„Situacija realiai nesikeičia, palyginti, kokia ji buvo dar prieš krizę. Pagrindinė problema – neišmokėti darbo užmokesčiai, ta problema vis didėja. Karantinas Lietuvoje paskelbtas kovo 16 dieną, (...) tai atlyginimai už vasario mėnesį turėjo būti išmokėti be jokių trikdžių “, – Eltai teigė J. Jančauskienė.
Jos teigimu, dalis darbdavių ragina vairuotojus pasiimti nemokamas atostogas.
„Šitas sektorius visada turėjo problemą dėl (raginimų pasiimti – ELTA) nemokamų atostogų. Nesiskiria, ar tai karantinas, ar ne, maža paslaptis, kad po kadencijos dažnai vairuotojai būdavo nemokamose atostogose“, – sakė ji.
Pasak vairuotojų atstovės, mažesnius negu įprasta darbo krūvius jaučia autovežių, skirtų gabenti kitas transporto priemones, vairuotojai.
„Tie, kurie krovinius pervežinėja, jie bet kuriuo atveju dirba, užsakymų turi. (...) Su pervežimais būtent tie, kurie dirbo krovininiame transporte su transporto priemonių autovežiais, jiems labiau jaučiasi apmažėję darbo krūviai“, – teigė ji.
Anot J. Jančauskienės, nerimo kyla vairuotojams, kurie turi vykti į koronaviruso protrūkio židinį Europoje – Šiaurės Italiją.
„Baimių yra, ypatingai kai tenka važiuoti į Šiaurės Italiją. (...) Susiduriame su situacija, kai žmogus neturi teisės atsisakyti, nes jam paskirtas darbas (vykti į reisą – ELTA). Kiti nereaguoja, bet yra žmonių, kurie klausia, ką daryti, ar gali visgi atsisakyti“, – teigė ji.
K. Krupavičienė: dideli rykliai problemų neturi
Profsąjungos „Solidarumas“ pirmininkė K. Krupavičienė teigė, kad didžiųjų krovininių vežėjų įmonių pelnas karantino laikotarpiu išaugo dėl pabrangusių pervežimų. Ji taip pat pridūrė, kad profsąjungos nepasiekė žinios dėl vėluojančių atlyginimų.
„Jų pelnai dabar, girdėjau, kad išaugo, nes pervežimai pabrango, vienas tų sektorių, kuris geriau laikosi. Priklauso viskas nuo to, kokia įmonė. Jei tos mažutės įmonės, tai jos tikrai susiduria su problemomis. Dideli rykliai tikrai problemų neturi. Kiek aš esu kalbėjusi, kad žymiai daugiau uždirba (vežėjai – ELTA) nei iki to karantino, nes krovinių pervežime kai kurie tiesiog užkėlė kainas“, – Eltai sakė K. Krupavičienė.
Jų pelnai dabar, girdėjau, kad išaugo, nes pervežimai pabrango, vienas tų sektorių, kuris geriau laikosi.
Anot jos, kol kas iš vairuotojų sulaukiama užklausimų dėl eilių pasienio punktuose bei saugumo užtikrinimo.
„Mūsų profsąjungos žiniomis, dėl pasienio ruožų, kad daugiau atidarytų, nes dabar vyksta patikrinimas griežtesnis, eilės labai didelės. Dėl saugumo kėlėme klausimą, bet čia kiekviena įmonė pagal savo galimybes rūpinasi“, – teigė „Solidarumo“ pirmininkė.
K. Krupavičienės teigimu, dėl to, kad sektoriuje dirba daug užsieniečių, karantino laikotarpiu gali padidėti darbo krūvis lietuviams.
Kristina Krupavičienė
„Dėl darbo krūvio problema ta, kad labai daug dirba užsieniečių. Jeigu jie atvažiuoja, tai atgal kaip parvažiuoti? Čia transportavimas per pasienį, čia yra problema, nes jei sumažėja vairuotojų, krūviai gali didėti mūsiškių. Bet tai yra susitarimas su darbuotoju, ar jis gali važiuoti, ar negali“, – sakė K. Krupavičienė.
Naujausi komentarai