Franšizė – pigus plėtros būdas

Franšizė – pigus plėtros būdas

2008-08-13 09:00

Lėtėjant ekonomikos augimui investuoti į verslo plėtrą įmonėms tampa sudėtingiau, todėl jos vis dažniau renkasi pasaulyje gerai žinomą būdą populiarinti vardą ir vystyti verslą – franšizę.

Franšizės centro direktorius Severinas Žilinskis pastebi, kad šalies verslininkai kol kas atsargiai vertina galimybes verslą plėtoti franšizės būdu, daugelis verslą vysto investuodami įmonės lėšas.
"Franšizė yra vienas geriausių būdų plėstis vietos rinkoje ir užsienyje, tik kol kas šalyje siūlomas palyginti siauras franšizių pasirinkimas", – sakė S.Žilinskis. Jo nuomone, verslininkai turėtų įvertinti įmonės galimybes ir pasidomėti kaip verslą galima plėsti franšizės būdu.

S.Žilinskio teigimu, sulėtėjus ekonomikos augimui, franšizės verslo modelis gali būti vienas efektyviausių siekiantiems stiprinti ir plėsti verslą.
"Franšizė šalyje turi didelį potencialą, nes tai paprastas būdas steigti verslą ir siekti geresnių rezultatų", – mano Lietuvos franšizės centro įkūrimo darbo grupės vadovas Ilja Malkin.

Sprendimas pasiteisino

Kai kurie stambūs prekybos ir viešojo maitinimo tinklai mūsų šalyje ir užsienyje plečiasi taikydami franšizę, tarp jų – bendrovės "Apranga", "Čili bistro".
"Iš savo kapitalo steigti naujų restoranų neišgalime, o tinklą vystyti norime. Todėl nusprendėme į naujas rinkas užsienyje ir į mažesnius miestus mūsų šalyje žengti su partneriais", – aiškino bendrovės "Čili bistro" rinkodaros direktorius Mindaugas Gumauskas.
Franšizės būdu įsteigti "Čili bistro" restoranai atsirado Marijampolėje, Nidoje, Alytuje, Sankt Peterburge ir Rygoje. Kaune franšizės būdu veikia "Čili bistro" restoranas Pramonės prospekte.
"Sutartis – derybų objektas, kiekvienu atveju susitariame dėl skirtingų bendradarbiavimo sąlygų. Dažniausiai mūsų vardu dirbanti įmonė per mėnesį moka nustatytą rinkodaros mokestį, mainais jai suteikiamos visos žinios, kurių reikia vykdant veiklą", – pasakojo M.Gumauskas.
"Aprangos" grupės generalinis direktorius Rimantas Perveneckas pabrėžė, kad drabužių versle neįmanoma išvengti franšizės – daugelis tarptautinių žaidėjų bendradarbiauja tik pasirašę tokią sutartį. Žinomi drabužių kūrėjai paprastai būna itin reiklūs: aptarnavimo reikalavimai, parduotuvių apšvietimas, prekių išdėstymas turi būti vienodas visose parduotuvėse bet kurioje pasaulio valstybėje.
Franšizės būdu šalyje plečiasi ir knygynų tinklas "Pegasas". Bendrovės vadovas Mindaugas Balčiūnas tikino, kad pasirenkami partneriai, kurie gerai pažįsta tam tikro regiono skaitytojus, žino jų skonį, todėl gali geriausiai patenkinti jų poreikius, prisidėti prie kultūrinio regiono bendruomenės gyvenimo.
Ekspertų nuomone, mūsų šalyje franšizė potencialo turi viešojo maitinimo, žemės ūkio sektoriuose.

Franšizė turi trūkumų

Anot ekspertų, kaip ir bet kuris kitas verslo formatas, franšizė turi trūkumų. Pirmiausia, franšizės gavėjas negali savo nuožiūra priimti svarbiausių su verslu susijusių sprendimų. Be to, tokios sutartys paprastai sudaromos terminuotam laikotarpiui, dažniausiai trumpam, o dauguma sutarties punktų gali būti nediskutuotini.
"Franšizės gavėjas žaidžia pagal prekės ženklo savininko taisykles. Pastarasis formuoja prekių ir paslaugų asortimentą, nustato jų kainas. Įmonės veikla išlieka geografiškai apribota", – pabrėžė S.Žilinskis.
Šiuo metu dauguma franšizės sutarčių Lietuvoje sudaroma su užsienio partneriais, o lietuviško verslo plėtros tempai franšizės būdu į užsienį yra maži.
Netrukus pradės veikti Lietuvos franšizės centro interneto svetainė francizescentras.lt, kurioje bus įdėtas Baltijos šalyse aktyvių franšizių katalogas. Kataloge bus kaupiama informacija apie siūlomas įsigyti tarptautines ar vietos franšizes, taip pat verslininkus, norinčius plėtoti verslą šiuo būdu.

Kas yra franšizė

Verslo modelis, kuomet vienas verslo subjektas leidžia parduoti prekes ar paslaugas su tam tikra verslo struktūra kitam verslininkui. Pasaulyje remiantis šiuo principu dirba dauguma greitojo maisto restoranų, kavinių, viešbučių tinklų. Pavyzdžiui, greitojo maisto restoranai "McDonald's" daugelyje šalių veikia būtent pagal franšizės modelį.
Restorano "Čili pica" franšizės kaina
UAB "Čilija" gana aktyviai naudoja franšizę plėtrai. Norint atidaryti vieną iš "Čili" prekės ženklą turinčių restoranų, franšizės išlaidos gali labai skirtis ir priklauso nuo vietos, atidaromo restorano dydžio. Bendrovė tinklapyje pateikia tokius preliminarius skaičiavimus, tačiau primena, kad išlaidos gali skirtis net iki kelių kartų.

Bendra investicija Lietuvoje gali būti:

– vienkartinis franšizės mokestis 30 tūkst. litų
– pradinės rinkodaros išlaidos 3–15 tūkst. litų
– virtuvės ir baro įranga 160–220 tūkst. litų
– pradinis inventorius ir apyvartinės lėšos 30–50 tūkst. litų
– reklaminiai ženklai 15–20 tūkst. litų
– statybos ir remonto darbai 150–220 tūkst. litų
– ventiliacija ir kondicionavimas 40–150 tūkst. litų
– interjeras ir baldai 150–230 tūkst. litų
– įvairios kitos išlaidos 40–50 tūkst. litų
– iš viso 618–985 tūkst. litų

Šaltinis: www.cili.lt

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų