„Nėra taip, kad visi artimiausiu metu persėsime į elektromobilius. Jie Lietuvoje yra per brangūs, mes esame naudotų automobilių importo šalis, ne naujų automobilių. Bet mes tikrai galime pasirinkti mažalitražius, mažiau taršius automobilius. Lietuva visoje Europoje yra išskirtinė, kad neturi tokių mokesčių. Kai kur, pavyzdžiui, Danijoje, sumokama dviguba, triguba kaina už taršų automobilį. Tai yra ne mano, kaip aplinkos ministro, projektas. Yra tarptautiniai įsipareigojimai“, – kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Kai kurie Lietuvos vairuotojai įsitikinę: automobilių taršos mokesčiai – per dideli.
„Mano „Prius“ išmeta nedaug CO2. Pakankamai pigiai. Viskas tvarkoje, išgyvensime. Bet su geromis mašinomis valstybė pavažinėti neduos. Jei atlyginimai bus kaip Vokietijoje ar Olandijoje, tai sumos negąsdina, bet jei tokie, kaip Lietuvoje, man atrodo, baisoka. Jei senas žmogus gyvena kaime, tai jam bus sunku“, – tikino vienas vairuotojas.
Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį?
„Ieškojau internete formulės, kaip galima bandyti apskaičiuoti tą taršos mokestį, kad būtų aiškiai suprantama, bet man nepasisekė. Žinau, kad reikės mokėti taršos mokestį pagal automobilio svorį, variklį, pavarų dėžę. Skaičius yra nesveikai didelis. Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį? Žinoma, kad ne. Esu tikrai nusivylęs, manau, kad ne vien aš nusivylęs. Čia visa Lietuva yra nusivylusi“, – antrino kitas.
„Galvoju, kad čia yra nesąmonė, žmonių apiplėšinėjimas. Tikrai nereikia jokio mokesčio. Už mano automobilį reikės sumokėti apie 300 eurų į metus. Čia nemaži pinigai, Lietuvoje žmones tiek neuždirba, kad tiek mokėtų už taršą. Galvoju, kad tikrai nereikalingas mokestis“, – šnekėjo gyventojas.
„Vertinu teigiamai. Tai yra tam tikras skatinimas įsigyti naujesnį automobilį. Bet, iš kitos pusės, ne visi turi galimybę įsigyti naujesnį automobilį, kuris neteršia gamtos. Ne visiems tas dalykas galėtų būti taikomas, arba galėtų būti taikomas su tam tikromis lengvatomis“, – sakė kitas.
„Dvejopi jausmai. Priklauso nuo automobilio. Persėsti į elektromobilius yra protinga mintis, bet tai užims laiko. Jei persėstų bent trečdalis žmonių, neužtektų elektros energijos, stotelių, būtų visiškas košmaras“, – svarstė dar vienas vairuotojas.
Naujausi komentarai