Mažos parduotuvės neišnyko

Mažos parduotuvės neišnyko

2008-10-20 09:00
Mažos parduotuvės neišnyko
Mažos parduotuvės neišnyko / Mindaugo Ažušilio nuotr.

Stambūs prekybos centrai sužlugdė nemenką būrį smulkių prekybininkų, tačiau kai kurios nedidelės parduotuvės surado būdą išgyventi milžinų pašonėje.

Smulkieji spraudžiami į kampą

Bendrovės "Aibės mažmena" direktorius Audrius Leščinskas sakė, kad šiandien smulkiam verslui išsilaikyti labai sudėtinga.

"Didelė konkurencija ir verslo koncentracija spraudžia į kampą daugelį smulkių prekybininkų, turintiems nedidelį verslą dabar labai sunku", – konkurencinę aplinką apibūdino A.Leščinskas.

Tik susivieniję nedidelių rajonų parduotuvių šeimininkai sumažina sąnaudas, pajėgia konkuruoti su didžiaisiais prekybos tinklais. Jo teigimu, stambiųjų prekybos centrų plėtra verčia smulkiuosius ieškoti naujų nišų, neatsilikti nei prekių asortimentu, nei paslaugų kokybe.

A.Leščinskas įsitikinęs: mažų parduotuvių paklausa kol kas išlieka didelė, jų ypač trūksta rajonuose.

Išspręstas galvosūkis

Daugelyje valstybių pamėgtos patogios parduotuvės pritraukia daugiau pirkėjų, jie mielai apsiperka netoli namų, jaukiose ir klientus maloniai sutinkančiose parduotuvėse.

"Mūsų tikslas – rinkoje užimti kol kas neužpildytą nedidelių parduotuvių nišą, kuri dar laisva", – teigė A.Leščinskas. Šiuo metu "Aibės mažmena" vienija 900 nedidelių parduotuvių Lietuvoje ir Latvijoje.

Pradėjus sparčiai vystytis prekybos sektoriui, visų prekybininkų taikinys buvo didieji šalies miestai, o "Aibė" pasuko kita kryptimi – į rajonus. Tinklui priklausančios parduotuvės bendradarbiauja su "Aibės mažmena", yra visiškai savarankiški juridiniai vienetai. Tarp jų yra individualių įmonių, uždarųjų akcinių bendrovių, kooperatyvų.
Nuo veiklos pradžios 1999-aisiais, iki šių metų "Aibės" apyvarta Lietuvoje išaugo penkis kartus ir pasiekė 1,3 mlrd. litų.

Kaime apsipirkti pigiau

Kita smulkias parduotuves vienijanti prekybos organizacija – Lietuvos kooperatyvų sąjunga (KOOPS) – taip pat bando surasti išlikimo receptą.

"Ekonomikos augimo lėtėjimas daro nemenką įtaką prekių apyvartai. Menkiausiai mūsų lūkesčius pateisino specializuotos statybinių medžiagų parduotuvės", – sakė KOOPS generalinis direktorius Jonas Nekrošius.

Jis pabrėžė, kad kaimo vietovėse esančiose parduotuvėse maisto produktų galima įsigyti pigiau nei kitose. Tai esą ypač svarbu skurstantiems kaimo gyventojams.
Kooperacijos parduotuvės dėl mažesnių logistikos, sandėliavimo ir kitų sąnaudų, turi galimybių vartotojui parduoti prekes mažesnėmis kainomis.

"Kainų augimą stengiamės stabdyti su gamintojais tardamiesi dėl prekių, pažymėtų Lietkoopsąjungos prekių ženklais, jų gamybos, pirkdami daugiau prekių iš gamintojų, rengdami įvairias akcijas", – priemones nurodė J.Nekrošius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų