Šimtmečius skaičiuojančiam Elektrėnų savivaldybės Alesninkų kaimui galbūt dienos jau suskaičiuotos.
Gyventojai ima metrą ir mato, kad „Rail Balticos“ vėžė sugriaus jų namus.
„Kai pradedi galvoti, tai visi viduriai dreba, nes nežinai, kur reikės eiti, kada išsikelti, mes tikrai nieko nežinom“, – sako viena kaimo gyventoja.
Gyventojai pasigedo ir geležinkelio tiesėjų dėmesio. Esą susitikimai buvo suorganizuoti du. Vienas už keliasdešimties kilometrų kitame mieste, o kitas – nuotoliniu būdu.
„Baisu. Niekas su mumis nešneka, niekas neatvažiuoja, ne kiekvienas dar naudojasi ir tom technologijom dabar, ne kiekvienas mato jų tuos pristatymus, ne kiekvienas dar ir supranta“, – teigia kita kaimo gyventoja.
Žmonės tikina, kad geležinkelis kaimą padalins į dvi dalis. Vienų namus sugriautų buldozeris, o kiti gyventų prie pat bėgių.
„Iš kaimo padarys rezervatą. Uždarys, aptvers ir jūs rezervate čia gyvenkite“, – kalba kaimo gyventoja.
Alesninkų gyventojai jaučiasi išduoti ne tik centrinės, bet ir vietinės valdžios.
„Staigiai per vieną vakarą surinkom parašus, nuvežiau merui asmeniškai, pasiėmė ir net neišsiuntė mūsų parašų į Vilnių“, – sako Antanas Česonis, Alesninkų kaimo bendruomenės pirmininkas.
Iš kaimo padarys rezervatą.
Bėdų būtų ir ūkininkams.
„Neįmanoma bus nei apvažiuoti, laukus išdalins per pusę. Reikės daugiau kaip penkis kilometrus apvažinėti, tą patį lauką apdirbinėti. Ratais reikės važinėti“, – pasakoja ūkininkas.
O kol senjorai protestuoja ir renka parašus vėžę kelti kitur, jaunimas kraustytis pasiruošęs ir tikina, kad išsikraustyti negaila.
Susisiekimo ministerija sako, kad pastatų, kurios reikėtų griauti, beveik 100. Bet gal ir apsigalvos, tad pokyčių tikėtis – ne vėlu.
Visgi konstitucinės teisės ekspertas Dainius Žalimas sako, kad jei yra visuomenės poreikis, turtas privalo būti paimtas.
O jei gyventojai prieštarautų, namai vis tiek grius.
Europinę vėžę, geležinkeliu sujungsiančią kelias valstybes, planuojama baigti 2026 metais.
Naujausi komentarai