti. Leisti sunkvežimį vairuoti ne nuo 21-erių kaip dabar, o nuo 18-os metų. O autobusą ne nuo 24-erių, o trimis metais anksčiau.
Besimokančiųjų vairuoti sunkiasvorę mašiną nuomonės dėl amžiaus skirtingos. Vieni vilkiką vairuoti norėtų jau nuo 18-os, kiti taip neskubėtų.
Vairavimo instruktorius Gintaras nesipriešintų mokyti jaunesnius, su sąlyga, kad jaunimui tektų ne 15 akademinių vairavimo valandų, bet dvigubai daugiau.
Kiti instruktoriai sako, vairuotojas vairuotojui nelygu. Valdyti sunkvežimį puikiai gali ir 18-metis, jei nėra išsiblaškęs.
Tyrimai rodo, kad daugiau avarijų daro jauni, nepatyrę vairuotojai.
Patikėti 40 tonų sveriančią mašiną vienam 18-mečiui nepultų ir vežėjai. Esą tik atėjęs dirbti jaunuolis kurį laiką dar važinėtų su labiau patyrusiu kolega ir tik po praktikos įmonėje sėstų prie vairo vienas.
Susisiekimo ministerija keisti tvarkos nelinkusi. Esą ir dabartinis reguliavimas leidžia vairuoti sunkiasvorę anksčiau, jei turi ES vairuotojo kvalifikacijos kodą. Instruktoriai aiškina, kad tai priimtina užsienio valstybėse, bet Lietuvoje tokia praktika reta.
Tačiau yra ir kita išimtis, kuri leidžia vilkiką valdyti jau nuo 18-os. Tai įgyta vairuotojo profesinė kvalifikacija profesinėje ar kitoje mokykloje.
Pasak „Linavos“, jaunimo nedarbas siekia penktadalį. Vežėjai bedarbiams galėtų pasiūlyti 1000 eurų algą į rankas, o įgijus praktikos – ir nuo 2 iki 3 tūkst. eurų į rankas.
Naujausi komentarai