Uoslė, klausa, rega – natūralūs mūsų pojūčiai, apie kuriuos dažniausiai net nesusimąstome. Tačiau pasaulyje yra rinkodaros specialistų, kurie šiais pojūčiais moka pasinaudoti, siekdami mums įsiūlyti vieną ar kitą prekę.
Kvapų kalba
Daug tyrimų sako, kad priimdami sprendimus žmonės dažnai vadovaujasi ne logika, o pasąmoniniais veiksniais. Tad mūsų pasirinkimus gali nulemti uoslė, rega ar klausa, o tuo naudojasi vadinamosios emocinės rinkodaros specialistai. Apie visa tai buvo kalbama tradicinėje rinkodaros ekspertų konferencijoje "Kaunas LiMA Day".
Emocinės rinkodaros tikslas yra paskatinti žmogų rinktis tam tikrą produktą, remiantis emocijomis. Tai padaroma atitinkamai stimuliuojant žmogaus pojūčius – regą, klausą, uoslę, skonį. Didžiosios pasaulio įmonės investuoja daugybę pinigų į emocinę rinkodarą. Emocija – tai nervų sistemos sukeliama dvasinė būsena, ji įvyksta automatiškai ir mes iš esmės jos nekontroliuojame.
Didelė dalis stambiausių Amerikos korporacijų sąrašo "Top Fortune 500" įmonių sėkmingai naudoja kvapus kaip rinkodaros priemonę ir ateityje planuoja dar plėsti šią veiklą. Kvapų rinkodara populiarėja ir Vokietijoje, pavyzdžiui, automobilių gamintojas "Volkswagen" į tam tikras medžiagas įmaišo kvapų, taigi kiekvieno modelio automobilis turi tam tikrą savitą kvapą. Planuojama, kad netolimoje ateityje galėsime atskirti automobilio markę vien pagal jo kvapą.
Didžiausios užsienio bendrovės kuria savo kvapų serijas ir jas tiek naudoja savo firminėse parduotuvėse, tiek įkomponuoja į savo produkciją. Ne paslaptis, kad Las Vegaso lošimo namų salonuose prie žaidimo automatų visada tvyro tam tikras kvapas, skatinantis klientus kuo daugiau laiko praleisti lošiant.
Triukai vaizdų jūroje
Vis dėlto didžiausią kiekį aplinkos informacijos žmogus suvokia per regą. Į tai atsižvelgdamos įmonės kuria reklaminius plakatus, siekdamos tam tikru vaizdu paveikti mūsų emocijas ir paskatinti pirkti būtent jų produkciją. Taigi – vaizdas reklamoje. Nepaisydami didėjančio apetito vaizdams, rinkodaros specialistai vis dar mažokai dėmesio skiria detalėms, niuansams, kurie vaizdą paverčia ypatingu, patraukiančiu dėmesį.
Reklaminiai vaizdai per daug metų stipriai evoliucionavo ir su kiekvienu dešimtmečiu rinkodaros srityje atsirasdavo vis daugiau triukų, kaip vaizdais paveikti mūsų pasąmonę. Humoras, įtampa, erotika, originalumas, netobulumas – tai tik kelios ypatybės, kurios dažnai garantuoja, kad tam tikras vaizdas ilgai išliks mūsų atmintyje.
Kiekvieną dieną mūsų sąmonę pasiekia galybė vaizdų, ne paslaptis, kad šiais laikais juos pasitelkdamos daugelis bendrovių siekia paskatinti mus pirkti jų produkciją. Nesvarbu, eisime gatve, žiūrėsime televiziją ar naršysime internete, mus vis tiek pasieks daugybė reklaminių vaizdų, tačiau tik nedaugelis jų išliks mūsų pasąmonėje.
Kieno tai garsas?
Garsas reklamoje taip pat atlieka svarbų vaidmenį. Daugelis radijo stočių ar netgi radijo laidų turi savo šaukinius, vadinamuosius džinglus. Tai trumpa, paprasta ir lengvai įsimenama melodija, grojanti prieš tam tikrą radijo laidą arba per pertraukas laidoje.
Panašiai garsą naudoja ir daugelis stambių pasaulio bendrovių kiekvienos reklamos pradžioje arba gale pateikdamos savo įmonės reklaminį šūkį kartu su kelių natų lengvai įsimenama melodija, kurią bet kada vėliau išgirdus mums kyla asociacijos su tam tikra konkrečia įmone ir jos produkcija.
Naujausi komentarai