Pereiti į pagrindinį turinį

Naktinis verslo planas pasiteisino

2012-09-30 08:44
Naktinis    verslo    planas    pasiteisino
Naktinis verslo planas pasiteisino / Gedimino Bartuškos nuotr.

Natūralios kosmetikos gamintoja bendrovė „Uoga uoga„ žodžiu „sėkmė“ nesižarsto. Įmonės įkūrėjos neslepia, kad kasmetė plėtra pareikalauja daug investicijų, tačiau tai nuo ateities ambicijų jų neatbaido.

Idėja gimė pernakt

Verslo idėja gaminti natūralią kosmetiką Lenai Sokolovskai ir Jovitai Vyšniauskienei gimė prieš dvejus metus, o jai susiformuoti prireikė vos vienos vasaros nakties kaime. J.Vyšniauskienė tuo metu augino pirmagimį ir buvo išsiilgusi darbo, o kurį laiką iš darbo išėjusi L.Sokolovska tai pat guodėsi veiklos stygiumi. Tąkart pasitarusios jos nusprendė, kad savo gaminama natūralia kosmetika galėtų pasidalyti su platesne auditorija.

Pirmiausia pradėjusios rūpintis sveika mityba jos netruko susidomėti ir kosmetika. Prieš tai jaunos verslininkės kosmetiką gamino sau ir artimiesiems, tad šioje srityje patirties jau turėjo.

„Internete yra daug duomenų bazių, kuriose galima rasti informacijos apie kosmetikos priemonių cheminę sudėtį. Pradėjome domėtis, kokių sudedamųjų dalių yra mūsų naudojamoje kosmetikoje, ir ieškoti natūralių pakaitalų. Pavyzdžiui, kremą išmainėme į įvairius aliejus, pradėjome pačios juos maišyti", – pasakojo L.Sokolovska.

Biurokratija nesuglumino

Pirmieji kertiniai žingsniai kuriant verslą buvo žengti labai sparčiai, todėl pasiruošimo darbai tetruko tris mėnesius. Dėl bendrovės pavadinimo, kaip ir logotipo, verslininkės tarpusavy sukirto rankomis dar tą pačią naktį. „Uoga uoga„, – pasiūlė J.Vyšniauskienės vyras, išgirdęs merginų minčių lietų apie „uogas“, „lietuviškumą„, “natūralumą" ir pan.

Tiesa, kaip pasakojo L.Sokolovska, tolesnis informacijos rinkimas apie verslo reikalavimus pareikalavo daugiau laiko, nei tikėtasi. „Kaip tik tuo metu buvau išvažiavusi į parašiutizmo rungtynes, tad dieną šokinėdavau su parašiutu, o vakare, jei lydavo lietus, ieškodavau informacijos apie visus teisinius reikalavimus. Per tą laiką sužinojau, kad reikia surasti gamybines patalpas, paruošti daugybę dokumentacijos, pasirūpinti kokybės kontrole ir pan."

Vis dėlto biurokratija jaunų ekonomikos mokslus baigusių verslininkių neišgąsdino. Ji, kaip prisipažino pašnekovė, bendrovės įkūrėjoms patinka iki šiol.

„Tuomet reikėjo surasti tiekėjus užsienyje, nes pirkdamos visas medžiagas Lietuvoje niekada negalėtume pasiūlyti prieinamos produktų kainos. O kadangi mūsų verslas buvo daugiau idėjinė iniciatyva, norėjome pirkėjams pasiūlyti aukštą kokybę ir prieinamą kainą“, – sakė L.Sokolovska.

Medžiagų ieško užsienyje

Rasti pirmuosius tiekėjus verslininkėms padėjo kosmetikos gamintojų kursai Anglijoje, kur jos užmezgė vertingų ryšių ir sužinojo, iš kur patyrę gamintojai perka medžiagas produkcijai.

„Stengiamės produktą gauti tiesiai iš tiekėjų rankų, tačiau tai ne visuomet pavyksta, nes mums reikia nelabai didelio kiekio. Todėl kartais perkame ir iš žmonių, kurie superka didelį kiekį ir perparduoda mažesnėmis dalimis. Tokių tiekėjų taip pat yra tik užsienyje, nes Lietuvoje grandinė per ilga, o kainos – per aukštos", – sakė L.Sokolovska. Anot jos, iš lietuvių paprastai perkamas tik medus, bičių vaškas, vaistažolės.

Tiekėjų ir naujų medžiagų paiešką verslininkės derina su kelionėmis, tad vykdamos į įvairias pasaulio šalis visuomet paruošia namų darbus: renka informaciją internete, iš anksto susisiekia su gamintojais.

„Dabar buvome Maroke, šnekėjome su arganų aliejaus gamintojais. Buvo labai įdomu pamatyti visą procesą, pavyzdžiui, kaip moteris riešutų masę išsuka rankomis. Ten dar visiški viduramžiai", – pasakojo jauna verslininkė.

Plečiasi po Lietuvą

Vos sukūrusios bendrovę verslininkės pradėjo prekiauti savo elektroninėje parduotuvėje, kurią sukurti padėjo J.Vyšniauskienės brolis. „Tai tarsi dviejų šeimų verslas“, – šyptelėjo ji pasakodama, kad įvairiausių darbų, jei tik gali, imasi visi šeimos nariai.

Vėliau, maždaug prieš metus, duris atvėrė ir pirmoji įmonės „Uoga uoga" parduotuvė viename Vilniaus prekybos centrų. Netrukus verslas ėmė plėstis – šiais metais įrengta parduotuvė Kaune, o spalį planuojama keltis ir į Klaipėdą. Bendrovė taip pat investavo į naujos elektroninės parduotuvės kūrimą.

L.Sokolovska pripažino, kad verslui plėstis ypač padėjo tuo metu šalį užplūdusi susidomėjimo natūralumu banga: „Manau, į rinką įsiliejome palankiu metu – prieš dešimtį metų gal nebūtų taip pasisekę, nes žmonių susidomėjimas natūralumu buvo gerokai mažesnis. Be to, dabar jau pastebimas didesnis pasitikėjimas lietuvišku produktu.“

 

Pirmiausia – investicijos

„ Negaliu pasakyti, kad iš šio verslo lengvai verčiamės. Mes visą laiką plečiamės, todėl turime ir toliau investuoti. Juolab kad investicijų pareikalauja ne tik naujos parduotuvės įrengimas, bet ir sudedamųjų dalių bazės plėtra", – sakė pašnekovė.

Ji neslėpė, kad gavusios dar vieną prekybos vietą prekybos centre neabejotinai atidarytų naują parduotuvę. Nes kiekvienas naujas prekybos taškas, anot pašnekovės, reikšmingai padidina pardavimą.

Nors pagrindinis dėmesys skiriamas plėtrai Lietuvoje, jau svarstoma ir apie prekybą užsienyje. „Manau, kad vienas būtinų mūsų tikslų yra eksportas, nes Lietuvos rinka gana maža, o produktas – nišinis", – sakė L.Sokolovska.

Verslininkė pasakojo, kad bendrovė jau viena koja stovi Latvijoje – L.Sokolovskos tėvynėje. Šiuo metu veikia latviška bendrovės elektroninė parduotuvė, tiesa, jos pardavimas nedidelis, nes kol kas daugiausia rūpinamasi prekyba Lietuvoje.

„Planuojame parodose pristatyti save užsienio rinkai, pirmiausia Anglijai. Užsienyje yra didesnis susidomėjimas natūralia kosmetika nei čia, aišku, didesnė ir konkurencija. Tačiau galbūt ir mes rasime ten savo vietą", – svarstė verslininkė.

Nuolat eksperimentuoja

„Turime didelių planų, plečiame asortimentą – tai ir yra mūsų sėkmė. Kol esame maži, galime pataupyti ir viltis dėti į plėtrą. Manau, kad visi mato daug perspektyvų šiame versle", – sakė L.Sokolovska ir pridūrė, kad bendrovės sėkmę taip pat galima matuoti išaugusia komanda – šiuo metu ją sudaro jau dešimt žmonių.

Pašnekovė pripažino, kad verslas okupavęs didžiąją dalį laiko ir minčių, o į priekį žengti skatina iššūkiai ir smalsumas. Šiuo metu stengiamasi pristatyti dekoratyvinės kosmetikos seriją: lūpdažius, pudrą ir kitas grožio priemones, o tai pareikalauja daug darbo su spalvomis bei žinių apie mineralų ypatybes.

„Mes stengiamės plėsti asortimentą ir produktus daryti vis sudėtingesnius – naudoti daugiau augalinių ekstraktų, kad, pavyzdžiui, produktai ne tik drėkintų, bet ir turėtų kokių nors gydomųjų ypatybių. Taip pat išbandome įvairesnius kvapus, jungiame juos, eksperimentuojame. Užsistovėti vienoje vietoje mums tiesiog neįdomu", – sakė L.Sokolovska.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų