Pereiti į pagrindinį turinį

Miestelių gyventojai pyksta, kad autobusų į didmiesčius bus mažiau: gal teks lėktuvą pirkti?

2021-09-18 17:34
DMN inf.

Autobusų, jungiančių didžiuosius Lietuvos miestus, greitu metu gali nebelikti, tad mažesnių miestelių gyventojai praras galimybę patogiau pasiekti didmiesčius, informuoja LNK.

T. Urbelionio / Fotobanko nuotr.

„Tragedija. Žuvę. Ne visi gali turėti mašinas, ne visi gali mokėti vairuoti. Viskas, ačiū“, – pokalbį nutraukė žurnalisto kalbinta moteris.

„Traukiniai irgi ne visur važiuoja, nebent jau tada lėktuvą kokį pirkti? Nežinau tikrai“, – kalbėjo kita moteris.

„Nežinau... Gerai, kad man toli nereikia važiuoti“, – situaciją komentavo kalbintas vyras.

„Valdžia turbūt nevažinėja autobusais“, – svarstė kita pašnekovė.

„Blogai. Vis tiek žmonėms reikia susisiekti: ir į poliklinikas, darbus, visur kitur, į mokyklas važinėja. Manau, kad negerai bus“, – tikino moteris.

Traukiniai irgi ne visur važiuoja, nebent jau tada lėktuvą kokį pirkti? Nežinau tikrai.

Pakeitimų, kuriais mažinami didžiuosius miestus jungiančių autobusų maršrutai, nesupranta ir savivaldybių merai. „Turėsime tokių kuriozų, kur žmogui buvo nedidelis atstumas, tebūnie keliasdešimt kilometrų, jis turėjo galimybių juo pasinaudoti ir nuvykti, bet dabar jiems reikės važiuoti ratais, nes įvyko reforma, įvyko pokyčiai. Nežinau, koks to pagrindimas, reikėtų klausti reformos iniciatorių“, – teigė Savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius.

O reformos sumanytoja atsitvėrė tylos siena. Planą parengusi Transporto saugos administracija pakomentuoti pakeitimų eigą atsisakė. Nutraukus autobusų maršrutus, gyventojai pasiekti didmiesčius galės persėdus į traukinius arba savivaldybių viešąjį transportą. Visgi merai, kad tokių galimybių pasiūlyti negalės. „Pertvarkos viešajame transporte, kur yra didžiulė problema, mes nieko padaryti negalime. Yra savivaldybės, kurioms surištos rankos, kur, pavyzdžiui, yra pasirašyti buvusių valdžių konkursai su kitomis įmonėmis, įvairios koncesijos, kurios yra pasirašytos, kur tau dešimčiai metų kelias uždarytas ir tu nieko negali padaryti“, – teigė Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė.

Keleivių vežimo asociacijos atstovai tikina, kad būdų sumažinti maršrutų skaičių buvo ir daugiau. „Praėjusių metų liepos mėnesį buvo priimtas Konkurencijos tarybos nutarimas, kuris įpareigoja Lietuvos transporto saugos administraciją nutraukti visas sutartis su 42 vežėjais tarpmiestiniais dėl 363 maršrutų“, – kalbėjo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.

Valdžia turbūt nevažinėja autobusais.

Konkurencijos taryba tikina taip norėjusi suvienodinti sąlygas naujiems vežėjams patekti į rinką ir nutrukti dešimtmečiams pratęsiamas sutartis. Visgi vežėjai tuo netiki. „Konkurencijos taryba sako, kad dirba Lietuvos vežėjai, dirba šiltnamio sąlygomis. Bet jeigu tas šiltnamis nelabai didelis, o keleivių apskritai keliaujančių tarpmiestiniais susisiekimais nelabai didelis skaičius ir jame tarp savęs daužosi ir kaunasi 43 vežėjai, tai čia tos konkurencijos nėra“, – teigė asociacijos prezidentas. 

Keleivių vežimo asociacija pakeitimus apskundė teismui, o Susisiekimo ministerija kaltina buvusią valdžią ir tikina, kad tokį planą jau padėjo į stalčių: „Atėję dirbti radome jau planuojamą pertvarką ir tokia, kokia ji buvo planuojama, ji tikrai nevyks“.

Kol laukiama teismo sprendimo, autobusų maršrutai turėtų nesikeisti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų