Šiuo metu parengti keturi alternatyvūs maršrutai, visuomenė kviečiama su jais susipažinti ir iki balandžio 11 dienos teikti siūlymus, tik tada bus apsispręsta, kurį variantą rinktis, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Po viešųjų konsultacijų su visuomene šiemet bus pasirinkta viena optimali alternatyva“, – sakoma pranešime.
Ruožo projektą rengė bendrovės „Sweco Lietuva“ ir Vokietijos „DB Engineering & Consulting“. Jos iki šių metų liepos už 1,66 mln. eurų turi parengti ruožo koncepciją. Vėliau pagal geriausią alternatyvą bus suformuoti tam reikalingi žemės sklypai ir servitutai, linijos modernizavimo darbus numatyta užbaigti iki 2026 metų.
Europinio standarto geležinkelis tarp Lenkijos ir Kauno veikia jau nuo 2015 metų, juo kursuoja keleiviniai traukiniai iki Balstogės, jis naudojamas ir kroviniams, karinei technikai vežti. Tačiau Lietuvai, Latvijai ir Estijai priėmus sprendimą dėl naujų geležinkelio parametrų, pagal kuriuos tokie traukiniai turės važiuoti iki 249 km per valandą greičiu, liniją reikia modernizuoti.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.
Naujausi komentarai