Telefonija nuo skundų apsigina Pereiti į pagrindinį turinį

Telefonija nuo skundų apsigina

2006-06-06 09:00

Telefonija nuo skundų apsigina

Šalyje sparčiai daugėja skundų dėl mobiliojo ryšio operatorių paslaugų.

Pasak Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjo Raimundo Kontrimo, žmonės dažnai klaidingai arba ne iki galo susipažįsta su sutarčių sąlygomis.

„Galiu tik pastebėti, kad daugėja skundų dėl nekokybiškų mobiliųjų telefonų aparatų“, - sakė R.Kontrimas.

Vartotojų teisių gynimo instituto prezidentė Zita Čeponytė teigė, kad daugiausia besiskundžiančių vartotojų mano, jog jie gauna per dideles mobiliojo ryšio sąskaitas.

Ne menkesnė dalis pyksta dėl prasto ryšio. Vartotojas yra nepasiekiamas arba jis negali prisiskambinti.

„Tačiau dažniausiai vartotojas yra pralaimėtojas. Labai sudėtinga įrodyti, kad ryšys yra prastas. Taip pat keblu pamatuoti, kiek žmogus yra prakalbėjęs telefonu“, - pasakojo Z.Čeponytė.

Pašnekovė pastebėjo, kad iškyla įvairių nesąžiningų mobiliojo ryšio operatorių sutarčių sąlygų.

„Vienašališkai nustatomos sutarties sąlygos. Pavyzdžiui, sutartyje yra nurodoma, kad operatorius gali keisti taisykles. Apie pakeitimus vartotojas yra tik informuojamas, tačiau jis neturi galimybės atsisakyti sutarties“, - teigė Z.Čeponytė.

Pasak jos, už litą nusipirkęs telefoną, žmogus gali nutraukti sutartį, tačiau jis privalės sumokėti minimalius pasirinkto plano mokesčius. Vartotojams paprastai taip pasielgti yra nuostolinga, todėl jie nenutraukia sutarčių.

Anksčiau daug problemų kildavo dėl skolų išieškojimo. Dabar tai yra pripažinta nesąžininga sąlyga ir operatoriai su tuo sutiko.

Jei žmonės įsiskolindavo, jie turėdavo padengti visas skolų išieškojimo išlaidas. Neretai skolų išieškojimo suma kelis kartus viršydavo pačią skolą.

Nesąžininga sąlyga pripažintas ir mobiliojo ryšio operatoriaus vienašališkas kredito limito nustatymas.

Ne vienas skundas nukeliauja į teismą.

Tačiau, kaip minėjo Z.Čeponytė, mobiliojo ryšio vartotojams labai sudėtinga pateikti per didelės sąskaitos ar prasto ryšio įrodymus.

Klaipėda tarsi išimtis - tokių skundų vartotojų teisių gynėjai sulaukia retai. Manoma, kad žmonės linkę negaišti laiko tyrimams, kurie gali baigtis nežinia ar vartotojo naudai.

Pernai dėl nesąžiningų mobiliojo ryšio operatorių sutarčių sąlygų skundėsi du, šiemet – vienas klaipėdietis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų